Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 23. desember 2012

Fler e-poster fra Philip Gabrielsen

Noname 151   Noname 152   Noname 153   Noname 154   Noname 155   Noname 156   Noname 157   Noname 158   Noname 159   Noname 160   Noname 161   Noname 162   Noname 163   Noname 164   Noname 165   Noname 166   Noname 167   Noname 168   Noname 169   Noname 170   Noname 171   Noname 172   Noname 173   Noname 174   Noname 175   Noname 176   Noname 177   Noname 178   Noname 179   Noname 180   Noname 181   Noname 182   Noname 183   Noname 184   Noname 185   Noname 186   Noname 187   Noname 188   Noname 189   Noname 190   Noname 191   Noname 192   Noname 193   Noname 194   Noname 195   Noname 196   Noname 197   Noname 198   Noname 199   Noname 200

PS.

Linkene ovenfor blir åpnet i et eget vindu.

PS 2.

Etter å ha lest 'dagens bolke' med 'Philip Gabrielsen e-poster', så begynner jeg å skjønne, at dette er snakk om Wiki-administratorenes hemmelige bakrom.

(Noe sånt).

Dette er et lukket fora hvor alt fra indiske vandaler til hvem som er den peneste fjortiss-jenta, på Barrat Dues musikkskole, blir tatt opp.

Spørsmålet er kanskje om Wikipedia virkelig trenger et slikt hemmelig bakrom?

Har andre lands Wiki-er det samme, hemmelige systemet, lurer jeg.

Wikipedia, (på norsk), har jo også en irc-kanal, (husker jeg fra en del år tilbake, da jeg bidro litt på leksikonet), hvor de tar opp forskjellige problemer.

Og de har jo også selve Wiki-en, med 'Tinget' osv., hvor problemer tas opp, da.

Trenger de også et lukket fora, (i tillegg), kan man vel kanskje lure på.

Hvem vet.

Jeg må innrømme at da jeg prøvde å starte #quiz-show på nytt, så hadde jeg jo en egen irc-kanal, for de som var sjefer der, liksom.

Så jeg brukte vel et slags lukket fora selv, (må jeg vel innrømme), da jeg dreiv med quizzen, da.

Selv om det vel er mulig å gå inn 'usynlig', på en irc-kanal, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så sånn er det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Man kan også se det, (i de to hundre første Philip Gabrielsen e-postene, som jeg har publisert, på bloggen), at Wiki-administratorene, de blir tilbudt, å reise på kurs, i øst og vest, 'hele tiden'.

Og da får de bare dekket reisen.

De får ikke lønn for å ha kurs.

(Og kursene er kanskje for å lære folk, om hvordan de kan bidra, på Wikipedia?

Hva vet jeg).

Og Wiki-skribentene, de får heller ikke penger, for å bidra, på Wikipedia.

(Husker jeg, fra da jeg var litt aktiv selv, på Wikipedia, for noen år siden).

Wikipedia er et dugnadsarbeid, må man nok si.

Men bør man gå så langt, som å si, at Wikipedia er for eksempel som Smiths Venner, hvor folk jobber gratis, (for en sekt), hele livet?

Det er vel, (forhåpentligvis), å gå litt langt, å si akkurat det.

(Jeg sier 'forhåpentligvis', for Wikipedia er et flott oppslagsverk, synes jeg.

Så jeg har ikke lyst til å stemple dette leksikonet akkurat, for å si det sånn).

Men man må vel si det, at mange skribenter, på Wikipedia, er nesten som journalister.

Forskjellen er at journalister får penger for det de driver med, mens Wiki-folk vel ikke får det.

Uten at jeg egentlig kjenner noe til hvordan økonomien i Wikipedia styres.

For den korte tiden, som jeg bidro, på Wikipedia.

Så var jeg bare en vanlig skribent der, og ikke noe administrator, (eller lignende), for å si det sånn.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg la også merke til det, i 'dagens e-poster', at en Wiki-administrator, ved navn Finn Bjørklid, (eller noe lignende), hadde fått en e-post fra en som bare kalte seg 'E', og som ville fjerne noen blokkeringer, (fra en del år tilbake), fra siden sin, på Wikipedia.

Jeg vil bare ta med det, at jeg denne 'E', ikke er meg.

Selv om jeg heter Erik og har fått blokkeringer på Wikipedia, for noen år siden.

Jeg har som tidligere skrevet holdt meg langt unna Wikipedia, de siste årene.

(Noe jeg også har planlagt å fortsette med fremover, for å si det sånn).

Og har ikke sendt noen e-poster, til noen Wiki-administratorer, på mange år.

(Ikke siden jeg var aktiv der selv, og ville rapportere noe slags mobbing, fra mer erfarne brukere der, mot meg, på grunn av noen nybegynner-feil, må man vel kalle det).

Jeg mener fra den tiden å huske, at det muligens var litt vanskelig å finne Wikipedia sin e-post adresse for generelle henvendelser.

Og at jeg derfor muligens sendte noen e-poster, direkte til noen Wikipedia-administratorer.

Noe som kanskje kan bli litt vel personlig.

Det er kanskje bedre å sende sånt til en generell e-post adresse, tenker jeg nå.

Hvis ikke, så kan det vel kanskje fort bli litt 'svett', liksom.

Hvis man sender klage til en ved navn Finn Bjørklid, for eksempel.

Fordi at alle navnene, på en liste, over Wikipedia-administratorer, ser cirka like ukjente ut, for en, da.

(For å si det sånn).

Så blir dette kanskje som noe litt mer svett.

Enn hvis man kunne ha sendt til en e-post adresse, som for eksempel het klager@wikipedia.(noe).

Eller post@wikipedia.(noe).

(For å prøve å forklare om dette).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

En av grunnene, til at jeg linker, til alle disse Philip Gabrielsen e-postene, fra bloggen.

Det er at jeg synes det, at det kanskje kan bli litt vel mye scrolling, på Scribd.

Så jeg ble nesten litt bekymret for å få senebetennelse, (som det vel heter), av å bla i disse e-postene, på Scribd, da.

Så jeg leser ikke disse e-postene, fra harddisken, på PC-en min.

Og heller ikke fra interface-et til Scribd.

Men jeg leser de fra denne bloggposten, da.

For jeg synes at det er enklere å lese de da, (for å si det sånn).

Så jeg har fortsatt ikke lest de siste seks hundre Philip Gabrielsen e-postene.

(Må jeg innrømme).

Men jeg leser femti om dagen, etter at jeg har publisert de på Scribd og linket til de, fra bloggen, da.

Og det er kanskje nok å lese femti sånne e-poster, om dagen.

Det er mulig.

Jeg har jo en del andre ting å drive med og, for å si det sånn.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Siden det blir litt mye scrolling, på Scribd.

Så laster jeg bare opp 15-20 e-poster av gangen der.

Og så linker jeg til de, på bloggen.

Helt til det blir linket til femti e-poster, i blogg-posten, da.

Men i dag, så surra jeg litt, og lasta opp femti e-poster med en gang.

Og da måtte jeg laste disse e-postene opp på nytt, for å slippe å 'scrolle meg ihjel' da, (når jeg skulle finne linkene), for å si det sånn.

Og da fikk jeg til slutt opp en feilmelding, om at jeg ikke kunne laste opp mer enn hundre filer, på Scrib, på en dag.

Så jeg må ta litt forbehold, når det gjelder det tidligere løftet mitt, om å publisere femti Philip Gabrielsen e-poster, om dagen, (til jeg er ferdig med å publisert alle de åtte hundre Philip Gabrielsen e-postene).

Dette må bli med forbehold om at det ikke blir noe mer krøll med Scribd.

(Men da kan jeg kanskje bare publisere Philip Gabrielsen e-postene direkte på bloggen, tenker jeg nå.

Vi får se hva jeg bestemmer meg for).

Jeg skal ihvertfall prøve å holde den samme takten fremover, når det gjelder å publisere Philip Gabrielsen e-poster, da.

(Det vil si at jeg skal prøve å få publisert minst femti om dagen, av de, da).

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter