Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. juni 2013

Mer fra Facebook









Kjøpte smågodt hos frøken Borch i Johan Sverdrupsgate, og fikk mye for 10 øre!


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 23 timer siden viamobiltelefon





  • 7 personer liker dette.






  • Dagfinn Werner Ellefsen ..når du har sitti på utedassen i Bugges gate 17 på Torstrand i 15 kuldegrader, og følt både velbehag og at verden tross alt gikk framover fordi en oppfinnsom nabo hadde lagt isopor rundt høllet






  • Bonnie W. Hansen så var det Bjerke bare noen meter oppe i bakken






  • Sonja Mandt Men vi fikk ikke lov til å gå over E-18 vettu, vi fra Møllegata..........






  • Bonnie W. Hansen Gjorde ikke det jeg heller før etter jeg hadde begynt på skolen






  • Sonja Mandt Skummel vei det ja, og vi hørte jo på reglene........






  • Bonnie W. Hansen Vi gjorde som mamma og pappa sa







  • Lars Ole Næss Eller om du handla i kiosken hos fru Lysebo i Castbergsgate, i det huset som Støen bor i nå! (Vi snakker på 50-60 tallet altså.







  • Erik Ribsskog Husker at det var en liten kiosk, like ved Torget, på slutten av 70-tallet.

    (Muligens i Oskars gate, vil jeg vel tippe på, etter å ha kikka på Google Maps nå).

    Min stefar Arne Thomassen hadde en kamerat, (eller kompanjong), som bodde i Byskogen.

    Og et par ganger så var mora mi Karen, søstera mi Pia og jeg innlosjert der, (for eksempel rundt den tida vi flytta fra Mellomhagen til Jegersborggate, våren 1978).

    Og sønnen til han kompanjongen til stefaren min.

    Han het Morten, og han fikk meg til å samle tomflasker.

    (På Jarlsberg travbane.

    For mora mi pleide å be stefaren min om å dra med meg, når han skulle, på travbanen.

    Av en eller annen grunn).

    Og han likte vel ikke det, at jeg panta de tomflaskene, så nærme Torget, (eller noe).

    En gang da jeg bodde hos Morten og dem, i Byskogen, (på slutten av 70-tallet), så fikk vi jobb, av noen kiosk-folk, å bære noen esker med sjokolade, for en krone, (husker jeg).

    Det var kanskje disse kiosk-folka jeg ikke likte.

    Så jeg begynte å handle i den kiosken nede ved Torget.

    Og der handla jeg også noen ganger etter at jeg flytta, til Jegersborggate.

    Og jeg lurer på om det var der, at eieren skrøt, av at de godteposene, som vi hadde fått, på en juletrefest, ved Louisenlund stadion et sted vel, (som mora mi hadde dratt meg med på, jula 1978, eller noe).

    De var det han som hadde pakket, da.

    Sa en kiosk-eier, i 60-åra vel, da jeg kjøpte noe smågodt, for en krone, eller to, vel.

    (Hvis ikke det var kiosken i Øvre Jegersborggate, da.

    Kan være at jeg blander.

    For der var det også en 'kiosk-gubbe', i 60-åra, på den her tida, husker jeg).

    Mvh.


    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter