Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 13. april 2013

Mer fra Facebook






  • Samtale startet onsdag






  • Hei, jeg kom over bloggen din og leste en hel del om bestefaren min Håkon Mogan Olsen.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men er det sant det som står der? Jeg bor i fosterhjem nå og har akkurat lest alt om fortiden min og rettsaken med bestefar, men vet ikke om jeg skal tro på om det som har skjedd er sant eller ikke..

    Mvh. Malin
    PS: Plis ikke skriv om at jeg sendte deg melding på bloggen din.

  • torsdag




  • Hei,
    ok, du er vel min kusine Lene sin datter, regner jeg med.
    Jeg tror jeg saavidt saa deg og broren din, (var det vel), i Tommy sitt bryllup i Fredrikstad, i 2002.

    Dere kroeyp under bordet, husker jeg.
    Dere var rimelig smaa da.
    Det jeg skriver paa bloggen er det som har hendt, fra da jeg selv, bodde paa Bergeraasen.

    Hvis det er noe spesielt du lurer paa saa kan du sikkert spoerre om det.
    Jeg har ikke hoert noe om noen rettsak mot onkel Haakon, men min soester Pia fortalte meg da vi skulle til begravelsen til din oldemor Aagot, i aar 2000 eller 2001 vel, at Haakon var tiltalt for aa ha misbrukt 'ungene til Lene', (altsaa deg og/eller dine soesken da).

    Men Tommy sa at det ikke var sant, husker jeg.
    Etter det saa har jeg ikke hoert noe.
    Jeg skriver om alt paa bloggen, i denne saken.

    Synes det er mest riktig naar det er rettsaker osv., som har vaert.
    Men hyggelig aa hoere fra datteren til min kusine Lene.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

  • torsdag




  • Hei! Ja, jeg er datteren til Lene var det med Haakon jeg lurte på siden du skrev at han hadde pedotendenser ogsånn.. Men om du nevner dette på bloggen kan du la vær å nevne navnet mitt? Er tross alt svært personlig


  • I dag




  • Hei,
    ok, det er lenge siden jeg snakket med Lene.
    Hun var paa soeskenbarn-fest hos Pia og meg, da jeg bodde paa Ungbo, i Oslo, sommeren 1994, (var det vel).

    Etter det saa har jeg vel kun sett henne, (unntatt i bryllupet til Tommy vel).
    Det var trist aa hoere at det er problemer mellom Lene og deg, (og soesknene dine).

    Du ligner veldig paa din mormor Tone synes jeg forresten, paa det stoerste bildet, paa Facebook-siden din.
    Saa det er ikke noen tvil om at du er i slekt med henne ihvertfall, vil jeg si.

    Jeg vokste opp alene paa Bergeraasen fra jeg var ni aar.
    Jeg maatte passe paa Lene en gang, da jeg var cirka ti aar, mens Tommy og Lene og Aagot og Oeivind var paa en ukes ferie paa Rhodos.

    Tone gikk en gang inn i leiligheten som jeg bodde aleine i, i Leirfaret, og klaadde paa meg, sammen med nabodama hennes.
    Mens jeg laa og sov i en vannseng som faren min hadde satt der.

    Tone sa hu trodde at jeg var faren min, men han bodde nede hos ei dame som het Haldis Humblen, nederst i Havnehagen.
    Saa det hoertes rart ut for meg.
    Om Haakon, saa husker jeg at jeg saa at han gikk ned Havnehagen, med armen rundt Hege Stenberg, da hu var saann 11-12 aar gammel.
    Paa vei ned til en fest, hos faren min og Haldis.
    En loerdagskveld.
    To gutter som het Stefan og Daniel kom paa doera mi i Leirfaret, og fortalte meg om det her.
    Og jeg ble saa flau at jeg gikk aa la meg i 21-22 tida om kvelden.

    Jeg nevnte jo det som Pia sa foer begravelsen til Aagot, i den forrige meldingen.
    Ellers 'babla' din oldemor Aagot om Haakon, paa 70-tallet, og sa at ei jente hadde vaert saa forelska i han, at hu satt i et tre, ei hel natt.

    Og Haakon var saa glad i gamle radioer, sa Aagot.
    Men da jeg prata med Haakon om en gammel gramofon-spiller, hos Idar Sandersen, (i begravelsen til Gunnar Bergstoe), i Holmsbu, saa ble Haakon arg, husker jeg.

    Men jeg har sett noen beviser paa at Haakon har gjort noe annet galt enn aa holde armen rundt hu Hege Stenberg, like foer hu ble tenaaring, vel.
    Og hu var vel voksen for alderen, saa det var kanskje bare uskyldig.

    Jeg undrer meg litt om hva den rettsaken du skrev om gikk ut paa, men du behoever ikke aa forklare om det, hvis du ikke vil.
    Jeg skriver om alt som har skjedd, paa bloggen min, saa jeg tar med navn og alt.

    Spesielt siden det er noe om en rettsak osv., saa synes jeg at det er mest ryddig.
    Saa du faar bestemme selv om du skal skrive mer, eller ikke.
    Hvordan gaar det med soesknene dine forresten?
    Og hvor bor Lene?
    Hvis det er stress, saa behover du ikke aa svare.
    Du er visst bare 15 aar, saa jeg skjoenner det hvis det blir slitsomt aa vaere paa blogg, osv.

    Da faar du bare slutte aa skrive, hvis du vil.
    Jeg har skrevet til Tommy og han svarer ikke.
    Og Haakon og Arne og Runar og Ove har skrevet at jeg er 'person non gratia'.

    Saa jeg er visst utstoett.
    Men jeg bryr meg ikke saa mye om det.
    Jeg maatte bo alene, fra jeg var ni aar, til jeg ble voksen.

    Saa jeg prover ogsaa aa kutte ut faren min og Haldis.
    Og det er vel vanskelig uten aa kutte ut resten av slekta til faren min og.
    Saa hvis jeg er utstoett, saa er det greit, for jeg prover aa kutte ut de nevnte folka som har skrevet til meg paa Facebook at jeg er 'person non gratia'.
    Naa har jo Tommys fetter Robert doedd ogsaa, hvis jeg har forstaatt det riktig.

    Jeg er utstoett, (og maatte bo alene som barn).
    Og du er paa fosterhjem.
    Saa det er mye tull i denne Olsen-familien.
    Min og Lene sin kusine Susanne, (datteren til Runar), sa i begravelsen til Gunnar Bergstoe, at Runar, Arne og Haakon alltid prata saa hoeyt.
    Saa dem er vel ganske toeffe, tror jeg.
    En gang, saa ble Pia og jeg, kidnappa, av Arne og Runar.
    Fra mora vaar i Mellomhagen i Larvik, da vi var 5-6-7 aar gamle.
    Saa jeg maa si at den Olsen-familien ikke er en vanlig familie.

    Men at Haakon er pedo, det toerr jeg ikke aa si sikkert.
    Det har jeg ikke sett noen beviser for, for aa si det saann.
    Selv om det virka litt rart, det Pia sa, og det med Hege Stenberg.

    Men det er jo ikke beviser akkurat, da.
    Haaper det var mulig aa forstaa dette.
    Jeg maa skrive fra biblioteket i England, siden internettet ikke virker hjemme i leiligheten min, for oeyeblikket.

    Mvh.
    Erik Ribsskog





  • Jeg gir ingen annen informasjon siden du skrev navnet mitt og la det ut på bloggen. Om noen på skolen søker på navnet mitt så finner de ut alt og det er kjempe sårbart. Ja familien er rar, men du gjør den ikke akkurat bedre . Sorri






  • Nei,
    det er greit, jeg er ikke så nysgjerrig.
    Jeg skriver om alt sånt her, på blogg, siden jeg har begynt med det.
    Jeg har jo blogga om oppveksten min osv., siden 2007 nå.
    Og jeg har gjort det sånn her, hele tida.
    Når det er rettsaker osv., så synes jeg at det er mest ryddig, for å si det sånn.

    Men det greit at du ikke vil gi noen informasjon.
    Det bestemmer du selv.
    Men du får ha god helg i Selvik, som det står at du sender fra.

    Hils Stekke, hvis han bor der enda.
    En gang, så måtte jeg passe på at mora di kom seg hjem fra lokalet Fremad, i Selvik, forresten.
    (Skoleåret 1988/89).
    Enda det var Christell og Pia som hadde dratt med Lene til Fremad.
    Slå den.
    Du får hilse min tidligere bekjente Stekke, i Selvik, hvis du veit hvem det er.

    Mvh.
    Erik Ribsskog








    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter