Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 10. oktober 2013

Mer fra Facebook


  • NYLIGE INNLEGG
  • Når man var å kjøpte skruer i jervareforetningen til Jensen 
    Liker ·  · Ikke følg innlegget lenger ·  · 5. september kl. 22:44
    • 2 personer liker dette.
    • Erik Ribsskog Det må ha vært før han begynte med møbler det da.

      Lå jernvareforretningen også like ved Svelvik Kroa der?

      Mvh.
      ...Vis mer
    • Tor Helge Hansen Nei rett over gamle Shell ved kinoen, det var ikke samme Jensen om jeg ikke husker feil het han Gunnar Jensen tror jeg
    • Tor Helge Hansen Selger barneklær der nå
    • Erik Ribsskog Ok,

      ved kinoen der, ja.

      Jeg var med faren min dit en gang, på 70-tallet.


      Faren min stod og skravla så lenge der, med innehaveren, at jeg begynte å tulle med pris-lappene, og satt på en alt for lav pris-lapp, på et eller annet, (som egentlig kosta over 100 kroner vel).

      Innehaveren sa det var feil-prising, (men det var egentlig jeg som hadde tulla).

      En annen gang, som faren min var der og skravla.

      Så kjøpte jeg en klistre-krok, (for håndklær vel), som ikke var så dyr.

      Og så festa jeg den, inne på doen, til farmora mi Ågot, på Sand, (mener jeg å huske).

      (Dette må vel ha vært mens jeg egentlig bodde, hos mora mi, i Larvik, og var på feriebesøk, hos faren min.

      Og så flytta jeg tilbake til Berger, (og faren min), da jeg var ni år, da).

      Jensen Møbler holdt til i en 'bak-gate', ved Svelvik Kroa, på 70-tallet.

      Faren min pleide også å stå der og skravle, med innehaveren, husker jeg.

      Han Jensen hadde et 'skrot-lager' hvor forskjellig greier lå opp til taket da, i hyller.

      Dreiv han med seil-makeri, før det ble senger tro?

      Mener vagt å huske noe sånt.

      Og han har bygget på et jorde, som jeg har hevd på, borte på Sand nå, så jeg på Google Maps, her fra England.

      Og veien har flytta på seg og, (Kjelleråsveien).

      Så det er mye rart som skjer, når man har flytta, til England.

      Meg jeg burde kanskje ha lest Svelvikposten mer.

      Mvh.

      Erik Ribsskog
    • Erik Ribsskog Faren er Arne Mogan Olsen, forresten.

      Sønn av Øivind Olsen, som starta Strømm Trevare, på Sand, etter krigen.

      (Der Berger Bil ligger nå.

      Og Jensen Møbler dukka opp like ved Strømm Trevare, på 80-tallet, med sine 'flotte' og grå mur-bygninger).

      Det er mulig at jeg rappa den baderoms-kroken, i plast med dobbeltsidig teip bak, forresten.

      For jeg var så vant med, at det var så artig, å besøke faren min og dem, (for det var et par år, som søstera mi og meg, ikke fikk lov å besøke faren min, på 70-tallet).

      Så jeg takla vel dårlig det, hvis det hendte noe, (på disse ganske få besøkene), som var kjedelig da.

      Mvh.

      Erik Ribsskog

  • https://www.facebook.com/groups/375271652593541/434287103358662/?notif_t=group_comment_reply

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter