Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. mars 2013

Min Bok 5 - Kapittel 181: Mer fra den tida jeg bodde på St. Hanshaugen

Linn Korneliussen, hu sa en gang, (husker jeg), etter at hu hadde slutta å jobbe, på Rimi Nylænde, (også kjent som Rimi Lambertseter).

(Det er mulig at dette var på Facebook, etter at jeg har flytta, til England.

Hvis ikke, så var det nok, på en fest, hos David Hjort, på Bjørndal, etter at Linn Korneliussen flytta til Bergen, høsten år 2000).

At hu hadde stjålet røyk, (fra røykstativet i kassa, mens hu satt i kassa), da hu jobba, (som heltidskasserer), på Rimi Nylænde.

Linn Korneliussen, hu sa også det en gang, at hu ble veldig bra kjent, med assistent Stian Eriksen, da hu jobba, på Rimi Nylænde, (husker jeg).

Dette skjønte jeg jo sånn delvis, (av meg selv), siden disse to jo jobba mye sammen, da.

Siden jeg selv jo jobba mest seinvakter.

(Som jeg har forklart om tidligere, i denne boken).

Så ble det jo sånn, at assistent Stian Eriksen, jobba mest tidligvakter, da.

Og Linn Korneliussen, hu jobba jo cirka fra 8.45 til 16.45, mandag til fredag.

(Noe sånt.

Ihvertfall når hu kurdiske kassadama, (som seinere ble omplassert, av distriktsjef PØF, til Rimi Bøler vel, under butikksjef Frode der, i år 2000), var sykmeldt.

Som jo var grunnen, til at jeg trengte, ei ny kassadame.

Akkurat da David Hjort hadde fått seg en ny samboer,  (nemlig Linn Korneliussen), etter et besøk hos sin kamerat 'Nakro-Jens', i Florø).

Men måten som Linn Korneliussen sa det her på.

(Dette kan vel muligens ha vært på den nevnte festen, hos David Hjort, på Bjørndal, hvor han hang ut, et norsk flagg, fra terrassen.

Etter at Linn Korneliussen egentlig hadde flytta, til Bergen, for å studere, vel).

Måten hu sa det, om at hu hadde blitt så kjent med Stian Eriksen, på.

Det fikk meg til å lure på, (husker jeg), om disse to.

(Altså Stian Eriksen og Linn Korneliussen, da).

Hadde sneket seg til å ha noen kvikke seksuelle forbindelser, på tidligvaktene, (før butikken åpnet), på Rimi Nylænde.

Men dette tørr jeg ikke å si helt sikkert, da.

Selv om det kunne virke litt sånn, på den måten som hu Linn Korneliussen prata om han assistent Stian Eriksen på da, (syntes jeg).

Men Linn Korneliussen, hu var jo fra Vestlandet.

(Nærmere bestemt Florø).

Og jeg er jo fra Østlandet.

Så det kan være at jeg misforstod henne og.

Og hu Linn Korneliussen, hu hadde jo litt lærevansker og sånn, da.

(Fortalte hu meg selv, ihvertfall, da jeg lærte henne opp i kassa.

For jeg insisterte, (hvis mulig), på å lære opp de nye kassererne selv.

For da ble jeg liksom litt kjent med disse folka samtidig.

For jeg ville ikke at de nye medarbeiderne, skulle høre eventuelt sladder om meg, fra andre kolleger, (i tilfelle disse medarbeiderne, som jeg selv hadde 'arvet' liksom, fra butikksjef 'Audi-Monika', liksom prøve å undergrave eller fiendtliggjøre meg, da).

Så jeg husker at jeg lærte opp både hu Linn  Korneliussen og han Jostein, (en kar med skjegg, som jobba som deltidskasserer), selv, i kassa, i år 2000, da).

Så om Linn Korneliussen var litt tilbakestående og bare mente det, at hu hadde jobba mye, sammen med han assistent Stian Eriksen.

Eller om hu Linn Korneliussen liksom betrodde seg til meg, om at disse to, hadde hatt et seksuelt forhold.

Det tørr jeg ikke å si sikkert, (for å være ærlig).

For så godt kjente jeg ikke hu Linn Korneliussen, da.

At jeg skjønte hva hu mente med den her 'Stian Eriksen-bablinga' si.

Det vet jeg neimen ikke, (hvis jeg skal være ærlig).

Og samtidig, så var jeg vel litt satt ut, kanskje.

For like før den her festen, så hadde vel David Hjort begynte å liksom 'hype' hu Linn Korneliussen, da.

For han sa at hu hadde fått seg større pupper osv., etter at hu hadde flytta, til Bergen da,  (husker jeg).

Og gjengen til Alex fra Rimi Sinsen, (må man vel kalle den gjengen), de var også på den her festen, (på Bjørndal), da.

(Og jeg kjente ikke denne gjengen.

Og David Hjort, han sa til Erik Dahl og meg, (var det vel), at 'Alex-gjengen', var kriminelle folk.

Så jeg følte meg kanskje litt truet da, av disse her kriminelle folka.

Og ble kanskje litt anspent da, på den her festen, siden hu Linn Korneliussen hadde forandra seg så mye, (ifølge David Hjort), og siden disse kriminelle folka, var der, da).

Og jeg ble vel kanskje litt nysgjerrig, siden at David Hjort hadde sagt, at hu Linn Korneliussen, hadde fått mye større pupper, da.

Og lurte vel litt på hva dette kunne komme av, da.

For hu Linn Korneliussen, hu måtte vel ha vært ferdig med puberteten, før hu ble sammen, med David Hjort.

(Mente vel jeg).

For jeg sjekka jo alderen hennes, da jeg ansatte henne, liksom.

Så jeg visste jo det, at hu var over 18 år, på den tida, som hu ble sammen, med David Hjort, liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var vel muligens Linn Korneliussen, som gikk bort til meg, for å prate, (og ikke omvendt).

Men Alex-gjengen, de skulle liksom ha det til, at jeg prøvde å stjele dama til David Hjort da, (på den her festen).

Men det prøvde jeg ikke på.

Og Linn Korneliussen og David Hjort, de hadde vel forresten også slått opp, før den her festen, (da Linn Korneliussen flytta, til Bergen).

(Sånn som jeg skjønte det, ihvertfall).

Og den genseren, som jeg hadde på meg, den hadde forresten krympet, i tørketrommelen, (i vaskekjelleren, til Rimi-leilighetene).

Så jeg følte meg rimelig dum, (husker jeg), siden jeg gikk med for små klær, på den her festen, da.

For jeg hadde vel jobba denne lørdagen, tror jeg.

Siden jeg jo pleide å jobbe seint, hver lørdag, og selv sitte i kassa, da.

(I tillegg til at jeg jobba vanlige vakter, mandag til fredag, da.

Så denne lørdagsjobbinga, den gjorde jeg gratis liksom, da.

Siden det hadde vært så mye ran, (på lørdagene, i tiden før det her), i butikken.

Så var det liksom krisetider, da.

Syntes jeg ihvertfall.

Etter å ha prata med Thomas Kvehaugen, på Rimi Munkelia.

Som var så bekymra, etter et ran der, angående hvor betjeningen ville takle dette, at de hadde blitt rana, da.

Så denne tiden, (under denne ransbølgen, på Lambertseter), det var liksom en tid, for å prøve å oppføre seg ansvarlig på, (som butikksjef), mente nok jeg, da).

For å liksom prøve å roe ned betjeningen, i butikken, da.

(For jeg var jo en erfaren kasserer, fra OBS Triaden, osv.

Så jeg hadde bra kontroll, når jeg satt i kassa.

Og jeg hadde jo også vært på mye ranskurs, osv.

Så jeg tenkte at betjeningen i butikken, kanskje ville roe seg ned litt, hvis jeg selv satt i kassa, under de timene, i uka, hvor vi vel var mest utsatte, for ran, da).

Så jeg hadde nok bare funnet fram den genseren, i vaskekjelleren, i full fart liksom, (etter jobben), og så dratt opp til den festen, på Bjørndal, som David Hjort hadde invitert meg til, da.

(Men mens jeg var på jobb, den lørdagen.

Så kunne jo hvem som helst nesten, ha tulla, med den genseren, da.

For det var jo noe lignende som hendte, med en joggebukse, som jeg tørka, nede i den vaskekjelleren og.

Når jeg skulle spille fotball, (på Greverud vel), med Rimi Langhus.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel.

Og jeg synes fortsatt, at det var rart, at en genser og en joggebukse, skulle krympe så mye, av cirka en time, i en tørketrommel.

Så her kan det ha vært noen 'Gremlins' liksom, som tulla, tenker jeg nå.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og David Hjort, han hadde jo fortalt meg.

(Før Linn Korneliussen flytta, til Bergen.

På en fest hos mora si, på Grünerløkka.

Noe som jeg vel har skrevet om, i et tidligere kapittel).

At han selv, hadde hatt sex, med 8-10 damer, (eller noe sånt), på den tida, som han hadde vært sammen, med Linn Korneliussen.

(Noe sånt).

Så det er mulig at disse to hadde et såkalt 'åpent forhold', da.

(Noe som vel betyr, at de kan pule med hvem de vil.

Så lenge de sier ifra, (eller noe sånt), da).

Så det var kanskje sånn, at Linn Korneliussen, visste om, at David Hjort, hadde sex med masse andre damer.

Og det er mulig, at David Hjort godtok, at Linn Korneliussen, hadde sex, med assistent Stian Eriksen, da.

(Hvis disse to hadde sex, liksom).

Siden at David Hjort og Linn Korneliussen, muligens hadde et såkalt åpent forhold, da.

Hva vet jeg.

Det kunne vel kanskje virke sånn, ihvertfall.

Men jeg hadde ikke noe ønske, om å bli blanda inn, i noe såkalt 'trekant-forhold', liksom.

Så jeg prøvde meg ikke på hu Linn Korneliussen, da.

(For å si det sånn).

Hverken før hu begynte på Rimi Nylænde, men hu jobba der, eller etter at hu hadde slutta der.

(Bare for å få med om det og).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Noen måneder etter denne festen, på Bjørndal, så begynte jeg jo, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

Og der, så fikk jeg jo problemer, i Rimi, da.

(Som jeg har skrevet om tidligere.

Og kalt for 'Rimi-fella').

Og etterhvert, så ble jeg bedt, (av David Hjort), på fester, hos Alex fra Rimi Sinsen, da.

Og på den her tida, så festa jeg ikke så mye sammen med halvbroren min Axel, (av en eller annen grunn).

Jeg var vel litt sur, etter at Axel, (og et par fra Hurumlandet), og jeg, kom bort fra hverandre, i Oslo sentrum, noen minutter inn i år 2000.

(Og han kameraten til Axel, fra Hurum.

Han hadde jo sølt vin, utover hele skjorta mi, på festen hos Lars-Petter, på Helsfyr, osv).

Uansett hvordan dette var igjen.

Så var David Hjort den eneste, (mer eller mindre ihvertfall), som inviterte meg ut på fester osv., på begynnelsen av 2000-tallet.

Så nyttårsaften 2002, (må det vel ha vært).

Så var jeg fest hos Alex, (fra Rimi Sinsen), på Ullevål, sammen med David Hjort, (og Alex-gjengen da), husker jeg.

Jeg husker at dette var  nyttårsaften 2002.

Og grunnen til at jeg mener, at det må ha vært den dagen, det var fordi at jeg husker at jeg sendte en nyttårs-SMS, til min fetter Tommy, i Fredrikstad.

(Og hans mobilnummer, det må jeg nok ha fått av han, under hans bryllup, (med Ellen, fra Rolvsøy), i Fredrikstad, noen måneder før det her.

Jeg kan ikke skjønne når ellers, at jeg skal ha fått det mobilnummeret, liksom.

For jeg prata veldig sjelden med Tommy, etter at jeg flytta, fra Bergeråsen, da.

Den lengste praten jeg har hatt, med Tommy, (etter at jeg flytta fra Bergeråsen), må vel ha vært i bryllupet hans, tror jeg).

Og Tommy sendte en SMS tilbake, og spurte: 'Hvem er dette?', (eller noe sånt).

Og jeg sendte så en SMS og forklarte at det var fetteren hans, da.

For jeg hadde jo som nevnt ovenfor, vært i bryllupet, til Tommy, sommeren før det her.

Og sikkert fått mobilnummeret hans der, da.

Så jeg regnet vel med at det var greit å sende en nyttårs-SMS, liksom.

Og Tommy sendte da tilbake en SMS, med e-post-adressen sin i.

Og jeg visste ikke hvordan jeg skulle tolke dette, (husker jeg).

For jeg syntes vel at det var litt rart, at Tommy hadde sletta mobilnummeret mitt, fra mobilen sin.

(Hvis det var det som hadde skjedd).

Men det kan jo være at jeg feiltolket dette også.

For jeg gikk jo gjennom en vanskelig periode av livet mitt, på den her tida.

For jeg hadde jo nettopp slutta som butikksjef, osv.

Og grunnen til at jeg slutta, (som butikksjef), den var det jo ganske komplisert, å forklare om.

(Jeg må skrive bok om det her nå, for å prøve å forklare grunnen.

For å si det sånn).

Så jeg var kanskje litt vel nærtagende da, (på den her tida).

Og tolket kanskje disse SMS-ene fra Tommy, som å være litt uhøflige eller uvennlige, (eller noe sånt), da.

Selv om disse SMS-ene kanskje ikke nødvendigvis var det, da.

Uansett så ble det ihvertfall ikke til det, at jeg sendte noen e-poster, til Tommy, i tiden etter denne nyttårsaftenen, da.

For dette at jeg sendte Tommy en nyttårs-SMS.

Det var vel ikke fordi at jeg kjente Tommy så utrolig bra, egentlig.

Men det var vel mer i mangel av noen andre, å sende SMS til, antagelig.

For når alle folka i Alex-gjengen, begynte å sende masse nyttårs-SMS-er.

Så hadde jo jeg sett rimelig dum ut, liksom.

Hvis ikke jeg også, hadde sendt en nyttårs-SMS, (eller om jeg muligens kan ha sendt noen fler), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, på festene, til Alex fra Rimi Sinsen.

At alle folka, i Alex-gjengen, (og også David Hjort), de var så glade, i å sitte, inne på kjøkkenet, da.

Det var liksom det som var det kule da, (skjønte jeg).

Så jeg ble ganske ofte sittende rimelig aleine, inne i stua, da.

Og hvis jeg også, begynte å gå litt inn på kjøkkenet, for å se hva som foregikk der.

Så så gjerne de som satt inne på kjøkkenet, (for eksempel David Hjort, mener jeg å huske), stygt på meg, (må jeg vel si, at jeg syntes at det virka som, ihvertfall).

Så jeg skjønte det sånn, at jeg selv, ikke var så veldig velkommen, inne på kjøkkenet, til Alex og dama hans, da.

(Der hvor de andre folka, på disse festene, ofte pleide å sitte, da).

Så jeg var ikke helt inne i varmen, på disse 'Alex-festene', da.

Jeg var liksom en outsider der da, (må jeg vel si).

Og jeg det fikk jeg merke litt også da, (må jeg si).

Men hva Alex-gjengen og David Hjort prata om, inne på kjøkkenet, til Alex fra Rimi Sinsen.

Det veit jeg ikke.

Men det vet de vel kanskje selv.

(Det er mulig).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Eller, for å være ærlig.

Så hørte jeg en gang noe rart, som David Hjort prata med Alex-gjengen om, (inne på kjøkkenet), på en av disse festene, hjemme hos Alex, (fra Rimi Sinsen), på Ullevål, da.

Og det var, at David Hjort, sa til Alex-gjengen, (om meg, sånn som jeg skjønte det), at: 'Han har ingen over seg'.

Og det hadde jeg vel heller ikke, (må jeg innrømme).

Jeg hadde kanskje butikksjef Irene og seinere butikksjef Johan, over meg, da jeg jobba, som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal, (fra 2002 til 2003), for eksempel.

Men det var jo bare på jobben, da.

Så jeg måtte jo tolke denne 'kjøkken-bablinga', (fra David Hjort), som jeg hørte helt inn i stua, hos Alex fra Rimi Sinsen.

Som at David Hjort og Alex-gjengen, de var i diverse gjenger, (eller noe lignende), hvor de liksom hadde masse folk over seg, (og sånn), da.

Så derfor, så ble jeg vel etterhvert litt skeptisk, til både David Hjort og Alex-gjengen, da.

Jeg stolte vel ikke helt på noen av disse folka, for å si det sånn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter