Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 9. oktober 2012

Enda mer om Gjedde/Gedde-slekten






Gmail - Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Oppdatering/Fwd: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Tue, Oct 9, 2012 at 9:41 AM





To:
sol cecilie <alandria1@hotmail.com>, Jorunn Frosch <jorunn.frosch@googlemail.com>, gedde@tdcadsl.dk







Hei,

her står det forresten at generalmajor Samuel Christoffer Gjedde (1692 - 1766), ikke har noen forbindelse med den Ove Gjedde som koloniserte Trankebar:

http://www.scribd.com/doc/17720098/gjedde


Med Gjedde/Gedde-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/10/9
Subject: Slektsforskning/Fwd: de gamle Gedder?
To: alandria1@hotmail.com
Cc: Jorunn Frosch <jorunn.frosch@googlemail.com>, gedde@tdcadsl.dk


Hei,

var det ikke du som var syv x tippoldebarn etter Charlotte von Gelderen og Christian Gjedde:



Det er visst noe arv på gang, virker det som.

Med slektsforsker-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2012/10/7
Subject: Re: de gamle Gedder?
To: Jorunn Frosch <jorunn.frosch@googlemail.com>
Cc: Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>


Hei,

ja min mormor nevnte før hun døde at Gjedde var mye finere enn de tyske Løvenskiold, osv.


Så det kan muligens være noe i det.

Er Frosch også en adelsslekt?


Jeg har lest et sted at alle danske adelsslekter fikk nytt navn, i gamle dager.

Etter dyr.

Slik som gris, gjedde, osv.

Det er også en Ove Gedde som har kontaktet meg.

Han vet muligens mer om det her.

Erik Ribsskog



2012/10/7 Jorunn Frosch <jorunn.frosch@googlemail.com>
De gamle Gedder skal være arvinger til Løvenskioldfamilien i Danmark og Norge og titlen Baron af Løvenskiold, fordi den første Løvenskiold lånte en sum penge fra Gedderne med en sådan forpligtelse, så jeg prøver at finde ud af, hvor mange arvinger, der er.


Jorunn
Den 17:39 6. oktober 2012 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:


Hei,

ja, min danskfødte mormor mente ihvertfall det.

Hvordan det?

Erik Ribsskog



2012/10/6 Jorunn Frosch <jorunn.frosch@googlemail.com>

Hej,

Jeg har læst, at du er i familie med de gamle Gedder. Er det korrekt?


Med venlig hilsen

Jorunn



---


Jorunn Frosch
OTO-København
Sankt Peders Stræde 2
1453 København K.


















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter