Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. januar 2012

Min Bok 2 - Kapittel 12: Enda mer fra juleferien 1989/90

Mens Laila Johansen og jeg, var oppe på rommet hennes, etter pølse og lompe-middagen, til mora hennes, på første nyttårsdag, i 1990.

Så ville Laila Johansen prate om tidligere forhold.

Jeg fortalte det, at første gangen, som jeg hadde hatt sex, det var med Nina Monsen, på Bergeråsen, et drøyt år, før det her da.

Og at hu hadde hatt med bikkja si, og sånn.

Så det ble litt spesielt da.

Laila Johansen, hu fortalte det, at første gangen, som hu hadde hatt sex.

Det var mens hu gikk på Majorstua skole.

(I sjuende eller åttende klasse, eller noe, tror jeg).

En håndverker hadde drivi med å male skolen.

Og etter skolen, så hadde Laila Johansen gått tilbake dit, med en hund da.

Og så hadde dem hatt sex da, på Majorstua skole der et sted da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens jeg lå oppå henne, i senga hennes, og fingra hennes.

Så spurte Laila Johansen, om jeg kunne kjenne det, at hu brukte bind, i trusa si.

Det hadde jeg ikke lagt merke til, for å være ærlig men.

Men Laila Johansen, hu fortalte det da, at hu var så våt, (i ferien vel), at hu måtte bruke bind da.

Jeg trodde på henne, for jeg hadde jo sovet på sofaen, hos Axel og dem, på Furuset, og også vel hatt ganske lite privatliv, på hotellet, i Geilo.

Så jeg var rimelig kåt selv, denne nyttårshelgen, for å si det sånn.

På grunn av mangelen på privatliv i jula da.

Og jeg tenkte at hu Laila Johansen kanskje hadde vært gjennom noe lignende, av 'familietragedier', (eller noe lignende), selv da, i juleferien.

Noe sånt.

Hvem vet.

Så sånn var kanskje det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens jeg lå og fingra hu Laila Johansen der, i senga hennes.

Så var jeg inne på tanken, å dra fram kuken min igjen.

(Sånn som jeg hadde gjort, dagen før, i det avlukket der, inne på Radio 1 Club der da).

Men jeg huska det, at en kondom, som jeg hadde hatt på meg, den lå i lommeboka mi, som lå i dressjakka mi, som hang i gangen, i første etasje der da.

Dette var i 1990, og på slutten av 80-tallet, så var det nesten et hysteri, i Norge, når det gjaldt hvor skummelt Aids var, og sånn da.

Så jeg hadde ikke lyst til å prøve å knulle hu Linda Johansen uten kondom, husker jeg.

Jeg prøvde meg på en sånn 'ekspedisjon', ut på doen, i andre etasje der.

Det var nok sånn, at jeg egentlig da, ønsket å hente den kondomen, som jeg hadde i lommeboka mi, i entreen deres da.

Men mora til Laila Johansen var jo hjemme.

Så motet mitt sviktet nok litt, og jeg turte ikke å gå ned og hente den kondomen.

Mora ville kanskje ikke likt det, hvis hu hadde skjønt det, at jeg hadde sex med dattera hennes, (midt på dagen), i andre etasje, i terrasseleiligheten deres, (var det vel), mens hu selv var nede i etasjen under oss da.

Det er mulig.

Så godt kjente jeg hverken mora eller dattera, at jeg kunne vite hva de ville ha syntes om det.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens jeg lå og fingra hu Laila Johansen da.

Så spurte hu meg også om, 'har du låst?'.

'Nei', svarte jeg'.

'Du er gæern!', eller noe, sa Laila Johansen da.

Men hvis jeg virkelig hadde vært gæern, så hadde jeg vel ihvertfall turt å gå ned og hente den kondomen da.

Og knulla henne litt, istedet for å bare fingre henne da.

Jeg var inne på tanken, på å prøve det ihvertfall.

Men jeg syntes det ble litt for flaut, å gå ned til første etasjen, der hvor mora hennes var da.

For å hente den kondomen min, i lommeboka mi der da.

Som hang i dressjakka mi, nede i første etasjen der da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Laila Johansen dro meg så med, på en gåtur, i Frognerparken.

(Som lå like ved der de bodde).

Hu stakk innom en bekjent av seg, som hadde hund.

Og som bodde mellom der Laila Johansen, (og mora), bodde da, og Frognerparken.

Det var snø, sånn som jeg husker det.

Og mange folk gikk tur, i Frognerparken der da.

(På denne første nyttårsdagen da).

Laila Johansen tok meg med, bort til den broa, i Frognerparken, hvor Sinnataggen står.

Hu viste meg ei naken dame der, (på den andre sida av broa, enn der hvor Sinnataggen står vel), og forklarte meg det, at det her var bestemora hennes da.

Som Vigeland hadde brukt som modell da, før krigen en gang vel.

Jeg syntes vel det, (for å være ærlig), at hu Laila Johansen var litt mer sexy, enn hu bestemora hennes da.

Jeg hadde jo sett begge nakne, må jeg vel nesten si.

(Selv om jeg vel aldri så puppa til hu Laila Johansen, tror jeg.

Men jeg så henne naken på underkroppen et par ganger.

Og klådde jo på puppene hennes, både på Radio 1 Club og på Manhattan, en par uker seinere vel).

Så hvis jeg skal være ærlig, så var hu Laila Johansen en del finere enn bestemora si da.

For Laila Johansen var jo liksom en sex-bombe, må jeg vel nesten si.

Mens hu bestemora da, hu var vel ikke like slank og smekker, (vil jeg vel si), som hu Laila Johansen da.

Bestemora var kanskje litt kraftigere, må man vel si.

(Hvis ikke Vigeland hadde tulla da).

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så sånn var det.

Laila Johansen lurte så på hvor bikkja hadde løpt hen.

Og jeg måtte peke og si at bikkja var der og der da.

Det var mange folk i Frognerparken, og bikkja løp fram og tilbake.

Men det var en snill bikkje, tror jeg, som virka fornøyd, med at den fikk lov til å gå tur, i Frognerparken da.

Og den fant oss igjen, hele tida, etter å ha vært rundt på løpeturene sine da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Laila Johansen viste meg også noen litt skremmende monster eller øgle/drage-skulpturer, som stod litt bortgjemt kanskje, i Vigelandsparken/Frognerparken der da.

Det er mulig at Laila Johansen prata om noe mareritt, eller noe, når hu viste meg de skumle statuene da.

Som kanskje ikke var så lette å få øye på, i Frognerparken der da, ved første øyekast kanskje

(Så sånn var det).

Lill Beate Gustavsen og Pia fra Korea, og de damene der.

De hadde vel babla litt om, å gå tur i en labyrint, i Frognerparken da.

Men det nevnte ikke hu Laila Johansen noe om da.

Men jeg har jo seinere sett hvor det er, og det er vel rundt Monolitten der, tror jeg.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Og det var vel heller ikke sånn, at dette var den første gangen, som jeg hadde vært i Frognerparken, tror jeg.

Jeg hadde kanskje vært der en eller to ganger før da.

(Noe sånt).

Det er mulig.

Jeg hadde vel kanskje tatt T-banen, opp til Majorstua, en gang, høsten 1989, og gått og kikket litt i Frognerparken, for meg selv en dag da kanskje.

Det er mulig.

Det husker jeg ikke helt sikkert.

Men men.

Men jeg mener å huske det, at jeg ikke følte meg helt fremmed, i Frognerparken der da.

Når jeg gikk rundt der, sammen med hu Laila Johansen da.

Så jeg hadde nok vært der ihvertfall en gang før, vil jeg nok tippe på.

Hvis jeg skulle gjette.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så festa vel Laila Johansen den bikkja, et eller annet sted da.

Og så dro hu med meg inn, på en kinarestaurant, som lå på Majorstua der da.

En restaurant som var hennes favorittrestaurant, eller noe, vel.

Hu ville vise meg det, at det var noen fine veggdekorasjoner, eller malerier, eller noe, der.

Noe sånt.

Hu snudde nesten i døra, og så dro hu meg med lenger bortover, i den samme gata, (som vel må ha vært Bogstadveien vel), i retning av Majorstua skole da.

Da vi nesten hadde kommet bort til Majorstua skole, (som var den skolen, som hu Laila Johansen hadde gått på da).

Så pekte jeg på en annen, litt mindre skolebygning da.

Og forklarte det, at 'der går broren min'.

(Den skolen til Axel, den het vel Majorstua Spesialskole, eller noe sånt, tror jeg).

'Å, er han sånn?', (eller noe sånt), svarte hu Laila Johansen da.

Så hu likte visst ikke de elevene som gikk på den spesialskolen da, (som var like ved siden av hennes egen barne og ungdomsskole da), skjønte jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Av en eller annen grunn, så ville hu Laila Johansen også vise meg Majorstua skole da.

Hvor hu selv hadde gått på skole, og hatt sex med han maleren da, når hu var helt i begynnelsen av tenårene da, (var det vel).

Hu tok meg med inn i skolebygningen der.

(Noe jeg egentlig ikke ville.

Jeg syntes det var litt rart, å bare gå inn på en sånn barne og undomsskole, uten å egentlig ha noe ærend der).

Det foregikk noe undervisning, eller møte, eller noe, oppe i andre etasjen der da, (var det vel).

Vi gikk nesten opp dit.

Laila Johansen lyttet vel litt.

Og jeg hørte også noen stemmer der, av noen voksne folk, som prata vel.

Så prøvde hu å dra meg med, ned i kjelleren der, på Majorstua skole da.

Men jeg syntes det ble litt vel flaut, å være inne på en sånn barne og ungdomsskole da.

Så jeg ville ikke ble med henne, ned i kjelleren der da.

Så vi gikk ut igjen da.

Jeg tror at hu Laila Johansen også babla noe om, at hu kjente en frisør, som drev en frisørsalong, som het Agaton Sax, (eller noe).

(Kanskje fordi at jeg hadde klaget på det, at jeg hadde problemer med frisyren, eller noe).

Hu mente at jeg burde gå dit, og si at jeg kjente henne da.

Men jeg mener at hu også sa det, at han frisøren, var homo da.

Så jeg gadd aldri å prøve å finne den frisørsalongen.

For jeg var jo tross alt fra Bergeråsen, hvor det ikke fantes en eneste homo da.

Så jeg syntes at alt som hadde med homo-er og sånt, å gjøre, det var veldig flaut da, for å si det sånn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På veien tilbake, gjennom Frognerparken, så dreit jeg meg skikkelig ut, husker jeg.

Det var kanskje det, at hu Laila Johansen, ville dra meg med ned, i kjelleren, på Majorstua skole, som hadde gjort meg litt svimmel, (eller hva man skal kalle det).

Det er mulig.

Når vi gikk tilbake, gjennom Frognerparken, så pekte jeg ihvertfall på en hoppbakke, og sa 'å, har dere hoppbakke her og'.

Også var det Holmenkollen(!).

Så jeg dreit meg jo skikkelig ut da.

Og det fikk jeg høre seinere og, fra hu Laila Johansen da, når jeg var i et middagsselskap, hos mora og hvor også moras kjæreste var da, (en var butikksjef i Gullfunn vel), og også Laila Johansen da, som klagde litt på meg, under den middagen, (husker jeg), fordi jeg ikke var så god, på å prate om bilmodeller, (var det vel), og også fordi jeg hadde dumma meg skikkelig ut, når det gjaldt den Holmenkollbakken da.

(Så sånn var det).

Men jeg var litt i ørska da.

Hu Laila Johansen dro meg jo rundt på så mange forskjellige steder, så jeg ble vel litt svimmel etterhvert kanskje.

(Det er mulig).

Og jeg lurte vel kanskje på det, med at hu hadde dårlig syn, og ikke klarte å se bikkja og sånn da.

Så jeg måtte vel følge med på den bikkja også kanskje.

Noe jeg ikke var vant med da.

(Så sånn var det).

Så det ble kanskje litt vel mye nytt for meg, på en gang da.

Det er mulig.

Så sånn var nok kanskje det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hjemme hos mora igjen, så forklarte jeg vel det, at jeg ikke hadde noen penger igjen, av studielånet.

Men at Magne Winnem hadde prata om å låne meg noen penger da.

Mora fortalte det, at Laila Johansen, hu hadde egentlig tenkt å søke på jobb.

Men dette hadde ikke blitt noe av, likevel.

(Seinere dette året, så ringte jeg mora, og da hadde hu Laila Johansen flytta til England, sa hu da.

Så det var kanskje et eller annet i forbindelse med den flyttinga, som gjorde at hu Laila Johansen, ikke skulle søke på jobber, likevel.

Hvem vet.

Det er mulig).

Så jeg fikk med et sånt hefte, fra Arbeidsformidlingen, av mora til Laila Johansen da.

Og jeg fikk vel også låne litt penger, sånn at jeg kom meg med tog/t-banen, opp til Kringsjå, hvor Magne Winnem holdt til da.

Så fikk jeg vel låne en hundrelapp, eller noe, av han, tror jeg.

(Selv om jeg ikke husker det her, helt nøyaktig).

Også dro jeg hjem til hybelen min på Abildsø da.

Noe sånt.

Jeg husker også at jeg ringte hu Laila Johansen, noen dager seinere.

(Fra en telefonkiosk, på den andre sida av gata, av Abildsø-kiosken der cirka).

Og fortalte det at jeg bare hadde spist en loff, eller noe, (fra Norol/Statoil, på Abildsø kanskje), den dagen da.

(Etter at hu Laila Johansen hadde spurt om jeg hadde mat og sånn vel).

Men at jeg snart skulle dra opp til NHI, (en del dager, før skolen begynte).

For å hente studielånet mitt da.

(For jeg hadde hørt det, at kontoret på NHI, åpnet igjen, cirka en uke kanskje, før forelesningene der begynte igjen da).

Så jeg avtalte vel å gå ut på kino, med hu Laila Johansen, tror jeg.

Enten før eller etter, at jeg dro ned til Tønsberg, for å besøke mora mi, som da bodde på Borgheim.

For det rakk jeg også, før NHI begynte, husker jeg.

Siden NHI hadde så lang juleferie da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hva som skjedde videre, i forholdet, (må man vel kanskje kalle det), med hu Laila Johansen.

Og hva som skjedde, da jeg var på ferie, hos mora mi, på Nøtterøy, (heter det vel, der hvor Borgheim ligger).

Det hadde jeg tenkt å skrive mer om, i det neste kapittelet, av Min Bok 2.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter