Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 18. mai 2013

Og enda mer fra Facebook

  • Samtale startet 3. mai
  • Paddy Moloney
    hei. er du fra halsen?
  • Erik Ribsskog
    Hei,
    ja bodde på Østre Halsen, (i Storgata og seinere i Mellomhagen), på deler av 70-tallet.
    Bodde også en stund i Skreppestad-blokkene mens vi pussa opp, i Mellomhagen.
    Var nabo til Pål Andre og dem, i Mellomhagen 15 B, var det vel.
    Kjente Jorunn og Morten med fler, da vi bodde, i Storgata, (det store huset ovenfor skolen, som var brunt da, og er gult nå vel), fra 1973 eller 1974, var det vel, og i et år eller to.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Paddy Moloney
    - godt kjent, ja! jeg spurte bare fordi det er en del spam ute og går. selv rakk jeg et par år hos bikkebakka, før vi flyttet til C.A. Larsens vei. gikk forøvrig i klassen til Pål Andre. velkommen i gruppa. 
  • Erik Ribsskog
    Hei,
    ok, Pål Andre var et år eldre enn meg, og var litt sterkere og litt raskere til å løpe.
    Og han hadde to brødre, (en yngre og en eldre).
    Så det var litt som et helvete for meg, å bo, i Mellomhagen.
    For disse gutta var ganske tøffe, og jeg hadde bare en søster, (Pia).
    Så jeg ble kryna en del, før jeg slutta å prate med dem, og gikk gjennom skogen, (mot Gulf som ble til Shell), til skolen.
    Og søstera mi ble med i en gjeng, som jeg husker at syntes var 'slemme', mot ei Unni vel.
    Dette kan ha vært unger fra Skreppestad-blokkene, som ikke var så langt unna, eller noe sånt.
    Hva vet jeg.
    Mange takk for svar, ihvertfall.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Hei,
    kontakta en Paal Andre Larsen, som var paa den Facebook-gruppa vel.
    Men han mente at det ikke var han, som var naboen min, i Mellomhagen?
    Var det han Paal Andre i Mellomhagen, som gikk i klassen din?
    Bare lurte.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Paddy Moloney
    jess! det var absolutt han som bodde i mellomhagen. (1 B 1976). vi gikk en snarvei i form av avstikker fra åsveien, som går opp fra gloppeskogen, tror jeg. Bo bodde også oppe i der. men jeg husker ikke akkurat hvor PAL bodde... 
  • Erik Ribsskog
    Ok,
    han sa han var fra Gon:
    04:45
    Erik Ribsskog
    Hei Pål Andre,
    var det du som var naboen vår, i Mellomhagen?
    Du hadde to brødre, en yngre og en eldre.
    Han som var eldre kryna meg en gang vel.
    Du gikk en klasse over meg vel, og løp litt fortere og var litt sterkere enn meg vel.
    Stefaren min og mora mi, (og søstera mi vel), var på grillfest hos dere en gang, husker jeg.
    Men jeg syntes at tre tøffe nabogutter, (som kryna folk), ble litt vel mye.
    Så jeg holdt meg vel unna den grillfesten, for å si det sånn.
    Tenkte jeg måtte skrive når jeg tilfeldigvis så deg, på Facebook.
    Det er jo en stund siden 70-tallet nå, for å si det sånn.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    07:32
    Pål André Larsen
    Hei, nei det er nok en annen. Jeg er fra Gon. Jeg tror vi er tre fra Larvik på omtrent samme alder som heter det samme.
    09:10
    Erik Ribsskog
    Ok,
    beklager sammenblandingen da!
    Jeg fikk ikke med meg det på 70-tallet at det var sånn.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter