Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. mai 2013

Mer fra Facebook

Tom Ronny Sorknes


Fant et bilde til Birgit :-)

.

Liker · ·Ikke følg innlegget lengerFølg innlegget · Del · 15. februar kl. 12:12.76 personer liker dette..Vidar Anthonsen Gamle gode Gyldenløve kro. Synd den brant ned.

15. februar kl. 13:17 · Liker · 2..Hillevi Rønning Åh, fikk litt hjemlengsel nå kjente jeg! Enda jeg ikke bor lenger unna enn en liten halvtime.

15. februar kl. 14:03 · Liker · 1..Leif Gramford Nilsen Har nok lagt igjen noen småe kroner der ja...

15. februar kl. 14:16 · Liker..Marianne Rosvold Mye B vitamin i øl vet du Leif Gramford Nilsen.:)15. februar kl. 15:45 · Liker · 5..Birgit Berg å, så kosli...jæ legtær hjem, men det ække sånn der nå...

15. februar kl. 17:23 · Liker · 1..Svein Andersen Myhre Der var jeg kanskje litt for ofte. Herlig å tenke tilbake, Tor Børresen som spilte piano og sang. Alltid topp stemning der i gården.

16. februar kl. 02:56 · Liker · 4..Tormod Kravik Østensen Når ble det slutt på gule gangfelt?

17. februar kl. 10:40 · Liker..Tormod Kravik Østensen Åssen var det på kroa?

17. februar kl. 10:41 · Liker..Marianne Rosvold Leste du lørdags Dagbladet Leif Gramford Nilsen? Da kan du få enda bedre samvittighet for pengene du la igjen der.:)Rene helsedrikken. :)17. februar kl. 14:39 · Redigert · Liker · 2..Reidun Fevang Var på kroa ett par ganger, men "pene piker" skulle liksom ikke gå der den gang. På høyre side innenfor kunne man sitte og spise, og den andre siden gikk det mye i øl forsto jeg. Men et koselig sted egentlig forstl jeg

10. mai kl. 16:06 · Liker · 1..Karin Mørk Ale har vi hvel hvært pene piker, men jeg forstår hva du mener.Jeg smøg meg inn der selv om jeg ikke var gammel nokk.Koselig var det.

10. mai kl. 17:22 via mobil · Liker · 1..Gerd-Unni Hansen Jeg var med en venninne en gang dit - ellers så var det sånn som Reidun sier: "Pene piker skulle ikke gå på et sånt sted".... :)10. mai kl. 20:50 · Liker · 2..Frank Thorsen Det var to damer som jobba der, Holmsen og Hansen. En lørdags kveld var det veldig travelt og vi måtte vente på vår første øl. Da sa Gunnar Bratthagen:"Holmsen, hva sa Josva?". "Sjenk folket", sa Holmsen. "Så gjør're da vel", sa Gunnar. Det ble latter rundt bordet og vi fikk vår øl.

11. mai kl. 02:46 · Liker · 6..Frank Thorsen Bildet over trur jeg er fra et postkort - fint er det uansett!

11. mai kl. 02:46 · Liker · 1..Thomas Bugge Ja dengang hadde vi GULE gangfelt i Norge.....

mandag kl. 08:30 · Liker..Svein Thorstensen På Gyldenløve Kro har jeg vært mye i min ungdom :-)mandag kl. 08:34 · Liker..Sonja Selvig Langseth Ja, innom Gylden Løve Kro, måtte faren min ,når vi fra Svenner Fyr kjørte med båten en skjelden gang helt til Larvik for å handle store ting. Da "parkerte"min mor han der med en "Eksport" mens vi handlet f.eks. kåpe hos "Jøden", snille Sachnowitz og kona i Prinsegata.

mandag kl. 10:55 · Liker · 2..Erik Ribsskog Jeg ser at Gyldenloeve nevnes.



Da jeg flytta til Jegersborggate, (med mora mi), fra Halsen, vaaren 1978.



Saa ble jeg kjent med Frode Koelner, foer jeg begynte paa Torstrand skole....Vis mer

mandag kl. 11:57 · Liker..Gerd-Unni Hansen Onklen min Ragnar Flaaten hadde barbershappa si på hjørne til høyre i massevis av år.... :)mandag kl. 12:10 · Liker · 2..Marianne Rosvold Det husker jeg.:)mandag kl. 14:30 · Liker..Marianne Rosvold Her har du svar på ditt spørsmål om Gyldenløves tilknytning ti Larvik Erik Ribsskog. http://no.wikipedia.org/wiki/Ulrik_Fredrik_Gyldenl%C3%B8ve

mandag kl. 14:51 · Liker · 1..Erik Ribsskog Ok,



er selv etter Gyldeloeve, har jeg blitt fortalt.



Etter at jeg begynte med slektsforskning og fant ut at min mor var etter Gjedde og Loevenbalk, (og Adeler).



Saa fortalte min far, (Arne Mogan Olsen), at han var etter Iver Huitfeldt.



Og Iver Huitfeldt var jo gift med en Gyldenloeve-froeken, leste jeg, paa Wikipedia vel.



Litt flaut med disse Gyldenloevene, synes jeg.



De er jo 'lausungene' til Oldenborg-kongene, ettersom jeg har forstaatt.



Men Larvik var kanskje som en slags hovedstad, (bortimot ihvertfall), under dansketida da.



Med herregaarden osv., som et slags slott?



Og saa hadde de en borg, som de jaktet fra i Boekeskogen.



Derav Jegersborggate?



(Det finnes jo ogsaa en oevre Jegersborggate, mener jeg).



Mvh.



Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter