Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. juli 2012

Jeg sendte enda en ny e-post til Svelvikposten





Gmail - Oppdatering/Fwd: Sommerkonkurranse Lippert











Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Oppdatering/Fwd: Sommerkonkurranse Lippert












Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 26, 2012 at 8:34 AM




To:
redaksjon@svelviksposten.no






Hei,

altså det jordet som bestemor Ågot kalte 'Jordet til Lersbryggen', og som stod nevnt i salgspapirene som Bråtan vel.

Det lurer jeg på om var en humlehage, (som jeg har lest om i bygdebøkene, for Strømm, på Nesbygda historielag sine nettsider, at noen av gårdene var pålagt å ha).


Det var ihvertfall mer som en eng, enn et jorde.

Og farmora mi og dem sendte en gang søstera mi og meg dit for å fange humler, husker jeg.

Og det var gresshopper og sommerfugler og sånn der og.


Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/7/26
Subject: Sommerkonkurranse Lippert
To: redaksjon@svelviksposten.no


Hei,

det som var med det ordførerbildet, til Lippert, (det så jeg tidligere i år, i Svelvikposten), var at han hadde klistra et bilde av seg selv, i Hitler-jugend uniform, på baksida av bildet.



For å markere at nordmenn flest er nazister, (eller noe).

Noe sånt.

Og den åsen, som dere hadde bilde av, her om dagen.

Det var Kroksåsen, (mener jeg).


Men den het fra gammelt av Håøen, (som ble til Høyen), mener jeg at jeg har lest.

For den pleide å være en øy.

Og navnet betyr den høye øy, og flere gårder er jo oppkalt etter Høyen.


Mellom Sand og Grunnane vel.

Men hu Gøril som bodde på Høyen Mellom.

(Min fars foreldre bodde på Søndre Høyen, men farmora mi Ågot Mogan Olsen, kalte det Sand).



Og der var det et jorde, som het Jordet til Lersbryggen, og det mener jeg at jeg har hevd på, for der leika jeg som barn.

Og ingen jagde meg.

Men der har Jensen bygd lagerrampe nå da.


Så da tilta jeg nesten her i England, da jeg så det på Google Maps.

Og jeg mener jeg også har hevd på resten av Søndre Høyen.

For Bøhmer har leiet ut til hyttefolk og andre, og delt opp Søndre Høyen, og det er leid ut i 50 eller 99 år.


Så det er nok derfor hyttene er så billige, på Krok, i forhold til ellers i landet.

Gudene vet hva som skjer, når de leiekontraktene utgår.

Den åsen til venstre, der heter det vel Breidablikk, mener jeg.


Uten at jeg vet hvordan det stedet fikk det navnet.

Men hu Gøril, som driver vikarbyrå i Drammen og sponser idretten.

Hu leste jeg at kalte gården Midtre Høyen, for 'Krok'.


Men jeg mener at Krok, det er den åsen som dere hadde konkurranse om.

Og at det ikke heter Krok opp mot riksveien.

Men det er min mening da.

Dere kunne kanskje blitt flinkere til å publisere hva som var riktig svar.


Men det er mulig at det er jeg som har blingsa.

Lever som flyktning i England, har hørt at jeg er forfulgt av 'mafian', i Oslo, men får ikke rettighetene mine av norsk politi eller andre myndigheter.


Og får heller ikke solgt del av sameie i Holmsbu, etter min grandonkel Gunnar Bergstø, som var etter Iver Huitfeldt, visstnok.

Tingretten i Drammen tuller.

Og søstra til Lipper, Irene, hu gikk i klassen min, på ungdomsskolen og på Sande videregående.


Og hu klagde på at hu hadde så fæl hårvekst på beina, 'mannebein', kalte hu det.

Husker jeg, fra skolebussen fra Sande, en gang.

Så hvis jeg vinner så kan hu få premien, så kanskje hu kan bytte den i noe barbersaker, eller noe, med noen.


Hvem vet.

For jeg vet at stesøstera mi Christell hu barberer beina, (men ikke dotten), for sånt prater dem åpent om i min fars nye familie da, som heter Humblen.


Jeg får slutte å skrive tull her.

(Selv om det meste er seriøst).

Lykke til med konkurransen!

Mvh.

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter