Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 13. august 2012

Min Bok 4 - Kapittel 76: Fler erindringer fra den tiden jeg bodde som den lengstboende beboeren på Ungbo XV

Etterhvert så begynte Øystein Andersen sin tidligere kamerat Tom, og den gjengen der.

Med Thorstein, (som Glenn Hesler og Øystein Andersen kalte for 'Dalsim', (en karakter fra spillet Street Fighter)), og de andre folka, i den 'fotball-gjengen', (eller hva man skal kalle dem).

De begynte å spille fotball, på en av treningsbanene, ved Åråsen, på søndagene, (istedet for på Ellingsrud der).

(Glenn Hesler og Øystein Andersen de kalte også Tom, (som seinere ble butikksjef, i Kiwi, i Waldemar Thranes gate, i Oslo), for 'Guile', mener jeg å huske.

Og Guile, det var også en karakter, fra Street Fighter-automaten, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En gang, mens vi spilte fotball, på Åråsen der.

Så satt jeg på med Glenn Hesler da, husker jeg.

Og da kjørte vi forbi atomreaktoren ved Kjeller der, (husker jeg).

Og da nevnte Glenn Hesler det, (husker jeg), at det var den kjente atomreaktoren, da.

Så spurte jeg hvorfor han nevnte det da, (eller noe).

Men da svarte ikke Glenn Hesler noe da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette kan også ha vært en gang sommeren 1994, (eller om det var sommeren 1995).

For da dro Glenn Hesler meg med på et utebad, (hvor man måtte betale penger for å komme inn vel), på et sted som het Stikker'n, (eller noe sånt vel), ved en innsjø vel, i Romerike, da.

Og da lå det ei blond dame, og solte seg toppløs, like ved der Glenn Hesler og jeg lå og solte oss, husker jeg.

Og da, så sa jeg til Glenn Hesler da, at hu blonde dama, var 'fin', da.

Men da svarte Glenn Hesler, at 'alle damer er fine når dem ligger på ryggen sånn', husker jeg.

(Med en sur, nesten litt aggressiv tone, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Forøvrig så var det ikke like mange fine damer, på det utebadet, som på Marienlyst-badet, i Drammen, (vil jeg si).

Men det synes jeg kanskje fordi at jeg husker så godt at Christell sprada rundt der toppløs, med sine enorme, faste pupper, den siste gangen, som jeg var der, (sommeren 1989 vel).

Det er mulig.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og på det utebadet, i Romerike, så var det vel ikke noe ordentlig basseng, (tror jeg), heller.

Eller, jeg husker ikke helt nøyaktig.

Men det ble ikke til at Glenn Hesler og jeg bada noe, da vi var der, tror jeg.

Av en eller annen grunn.

Så det å dra på utebad, sammen med Glenn Hesler, det funka liksom ikke da, syntes jeg.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg søkte på internett nå.

Og jeg tror at det utebadet, som Glenn Hesler dro meg med på.

Det må ha vært Nebbursvollen Bad, i Lillestrøm.

Som vel også blir kalt 'Nebber'n' vel.

(Hvis jeg har skjønt det riktig, ihvertfall).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En gang, som jeg var med Glenn Hesler, for å spille fotball, med 'Tom-gjengen', ved Åråsen der.

Så fortalte Thorstein aka. Dalsim det, at en gang, så hadde han nakenbada, med noen unge damer.

Også hadde han hoppa uti vannet, og landa sånn at han havna oppå ei dame.

Og da hadde pikken hans glidd inn mellom rumpeballene, til hu venninna hans da, (som også nakenbada).

Og så hadde han Thorstein fått pikken sin skikkelig i klem da, mellom rumpeballene, til hu dama.

Og det her hadde visst gjort skikkelig vondt da, (fortalte han Thorstein).

(Uten at jeg veit noe om hvorfor han fortalte om det her).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En annen gang, som Glenn Hesler dro meg med, for å spille fotball, ved Åråsen der, (en søndag ettermiddag, da).

Så fortalte han Tom aka. Guile det, (husker jeg), til Glenn Hesler, (mens jeg stod like ved, da).

At Glenn Hesler skulle ha vært med 'Tom-gjengen', på en ferie, til Danmark, som de hadde vært på, like før det her, da.

For i Danmark, så var det sånn, at i butikkene, så kosta sjokolademelk, like lite, som vanlig melk, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den tida, som jeg bodde, som den lengstboende beboeren, på Ungbo.

Så pleide også Glenn Hesler og tulle med meg, som i en Kinder-egg-reklame, (husker jeg).

Også sa han sånn, (mens han satt i stua, på Ungbo der), at 'tre ting på en gang, det går jo ikke an det. Det er jo ikke mulig'.

(Noe sånt).

Av en eller annen grunn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En gang, etter at Axel begynte å komme opp i 16-17-års alderen vel.

(Og han sikkert begynte å få kamerater som drakk øl, da).

Så dukka han opp, oppe i stua på Ungbo der, en helg, da.

(Når jeg sikkert skulle ut på byen, eller noe, da.

For jeg satt og drakk noen øl, i stua der da, (husker jeg)).

Og da sa Axel det, på sitt 'brautende' vis, (må man vel kalle det).

At, 'her drikker dem Ringnes, her drikker dem ikke Lysholmer'.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men hvis Axel hadde vært litt mer om seg, (i tilfelle dette var et subtilt angrep, fra han), så hadde han vel kanskje visst det, at en six-pack, med Lysholmer, på Rimi.

Den kosta nærmere det dobbelte, av en six-pack, med vanlig Ringnes-pils.

Og jeg hadde vel heller aldri vært noe særlig fan, av Lysholmer-øl.

Det ble vel litt for lyst for meg kanskje, vel.

Selv om det vel også gikk greit ned.

Men å betale nesten dobbelt så mye, for en six-pack med Lysholmer, (som vel er oppkalt etter et sted i Trøndelag, tror jeg), nei det var ikke aktuelt, for en østlending, som meg, da.

Ølet mitt, det var liksom 'Aass Fatøl' da, som jeg hadde drukket mye av, i russetida.

Men dette ølet, det hadde jeg bare sett på puben Lorrys, i Oslo.

Og hvis de hadde det ølet, i noen butikker, i Oslo.

Så stod det vel sikkert gjemt bort, på nederste hylle.

(Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

Og det ølet ville nok da ha kosta mye mer for six-pack-en, en de 50-60 kronene, som en six-pack med Ringnes-pils kostet, på Rimi.

Nei, da ble det greiere, å bare kjøpe med den billige Ringnes-pilsen, på Rimi, mente nok jeg, da.

Det var nok ikke sånn at jeg behøvde å tenke så mye over det her da, liksom.

Nei, jeg gikk nok for den billigste, vanlige ølen.

Mente Axel at en butikkleder, på Rimi Nylænde, som pleide å ta Ringnes-bestillinga osv., ikke skulle få lov å drikke Ringnes-pils?

Var Axel en lokal 'Oslo-mobster', (eller noe), som ikke likte det, at jeg først flytta inn til Oslo, som student?

Hva vet jeg.

Magne Winnem og jeg, vi hadde ihvertfall pleid å kjøpe vanlig Ringnes-pils, på Rimi Ryen, det første året, som jeg bodde i Oslo, (da jeg bodde på Abildsø).

Og jeg kjøpte også øl for noen lokale fjortiss-jenter, på innvandrerbutikken der, en gang, (husker jeg).

(Siden hu Lene, i Abildsø-gjengen, spurte meg om jeg gadd å gjøre det, da.

Så kunne jeg nesten ikke si nei, syntes jeg).

Og på den tida, (1989/90), så var jo Axel bare 10-11 år gammel, vel.

Så at Axel skulle begynne å prate sånn, 5-6 år seinere.

Det hadde jeg vel ikke forestilt meg, på den tida, akkurat).

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, den tida jeg bodde, som den lengstboende beboeren, på Ungbo.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 4.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter