Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. oktober 2013

Min Bok 6 - Kapittel 28: Fest i vår leilighet

Etter at jeg hadde bodd, på the Forge, i cirka et par måneder, (kan det vel ha vært).

Så skjedde det, at Nelufer og hun tyske Computing-dama, (som muligens het Katrin Fischer, men det tørr jeg ikke å si helt sikkert).

De flytta plutselig, over til det andre boligkomplekset, (nemlig Marr House vel), på the Forge.

Og da, så ble jeg spurt av Brusk, (fra naboleiligheten), om hvorfor disse to hadde flyttet ut, fra 'min' leilighet da, (husker jeg).

Men da visste jeg ikke hva jeg skulle svare, (husker jeg).

For jeg tenkte vel ikke på den leiligheten jeg bodde i, som 'min' leilighet, akkurat.

(Selv om jeg jo var den første som flytta inn der, dette studieåret).

Så jeg hadde liksom ikke spurt og gravd noe særlig, for å finne ut grunnen, til at disse to tyske damene, (må man vel kalle dem), plutselig flytta ut, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter at Nelufer og venninna flytta ut.

Så ble det slutt på leilighetsmøtene, hver søndag, (husker jeg).

For dette var bare noe Nelufer hadde ønsket å ha da, (fortalte vel Iwo).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg trente vanligvis flere dager i uken, på universitetet sitt Sports Centre, den tida jeg bodde, i Sunderland, (husker jeg).

(For jeg hadde fortsatt problemer med trynet mitt.

(Som jeg jo også hadde hatt, i Oslo).

Så jeg trente mye, for å liksom roe meg ned, sånn at jeg klarte å leve med, den vanskelige situasjonen, som jeg var i, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en fredag eller lørdag, som jeg kom 'hjem' til leiligheten, (på the Forge), etter at Nelufer og Katrin, (het hun vel), hadde flytta ut.

Så skulle jeg steike biff, (som jeg hadde kjøpt, på Aldi), da.

Siden jeg vel hadde lært et eller annet sted, at biff var mat, som var rik på proteiner.

Og derfor var bra å spise, i perioder, som man trente mye, da.

For å bygge opp musklene igjen, (sånn at man orket å trene mer), da.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Vanligvis, (i Sunderland), så trente jeg vel, på lørdager.

Men denne helgen, så trente jeg på fredagen, (tror jeg).

(Noe sånt).

Siden at det skulle være fest i leiligheten, på lørdagen, da.

(Noe sånt).

Og da jeg skulle steike biff, (husker jeg).

Så kunne jeg ikke det.

For Rosario hadde noe slags suppe, (eller noe lignende), stående og putre, på mer eller mindre alle kokeplatene, (oppå komfyren), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg gikk inn på rommet mitt.

(For å surfe litt på nettet, vel).

Og så gikk jeg ut igjen, etter en time, (eller noe sånt), da.

Og fortsatt så sto det masse gryter osv., oppå komfyren, da.

Og jeg spurte vel så Dörte, (som 'alltid' satt i lounge-en liksom), om dette, da.

Og hu forklarte igjen, at det var maten til Rosario da, (som var inne på rommet sitt).

Og så fortalte Dörte meg det, at det også var mulig, å steike biff, i steikeovn-delen, av komfyren.

(Omtrent som hvis man stekte pizza, da).

Og det hadde jeg aldri tenkt på før, at var mulig, da.

Men Rosario sin mat, den stod der liksom hele kvelden, da.

Så jeg lagde tilslutt biffen, på den måten, som hu Dörte hadde foreslått, da.

Og det gikk fint an å spise den biffen, (selv om jeg ikke hadde stekt den, på vanlig måte, i steikepanne, da).

(Mener jeg å huske, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var forsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter