Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 21. oktober 2013

Mer om slektsforskning





Gmail - Slektsforskning








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Slektsforskning










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Mon, Oct 21, 2013 at 12:55 AM





To:
Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>








Hei,

jeg har også blitt kontaktet av mange Ribsskog-damer, fra Norge og
Sverige, de siste par årene.

Det var ei i Sverige som heter Jenny Ribsskog vel.

Og ei fra Melsomvik som heter Sophie Ribsskog Johansson vel.

Og ei fra Trøndelag som heter Emelie Ribsskog vel:

https://twitter.com/EmilieRibsskog

Og Kari-Anne Ribsskog:

https://www.facebook.com/karianne.ribsskog

Men har aldri møtt noen av disse, i 'real life'.

Min fars slekt, (jeg husker ikke om det var min farmor eller farfars slekt).

De hadde en gang et slekstreff, i hagen til min tremenning ØA sin
adoptivfar, på Berger.

Det var gamlinger i campingstoler så langt øyet kunne se, nesten.

(For å overdrive litt, men likevel).

Har det vært noe lignende i Ribsskog-slekten, tro?

Kanskje noen burde starte en Ribsskog Facebook-side?

Hvem vet.

Min mor, (Karen Ribsskog), og mormor, (Ingeborg Ribsskog), arvet jo
den siste baron Adeler, (etter Cort Adeler).

Og de som arver Cort Adeler, (uten å være i slekt, etter at en linje
har dødd ut), de pleide å kalle seg ting som Lenthe-Adeler osv.

Så jeg må innrømme at jeg har søkt om å kalle meg Ribsskog-Adeler.

Siden min mormor, (som var danskfødt), var etter så mange adelige og kongelige.

Så må jeg nesten markere det, (på en eller annen måte), synes jeg.

Mora mi bytta jo etternavnet mitt, fra Olsen til Ribsskog, da jeg var
5-6 år gammel.

Så jeg er vel ikke 'sjefs-Ribsskog-en', liksom.

Jeg vet ikke hvem det liksom er.

Kanskje vedkommende vet mer om denne Sam Ribsskog i Brighton?

Jeg vet ikke hvorfor alle disse Ribsskog-frøknene, som jeg nevnte
ovenfor, kontakter meg.

Men de savner kanskje noe 'Ribsskog-greier', da.

Hvem vet.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også en Facebook-konto, forresten:

https://www.facebook.com/erik.ribsskog

Hvis du er på Facebook selv, så kan jeg godt legge deg til på 'Friend
list', hvis du er interessert i det.

For jeg har blitt utsatt for en del falske e-poster, siden jeg
blogger, om diverse tema, da.

Men Facebook-meldinger er vanskeligere å forfalske, enn e-poster, har
jeg inntrykk av.

Så kunne vi eventuelt diskutert å ha en 'Ribsskog-side', på Facebook, kanskje.

Men det er ikke noe stress, liksom.

Jeg har nok av andre ting å drive med også, for å si det sånn.

Så jeg har ikke fritidsproblemer liksom, for å si det sånn.


On Sun, Oct 20, 2013 at 9:11 PM, Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com> wrote:
> Hei!
> Nei, denne er ukjent også for meg, men det er ikke uvanlig at nordmenn som
> bosetter seg engelskspråklige land,
> finner alternative navn som "passer" språket bedre.
> Mvh
> BR
>
>
> 2013/10/20 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>
>> Hei,
>>
>> beklager hvis jeg sender mange e-poster.
>>
>> Men jeg så gjennom Facebook-meldingene mine, og da så jeg det, at jeg
>> fikk en 'Ribsskog-Facebook-melding', fra Sør-England, i 2008, (var det
>> vel).
>>
>> Er dette noe kjent for deg, lurte jeg.
>>
>> (Du som er Ribsskog-eksperten, mener jeg).
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Her er mer om dette:
>>
>> Samtale startet 12. desember 2008
>> 12.12.2008 14:58
>> Lesleigh Spirit Artist
>> lost contact
>>
>> hi you do not know a Sam Ribsskog that lived in brighton uk for a
>> while, I have lost contact with her, many thanks lesleigh badgery
>>
>> 12.12.2008 17:20
>> Erik Ribsskog
>>
>> Hi,
>>
>> I'm sorry I don't know anyone in our familiy with that name.
>>
>> It's not that big family, but I guess there could be someone from
>> Trøndelag or something, that I don't know of, with that name.
>>
>> I'm sorry that I couldn't help!
>>
>> Yours sincerely,
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> 12.12.2008 17:37
>> Lesleigh Spirit Artist
>>
>> Thank you Eric, I know that she did change her first name but I do not
>> know from what, thanks any way seasons greeting to you Kind regards
>> Lesleigh
>
>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter