Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 19. juni 2013

Min Bok 5 - Kapittel 210: Enda mer fra fjerde semester ved HiO IU

Det var ikke bare Frode Eika Sandnes, som jeg prata med, etter at jeg fikk avslag, på Erasmus-søknaden min.

Før jeg prata med Frode Eika Sandnes, så hadde jeg et møte, (på et kontor, i første etasje vel, på HiO IU), med en av Sandnes sine underordnede, når det gjaldt utenlandsstudier, (ved HiO IU), må det vel ha vært.

Dette var ei dame, i 50-årene, kanskje.

Og jeg husker henne som veldig høflig.

Men navnet hennes husker jeg dessverre ikke.

Men hun rådet meg vel til å søke igjen, (mener jeg ganske vagt å huske, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

HiO hadde også noe som het internasjonalt kontor.

Og dette kontoret holdt til på HiO sin 'hovedbase', på Bislett.

(Like ved der jeg hadde vært, den første skoledagen, høsten 2002.

Og hørt på tale fra rektor da, (må det vel ha vært)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Iinternasjonalt kontor, holdt til i et slags rundt tårn, (var det vel), inne i 'skolegården', til HiO, på Bislett, da.

Jeg husker at jeg gikk opp trappen, i dette tårnet.

Og det stod noen tynne ungdommer der, (mener jeg å huske).

Og hu dama jeg skulle prate med, hu hadde vel døra til kontoret åpen, (tror jeg).

Og hu kjente vel muligens disse ungdommene, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hu dama, som jeg skulle ha møte med, på internasjonalt kontor.

(Etter råd fra hu dama i 50-årene, (som jeg nevnte ovenfor), ved HiO IU, kan det vel kanskje ha vært).

Hu var i 30-40-årene, vel.

Og hu hadde en lang rekke, med tomme 1,5 liters Tab Xtra-flasker, (var det vel), stående i en slags vinduskarm, (eller om det var på gulvet), inne på kontoret sitt, da.

Hu HiO-dama ga inntrykk av å ha et litt frikete image, (må jeg vel si).

Og hu forklarte det, at som del av jobben sin, så dro hu ganske ofte til Latin-Amerika, for å gjøre noe skole-greier, på et akademi der, (eller noe sånt), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg mener å huske at dette møtet var våren 2004.

Og hu dama, på internasjonalt kontor, hu sa det.

At levekostnadene i Sunderland, de var så lave, at man ikke trengte å ha en ekstrajobb, mens man studerte der.

Så selv om det endte med, at jeg ikke fikk Erasmus-stipend.

Så ville jeg ikke trenge å ha en ekstrajobb, (mens jeg studerte i Sunderland), mente hu dama, på internasjonalt kontor, da.

Så det at Frode Eika Sandnes prøvde å avråde meg, (noen uker før jeg dro på dette møtet, på internasjonalt kontor, må det vel ha vært), fra å dra til Sunderland, for å studere, siden jeg da visstnok ikke ville ha noen sjanse, til å få meg en ekstrajobb.

Det virka jo som noe tullprat, etter at jeg hadde vært på dette møtet, på internasjonalt kontor.

Og hørt det, at levekostnadene i Sunderland, var så lave, at man ikke trengte å ha noen ekstrajobb, mens man studerte, i Sunderland, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var vel også sånn, at HiO IU, de samarbeidet først og fremst med University of Sunderland og et college i Dublin, når det gjaldt IT, (mener jeg å huske).

(Noe sånt).

Og enten hu dama i 50-åra, på HiO IU.

Eller om det var hu dama, på internasjonalt kontor.

Anbefalte meg, å studere, ved University of Sunderland.

(Og ikke på det College-et).

For utenlandsstudentene, ved University of Sunderland, de var eldre, enn de på det college-et, da.

Så da ville jeg passe bedre, (som student), ved University of Sunderland, (var det ei som mente), da.

Og jeg ville heller til University of Sunderland.

(Siden det hørtes bedre ut, å gå på universitet da, syntes jeg).

Så det ble til at jeg satset på, å studere, ved University of Sunderland, (fra høsten 2004), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hu dama, på internasjonalt kontor.

Hu ville gjerne ordne med søknaden min, til Lånekassa, for meg.

Så jeg sa at det var greit, da.

Og dette var vel ikke så mange uker, før eksamenene startet.

Så etter dette møtet, så hadde jeg vel mye fokus, på eksamenene, vil jeg tippe på.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter