Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. juni 2013

Og enda mer fra Facebook









Når du har bodd i dette huset, i Storgaten, på Østre Halsen, som fire-åring, (i den største delen av huset, som var ut mot Storgaten, og det var utsikt til sjøen, fra vinduene i stuen, osv). (Bilde fra Google Maps).

Når du har bodd i dette huset, i Storgaten, på Østre Halsen, som fire-åring, (i den største delen av huset, som var ut mot Storgaten, og det var utsikt til sjøen, fra vinduene i stuen, osv). (Bilde fra Google Maps).


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 4. juni kl. 00:08








  • Erik Ribsskog Tor Magnus Pedersen skrev under en annen kommentar, at dette huset ble kalt for 'skipperhuset'.

    Jeg bodde der bare i 1974 og 75, som 3-4-åring, vel.

    (Og da var dette huset malt brunt, mener jeg å huske).
    ...Vis mer





  • Sigrun Enge Var mye i det huset.Min onkel Henry Arnholt eide det fram til ca.1967.






  • Erik Ribsskog Ok,

    det var artig.

    Jeg husker at søstera mi og meg, vi hadde noen barnepiker, på begynnelsen av 70-tallet.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Sigrun Enge:

    Din onkels far var visst fra Telemark forresten, (stod det på noe slektsforskning, som jeg fant):

    Henry Arnholt Tharaldsen Halsen[1]
    ...Vis mer


    histfam.familysearch.org

    Henry Arnholt Tharaldsen Halsen b. 1889 Østre Halsen, Tjølling, Tjølling, Vestfold, Norway d. Yes, date unknown: Community Trees Project
    4. juni kl. 22:43 · Redigert · Liker · Fjern forhåndsvisning





  • Jon Willy Wessmann Olsen Pappa fikk tilbud og kjøpe huset 30000,- men jeg tror han syntes det ble vel dyrt!!






  • Erik Ribsskog Ok,

    når var dette?

    Det må vel være verdt en del millioner, nå i våre dager.
    ...Vis mer





  • Jon Willy Wessmann Olsen Slutten på 50 tallet tror jeg!!Henry var jo hans onkel!! Sigrund var hans søster!!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Min fars altså






  • Erik Ribsskog Ok,

    og så kjøpte min stefar Arne Thomassen huset, i 1974, da.

    For min mor flyttet til Vestmarka, med min søster Pia og meg, i 1973.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Jon Willy Wessmann Olsen:

    Har du sendt Friend-request?

    Jeg legger bare til de jeg kjenner fra virkeligheten, liksom.
    ...Vis mer





  • Jon Willy Wessmann Olsen Er litt usikker Erik er 10 år eldre enn deg så det er vel tvilsomt, Venner, valget er ditt! HeHe!!






  • Erik Ribsskog Hei,

    mora mi Karen hadde mange venner, på din alder, når vi bodde på Halsen.

    (Husker en gutt, som hu dro med på skogtur, i bilen sin, vel.
    ...Vis mer





  • Carin Elisabeth Døvle Herland Hvem bygget dette huset? Noen som har aning på det?






  • Hanne Lisbeth Nyquist Det kan man lese i Tjølling Bygdebok Elisabeth......






  • Erik Ribsskog Jeg bor i England, (og er arbeidsledig), så jeg får bare lest Strømm sin bygdebok.

    (For den har en forening fra Nesbygda, (var det vel), lagt ut på nettet).

    Så jeg hadde også syntes at dette hadde vært artig å vite.
    ...Vis mer





  • Hanne Lisbeth Nyquist skal kikke litt ,år jeg får tid,kjenner mange som har bodd i d huset,mulig d er min oldefar som har vært med på å bygge d i sin tid,men er ikke sikker...informasjon kommer







  • Carin Elisabeth Døvle Herland Da skal jeg få sjekket i Tjølling bygdebøker veldig fint hus. Artig med historie







  • Erik Ribsskog Trenger ikke å stresse for min del, da.

    Jeg synes jeg har fått vite masse nytt allerede, på denne Facebook-gruppen.

    Så jeg er fornøyd fra før liksom, for å si det sånn

    Mvh.


    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter