Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. januar 2013

Min Bok 5 - Kapittel 160: Enda mer fra Ammerud

Det var også sånn, at en gang, mens jeg gikk et av de tre første semesterne, (må det vel ha vært), på bachelor IT, ved ingeniørhøyskolen.

Så inviterte David Hjort meg opp til han og Melina, på Ammerud, (en lørdagskveld), fordi at han hadde problemer, med PC-en sin.

David Hjort hadde nemlig noe slags virus, (eller lignende), på PC-en, som gjorde at den gikk veldig treigt, da.

(Noe sånt).

Det problemet, som David Hjort hadde med PC-en, det var ikke så lett å fikse.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og dette var jo egentlig ikke det vi lærte mest om, (på det studiet jeg gikk på), ved ingeniørhøyskolen, akkurat.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Men jeg klarte nå å fikse PC-en til David Hjort, etter en stund, da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette var jo en lørdagskveld, og jeg tok vel en taxi, ned til sentrum igjen, etter at jeg hadde fiksa PC-en, til David Hjort.

(Hvis jeg ikke tok en t-bane eller en nattbuss, da.

Noe sånt).

Ihvertfall så var det sånn, at jeg havna på et gatekjøkken, som heter Kebabstua, i Ullevållsveien, på vei hjem, (husker jeg).

Og der, så var det to damer, som satt og venta på kebab, like ved der jeg satt og venta da, (husker jeg).

Og hu ene dama sa det til meg, at hu skulle ligge over, hos venninna si, men venninna hennes, (som også satt der), hu ville ikke låne henne en t-skjorte, til å ha på seg, dagen etter.

(Noe sånt).

Så det syntes jeg at var litt rart, at de her to damene, begynte å 'bable' om det her, til meg, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, (husker jeg), at David Hjort, han fikk meg til å kjøre opp til Ammerud, en gang, med Sierra-en min.

(Det her må vel ha vært like etter at jeg begynte å studere, ved ingeniørhøyskolen.

Siden jeg fortsatt hadde Sierra-en, mener jeg).

For da, så hadde David Hjort fått meg til å godta, å få to høytalere, (som David Hjort hadde fra sitt tidligere bosted, på Bjørndal, men som Melina ikke likte), som del-betaling, på de 3-4000 kronene, som David Hjort skyldte meg, (på den her tida), da.

Så jeg fikk plutselig to kjempestore høytalere, (husker jeg), på en måte gratis, da.

For David Hjort fikk sletta tusen kroner, av gjelden sin til meg.

Siden jeg gikk med på å liksom kjøpe disse høytalerene, av han, da.

(Noe som var David Hjort sin ide.

Og at kjøpesummen, skulle være tusen kroner.

Det var også David Hjort sin ide.

Men jeg betalte ingen penger, for disse høytalerne, da.

Siden David Hjort skyldte meg mer penger, fra før, enn de tusen kronene, som David Hjort tilbydde meg, at jeg skulle få disse høytalerne for, da.

Og resten av gjelden, som David Hjort hadde til meg.

Den har jeg ikke fått ennå, (per 27. januar 2013).

Og det er vel snakk om 2-3000 vel, sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og det passa bra, at David Hjort tilbydde meg, å få kjøpe, disse høytalerne.

For en Sanyo-høytaler, som jeg jo hadde fått med Kenwood-stereoanlegget mitt.

Da jeg kjøpte det, hos Elnor, i 1988, (var det vel).

(Altså cirka fjorten år tidligere).

Den hadde begynte å streike, da.

Så jeg var litt på utkikk etter nye høytalere, på den her tida, da.

Men jeg hadde nok ikke endt opp med å kjøpe noen sånne kjempestore høytalere.

Hvis ikke David Hjort liksom hadde prakka disse på meg, da.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var forresten sånn, at da David Hjort flytta til Bjørndal.

(I år 2000 må det vel ha vært).

Så fikk han en vaskemaskin, (som var etter mora mi, som døde i 1999), av meg.

Siden han ikke hadde vaskemaskin, i den da nye leiligheten, til han, Linn Korneliussen og Roger fra Sagene, på Bjørndal, da.

Men da var det ikke sånn, (husker jeg), at jeg forlangte noen penger, for denne vaskemaskinen.

Den fikk han gratis, da.

Men når jeg skulle få noen høytalere, et par år seinere.

Så måtte jeg betale for de, (ved at David Hjort fikk redusert gjelden sin til meg), da.

Så det var liksom litt som at David Hjort var sønnen min, kan man nesten si.

Siden han fikk ting av meg, og lånte penger av meg, innimellom.

Men dette var mye fordi at jeg jo fikk mer enn 100.000 kroner, etter mora mi, da hu døde, i 1999.

Og på den her tida, så hang jeg en del sammen med David Hjort, da.

Så da blei det bare sånn, liksom.

Men det var kanskje litt urettferdig, da.

At David Hjort fikk en vaskemaskin, gratis, av meg.

Men jeg måtte betale tusen kroner, for et par høytalere, som jeg fikk av David Hjort, et par år seinere, da.

Men sånn var det også mellom Glenn Hesler og meg, (husker jeg).

Et par-tre ganger, så lånte vi noen hundrelapper, av hverandre.

(Hvis vi hadde litt dårlig råd, før vi fikk lønninga vår, en måned).

Men Glenn Hesler han skulle da alltid ha renter, (når han lånte meg penger), husker jeg.

Men det fikk aldri jeg, når jeg lånte Glenn Hesler penger, da.

Så det var kanskje litt urettferdig.

Selv om Glenn Hesler måtte bruke et kredittkort, som vel var for Lillestrøm-fans, mener jeg at han sa.

Når han skulle låne meg penger, da.

Så det var kanskje derfor at han ville ha renter, for å låne meg de her hundrelappene.

Det er mulig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn.

Et av de tre første semestrene, (må det vel ha vært), som jeg studerte, ved ingeniørhøyskolen.

At David Hjort og Melina, ville ha meg med, på restaurant, (husker jeg).

Og den restauranten de ville på.

Det var en indisk restaurant, (mener jeg å huske), i gågate-delen av Karl Johan.

Jeg var litt usikker, på hvordan klær jeg skulle ta på meg, før det her restaurant-besøket.

Så det ble til at jeg skifta, fra olabukse, til chinos, foran David Hjort og Melina, (i leiligheten min), husker jeg.

(Like før vi skulle dra, til den her restauranten, da).

Noe som kanskje ble litt dumt.

Men jeg var litt langt nede, på den her tida, etter problemer på jobb, osv.

Så jeg var kanskje ikke helt med da, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Denne restauranten, den lå ned en trapp, fra Karl Johans gate, ved Egertorget, ikke så langt unna Ark, vel.

(Mener jeg å huske).

Og den her restauranten, den lå på venstre hånd, hvis man gikk fra Egertorget, og ned mot Oslo S., (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var ikke så mange folk på den her restauranten.

Og David Hjort, Melina og meg, vi satt oss ned ved et bord, ganske langt inne, i restauranten da, (sånn som jeg husker det, ihvertfall).

En kelner kom ganske raskt bort til bordet vårt, og spurte hva vi ville spise, (fra menyen), husker jeg.

David Hjort, han ville ha en rett, som bestod av litt kylling, litt scampi og litt oksekjøtt, vel.

(Noe sånt).

Og han ville ha denne retten krydret 'ekstra sterkt' da, husker jeg.

Og jeg selv, jeg bestilte den samme retten.

Men jeg ba bare om å få denne middagen 'sterkt' krydre dat, (husker jeg).

Og da så David Hjort litt skuffet på meg, (fra den andre siden av bordet), sånn som jeg skjønte det, ihvertfall.

Men jeg så på David Hjort som en litt ekstrem person.

Og muligens som en litt små-pervers person, kanskje.

Jeg husker at han en gang sa til meg det, at han var redd for å ødelegge Linn Korneliussen, (husker jeg).

(Altså hu dama han var sammen med, etter Heidi, fra Nord-Norge.

Og før ei svensk Rimi-dame, som bodde i Rimi-bygget, i Waldemar Thranes gate.

Og etter hu svenske, så ble han sammen med Melina, (etter at han slutta i Rimi), da.

Så David Hjort var samboer med tre-fire damer, på den tida, som jeg kjente han.

(Nemlig fra høsten 1996 vel, (da David Hjort begynte å jobbe, på Rimi Bjørndal), og fram til jeg flytta til England, i 2004).

Mens jeg selv, bare hadde et par korte forhold, iløpet av de samme årene.

Men jeg jobbet som butikksjef da, og var jo i Heimevernet, så jeg hadde liksom litt 'pondus', sånn sett.

Mens David Hjort liksom fikk cred, fordi at han hadde så mange damer, da.

(Noe sånt).

Så jeg var liksom den som hadde høyest status, av David Hjort og meg, i arbeidslivet osv., da.

Mens David Hjort kanskje hadde mer status, i det sosiale livet, da.

Siden han hadde så mange samboer-damer, og siden han kjente masse folk, i 'party-miljøet', i Oslo, osv.).

Og da mistenker jeg at David Hjort mente det, at han var redd for å ødelegge Linn Korneliussen fysisk.

Ved å ha for mye anal-sex med henne, (eller noe sånt), da.

(Hvem vet).

Jeg husker også en gang, som jeg skulle ringe Linn Korneliussen, om noe jobb-greier.

Og da var det David Hjort som tok telefonen, da.

Og da hadde David Hjort og Linn Korneliussen hatt sex, da jeg ringte, (tror jeg).

For de liksom pusta og pesa, (begge to da), i telefonen, (sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så jeg så på David Hjort som en litt ekstrem, og muligens litt små-pervers, (eller ihvertfall litt eksentrisk), person da.

Så jeg ville liksom markere, at jeg liksom var litt mer 'normal', enn han, da.

Så derfor, så bestilte jeg ikke den middagen 'ekstra sterkt' krydret, (men kun 'strekt' krydret), da.

For å liksom markere det, at jeg var den normale, mens David Hjort liksom var litt pervers, da.

(For å tulle/overdrive litt.

Men likevel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette måltidet, det kosta vel cirka to hundre kroner, (mener jeg å huske).

Og etter å ha spist den her middagen.

(Som vel ikke gjorde meg helt mett, tror jeg.

Men som vel smakte greit, (sånn som jeg husker det, ihvertfall)).

Så skulle vi tre gå, til der Melina hadde parkert bilen sin, i Kvadraturen, (var det vel).

Og vi hadde vel drukket litt og, på den her restauranten.

Så da David Hjort, (må det vel ha vært), prata om at det var fantes et lesbe-utested, like ved der vi gikk, da.

(Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall.

Så begynte David Hjort å prate om noe sånt).

Så tulla jeg, og sa det, (noe som vel var litt dumt), at en gang, så skulle jeg kanskje prøve, (for moro skyld, liksom), å sjekke opp ei dame, på det lesbe-stedet, da.

(For jeg var som jeg også skrev ovenfor, ikke helt på topp, på den her tida.

Etter problemene på jobb, osv.

Så de tingene jeg sa, de bar kanskje litt preg av det, da.

Noe sånt).

Og jeg mener også det, at jeg overhørte, på denne gåturen, fra Karl Johan, til Melina sin bil.

At Melina sa til David Hjort, at hu godt kunne tenke seg å ha trekant-sex.

Og så sa hu: 'Men ikke med Erik'.

(Noe sånt).

Og det var greit for meg, må jeg innrømme.

For jeg hadde ikke lyst til å ha sex med en, (litt 'tvilsom', må man vel si), kar og ei tidligere Bandidos-hore, (som David Hjort jo hadde kalt Melina, første gang jeg så henne vel, sommeren 2002, da de dukka opp uventa, på Rimi Bjørndal, da jeg jobba der, som en slags sommer-butikksjef).

Og det hadde ikke blitt tatt opp med meg, at det dem egentlig ville, var å ha trekant-sex, da de dro meg med, på den her restauranten.

(Men det ble vel brukt som unnskyldning, at Melina ville, at jeg skulle være med, vel.

Noe sånt).

Men jeg burde kanskje ant uråd, når det visste seg det, at hu litt slitne, lyshåra venninna, til Melina, ikke skulle være med, da.

Men dette gikk ihvertfall ikke så langt, at jeg fikk noe spørsmål, om jeg ville være med, på trekant-sex, med Melina og David Hjort.

For da hadde jeg nok svart nei takk.

For det hadde blitt litt vel svett, synes jeg.

Jeg er nemlig veldig glad i damer.

Men ikke så glad i menn da, (for å si det sånn).

Det skulle mye til, at jeg hadde blitt så desperat, etter å ha sex, at jeg ville gått med på, å hatt trekant-sex, med David Hjort og Melina, (for å si det sånn).

Nei, da hadde jeg nok mye heller kjøpt meg ei hore, på horestrøket, (for å si det sånn).

Så noe trekant-sex, (som involverte andre menn), det ville ikke vært aktuelt, for min del da, (for å prøve å klargjøre om det).

Det hadde jeg nok vært særdeles lite interessert i.

(Bare for å ta med om det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter