Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 23. juni 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Larvik når ...'

Og solgte leker på Bamsefar...
  • 16 personer liker dette.
  • Erik Ribsskog Det var også en lekebutikk som het Noldus, (mener jeg å huske).

    Ovenfor Thorfinns der.

    Pleide å kjøpe matchbox-biler der, (var det vel).
    ...Vis mer
  • Linda Maureen Skallist NOLDI...Jeg var butikksjef der..
  • Erik Ribsskog Åja,

    trodde det var Noldus jeg

    Det var muligens Corgi-biler jeg kjøpte, (eller noe sånt).
    ...Vis mer
  • Erik Ribsskog Det dukket forresten også opp en lekebutikk i Jegersborggate, på begynnelsen av 80-tallet.

    Mener at søstera mi Pia viste meg den.

    (Etter at jeg flytta til faren min).
    ...Vis mer
  • Erik Ribsskog Jeg var forresten litt lei av leker, da jeg var i 9-10 års-alderen.

    Så hvorfor mora og søstera mi dro meg med til lekebutikker hele tida, det veit jeg ikke.

    Da mora mi bodde på Tagtvedt, (rundt 1983 kanskje), så skulle hu dra meg med til Bamsefar, (v
    ...Vis mer
  • Truls Lunde Joda, det stemmer at det lå en lekebutikk i Jægersborgate, sånn ca nr 9. Jeg husker ikke navnet.
  • Hanne Lisbeth Nyquist Noen som husker et av larviks første "Supermarked"? BRAVA...lå tvers over ganta forSkomaker'n pøbb....altså i Prinsegata....
  • Erik Ribsskog Lekebutikken i Jegersborggate lå liksom litt tilbaketrukket, (i et hus), fra gata.

    (Noe sånt).

    Så den var vel kanskje ikke så lett å finne.
    ...Vis mer
  • Alf-Henning D Melgaard der var det lekebutikk var mye der gitt sokrates het denne lekebutikken ,gud som jeg savner den ,der hadde de mange flotte biler fra bla corgi,britains++
  • Erik Ribsskog Sokrates hørtes kjent ut, ja.

    Det er jo også et gammelt og ærverdig bygg, dette vel.

    Det ligger jo på skrått i forhold til Jegersborggate.
    ...Vis mer
  • Hanne Lisbeth Nyquist Dette er opprinnelig låven til huset som ligger ved siden av...altså losjen..... Min familie (ex familie)bodde der og d har vært møbbelbutikk "Birger Nilsen Møbler" helt til på 80 tallet.....
  • Tom Ronny Sorknes Lekebutikken i Jegersborggate var drevet av Einar Gran, som hadde Grans Kjøpesenter på Torstrand.Jeg jobbet for han da han startet denne leketøybutikken, så det ble mye sjauing der også.
  • Erik Ribsskog Ok,

    det var låven, ja.

    Det burde jeg ha skjønt.

    Så dette er låven til gården, som kuene i Kudrittgata, (Øvre Jegersborggate), kom fra.

    (Må det vel være).

    Og frimurerlosjen, det er gården, (hvor menneskene bodde, nemlig han svenske spionen og eventyreren Carl Ingmann og en rømt adelsdame ved navn Ingeborg Aukeley, eller noe sånt).

    Og en Gran drev lekebutikken.

    Det visste jeg ikke.

    Mora mi var venninne med søstera til han som eide Grans brygger, (i Sandefjord), vel.

    Hu venninna bodde i et ganske stort hvitt hus, i Stavern, (litt mot Larvik, i Larvikveien vel), og hadde en datter på min alder og en sønn som var litt yngre, husker jeg.

    Dattera het Catrine Gran, (ihvertfall ble hun kalt Cathrine), og hu var i bursdagen min, i Jegersborggate 16, en gang, husker jeg.

    (Den gangen jeg dro med Atle Farmen og de andre i klassen min, og spilte fotball, oppe ved den blokka, ovenfor sykehuset, siden det var helling, (ned mot fjorden), i hagen vår.

    Det må vel ha vært i 1979).

    Cathrine Gran driver visst nå med hesteoppdrett i Nykirke.

    Men hu svarer ikke når jeg kontakter henne.

    Og jeg vet ikke hva mora heter.

    Så disse Gran er som noen litt mystiske for meg da.

    Mange takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Grans kjøpesenter, var det det samme, som Torstrand marked?

    Der det er Rema, (for noen få år siden ihvertfall), mener jeg å huske.


https://www.facebook.com/groups/410957598950304/
Nyere innlegg Eldre innlegg Startsiden

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter