Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 16. september 2013

Mer fra Facebook

  • I dag
  • Lillann Fjeldbo
    Jo nå vet jeg om jeg har tre hellere fem igjen . Viste det sikkert den gangen også men tante ville nok bare være snill. Moren deres hadde noen rare greier til tider..men jeg skjønte jo ikke så mye den gangen.hun tok på seg regn jakke og sydvest når hun skulle henge ut tøy selv om solen skinte..husker veldig godt gangen hennes,hvordan hun gikk. .hvor bor lillebroren din nå da?mvh lillann
  • Erik Ribsskog
    Hei,
    en gang, (etter at jeg flytta til Berger), så hadde jeg med to kamerater, som het Petter og Christian Grønli, til Larvik.
    Og da mora mi tok oss, (og Pia), med opp til Bøkeskogen, (på lørdags-formidagen), så klagde Petter og Christian på at mora mi vrikka så mye på rumpa, husker jeg.
    Men men.
    Broren min bor i Oslo, tror jeg.
    Jeg har ikke vært i Norge siden 2005, og Axel har jeg ikke noe kontakt med.
    Jeg prøvde å få han til å flytte til England, i 2005, men han ville ikke.
    Han har også sagt at han kjenner en av lederne i A-gjengen, og en serber som kaster han gjennom glassvinduer osv., så han har kanskje ikke så bra kontroll.
    Hva vet jeg.
    Hvorfor satt du i portrommet der da?
    Var det ikke bedre å sitte i et eller annet hus, eller en eller annen hage?
    Det var nå det tanta di sa ihvertfall, at du ikke huska forskjell på tre og fem tyggiser.
    Men du var jo litt yngre enn meg, (og det var jo noe som ble kalt jentelus), så det var jo ikke sånn, at vi prata mye.
    Så vet ikke om du var så dum som jeg fikk inntrykk av, fra tanta di.
    Mente mora di at dere bodde på landet, når hu sa 'nå begynner barne-TV på landet?'.
    Regna dere det stedet dere bodde som 'Kudrittgata'?
    Jeg tror det må ha vært Frode Kølner som sa at det var lov å sykle der.
    Så det var nok derfor jeg sykla der dere bodde, noen ganger.
    Hvem eide egentlig portrommet, som de tre husene, i Jegersborggate delte?
    Var det felles-eie?
    Og var det Trine Gundersen hu het, hu lyshåra jenta, som dro inn Pia og meg, på rommet hennes, i andre etasje, i det huset nedafor huset til bestemora di?
    Der du noen ganger satt, i det portrommet, så var det en gang sånn, at en fyllik lå, (mener jeg å huske).
    Han trodde at søstera hans bodde i huset til bestemora di, (sa hu til mora mi, mener jeg at det var), men søstera til fylliken hadde flytta, for mange år siden, sa mormora eller tanta di.
    Husker du det store morell-treet som ble slått ned av lynet, i gamle dager?
    Finnes det lenger?
    (Mener de som bor der nå sa at de måtte hogge det ned.
    Noe sånt).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Lillann Fjeldbo
    ja hun vrikket på rompa..treet ble borte.de som tok over huset bygde beldig ut.ikke mye hage igjen. Derfor jeg satt der var vell for at jeg ventet på pappaen min.håpet han gikk forbi.mamma og pappa skilte seg når jeg var 4 år.han du husker som fyllik var en de kaldte lund..han kom alltid og leitet etter søstra si men hun var død og de ville vell ikke si noe for lund skjønte ikke mye.stemmer at de i nabo huset het gundersen.trine og tone..foreldrene der også ble skilt ettervært.portrommet var felles..men ble mye greier etter de nye som tok over deres hus husker jeg.mvh lillann
  • Lillann Fjeldbo
    Tror din mor var innlagt på furubakken også etter du flyttet men vet ikke helt når.men bodde lillebroren diin hos henne helt til han ble voksen nok til å flytte for seg selv?
  • Erik Ribsskog
    Ok,
    du får hilse hu Trine Gundersen da, (og storesøstera, som vel hu Tone må være), hvis du prater med dem.
    Jeg bodde der jo bare et drøyt år.
    Men jeg husker at jeg krangla med de søstrene, (som var litt eldre enn meg vel), om hvem som var mest på kino, (eller noe sånt).
    Frode Kølner har jo flytta til Tønsberg.
    Jeg var jo bestekamerat med han, da jeg bodde, i Jegersborggate.
    Men han vil ikke forklare hvorfor han tulla, på 18-års bursdagen min, på Berger, så han har jeg ikke kontakt med lenger.
    (Han og en kamerat av han, fra Larvik, ville bruke vannsenga mi.
    Men jeg ville ha den selv.
    Fikk heller ikke kjøpt øl, for de to og Pia 'over-kjørte' meg, og dro meg på en strand, som heter Sandvika, i nabo-kommunen.
    Istedet for å kjøpe øl og pizza, på butikken.
    Og det var en lørdag, og kranglinga tok all tida, så jeg fikk ikke kjøpt øl.
    Da jeg bodde i Jegersborggate, så ble jeg, (og Pia og Frode Kølner), kjent med en prestesønn og en prestedatter, i frikirken, som bodde på den andres sida av Nansetgata.
    Vi tok dem med opp til Arvesen-gården, en gang, på sykkel.
    Husker du hva de heter?
    Min Apache-sykkel ble stjålet, og mora mi fikk stefaren min til å leite, og han henta en sykkel, som stod der Laila og dem bodde vel.
    Seinere, etter at jeg flytta til Berger, så slapp Pia inn Laila, når jeg var på helge-besøk i Jegersborggate, og Laila kilte meg fælt på tissen, husker jeg, på soverommet til mora mi, hvor jeg hørte på fotball-landskamp, på radioen.
    Hu hadde visst vært på lillebroren sin og.
    Men men.
    Hu og Tin-Tin løp etter meg på Domus en gang, da jeg gjorde innkjøp for mora mi, like etter at Axel ble født.
    Så det er mye rart.
    Ei som het Cathrine Gran, fra Stavern, var på en av bursdagene mine, i Jegersborggate.
    Hu bor visst nå i Nykirke og driver med hesteoppdrett.
    Men hu svarer ikke på Facebook-meldinger.
    Tremmeningen min Øystein Andersen fra Lørenskog har en kamerat som heter Kalle, som sammen med venner kjøpte fiskebutikken i Nansetgata på 90-tallet, sa min tremennings kamerat Glenn Hesler, på midten av 90-tallet, en gang, i Oslo.
    Du veit kanskje hvem det er?
    Som attenåring, så rota jeg med Hege Furfjord, fra Stavern, på Petter Wessel forresten, (i 1988).
    Du veit kanskje hvem det er?
    Møtte hu i Stavern en gang, sommeren 1990, for Ingeborg bodde jo da i Stavern, og jeg pleide å besøke henne, cirke en uke, hver sommer, på den tida.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Axel bodde hos mora mi til 1982, tror jeg.
    Da han var cirka fire år gammel.
    Pia rømte da til faren min sin nye samboer Haldis Humblen, på Bergeråsen.
    Mora mi bodde da på Tagtvedt, (i Hestehavna).
    Det ble en rettsak, i Larvik tingrett, våren 1982, og mora mi tapte foreldre-retten til Axel og Pia.
    Og Axel flytta til sin far Arne Thomassen, som på den tida ble sammen med Mette Holter, (som har bodd noen år hos Ancona-mafiafamilien i USA, sa hu til meg, på 90-tallet, en gang).
    Som nittenåring, så flytta jeg til Oslo.
    Og jeg ringte folkeregisteret, og fikk adressen til Arne Thomassen og dem.
    Jeg dro dit de bodde, (på Furuset, i en rekkehus-blokk der).
    Og Axel, (dette var i 1989, så han var da cirka 10-11 år), åpna døra, og visste hvem jeg var.
    For han hadde vært på besøk hos meg, på Bergeråsen, noen år før.
    Noe fedrene våre hadde avtalt.
    Jeg bodde alene på Bergeråsen, fra jeg var ni år.
    Pia flytta dit, da jeg var 12 år, vel.
    (Det kan ha vært i 1983, at hu flytta dit, og ikke i 1982.
    Noe sånt).
    Og Pia flytta ikke dit hvor jeg bodde.
    Hu flytta til Haldis Humblen, som også faren min bodde hos, (siden 1980).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Rart at det var felles portrom, forresten.
    Vi måtte jo gå gjennom portrommet, for å komme inn, i hagen vår.
    Huset til Gundersen må vel ha vært i hagen, til huset til bestemora di, i gamle dager?
    (Huset vårt var jo det eneste av de tre husene som delte portom, som hadde hage).
    Husker du bestefar Johannes?
    En gang, så krangla jeg med mora mi, og gikk så for å hente sykkelen min.
    Så spurte Johannes om jeg kunne gjøre hagearbeidet der.
    Men jeg var jo i dårlig humør, etter en krangel med mora mi, (og visste ikke at Johannes var der), så jeg svarte bare 'nei', og dro.
    Hvem eide huset før oss, forresten?
    Ventet du på at faren din skulle gå forbi, i Jegersborggate da?
    Han ville kanskje ikke gå der dere bodde, (ved Falken)?
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter