Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 27. august 2013

Mer fra England

I dag var jeg og handla, på Sainsbury's Rice Lane og Tesco Walton, som vanlig, (kan man vel nesten si).

På Sainsbury's så hadde de begynt med noe 'own brand'-godteri, som het noe med 'Eric'.

Fire forskjellige slag.

(Hvis de ikke har hatt det lenge, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På Tesco, så lå det igjen noen små pøler med vann, (må det vel ha vært), på gulvet, i den ene passasjen, i frukta.

Og det stod cirka fire gule advarsel-skilt, på gulvet.

Sånn har det vært siden torsdag, i forrige uke.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

I Rimi så måtte vi vel da ha ringt, til et firma som het Norild.

Også hadde de kommet, (fra Østfold), og fikset dette, innen noen timer.

Også hadde dette firmaet krevd mange tusen, for å fikse denne feilen, da.

Jeg tror ikke at kunder og Rimi-hovedkontor-ansatte, i Oslo, ville ha akseptert det, å hatt såne gule plastskilt, (og små vann-pøler), på gulvet, i 'ukesvis'.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Disse vann-pølene, de pleier forresten å komme fra fryse/kjøle-disker, som det er noe galt med.

Og jeg la merke til det, at denne Tesco-en, har minst en gammeldags kjøledisk, som cirka halvparten av frukt/grønt-varene, ligger i.

(Noe sånt).

Rimi kutta ut sånne disker, like før årtusenskiftet.

(Ihvertfall på Rimi Lambertseter, hvor jeg jobba som butikksjef, på den tida).

Med den begrunnelsen, at disse diskene, 'tørka ut frukta'.

(Det var vel regionsjef Jon Bekkevoll, som sa dette, mener jeg å huske.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Kassadama, (ei blondinne i 20-åra vel), både stod i kassa og tygde tyggegummi.

Men det var den kassa med kortest kø i, da.

Hu måtte lempe varene mine over den forrige kunden sine varer.

For han/hun hadde 'stukket av', (viste det seg), da.

I Rimi så hadde vi vel slått inn varene, til den kunden som hadde glemt noe, først.

Vi hadde vel kanskje ropt på Henriette, (for å ta et eksempel).

Og bedt henne om å hente ditt eller datt, (for kunden), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

PIC_2122

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter