Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. oktober 2013

Min Bok 6 - Kapittel 32: The American Party

Et par uker etter at Federica og Rosario, (var det vel), hadde arrangert en fest, i 'vår' leilighet.

Så ble jeg fortalt av Brusk, (må det vel ha vært).

At hu blonde tyske dama, (som jeg hadde klint med, på rommet mitt, på Federica og Rosario sin fest).

Hu skulle på en slags amerikansk fest vel, (i the Marr House), som visstnok jeg også var bedt på, da.

Noe sånt.

(Ifølge Brusk, (eller om det kan ha vært Iwo eller Julian), ihvertfall).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den amerikanske festen, så møtte jeg igjen Stephanie Madonna, (husker jeg).

Hu stelte seg fortsatt like tett inntil meg, (mener jeg å huske ihvertfall).

Og hu ga meg en øl, fra kjøleskapet der.

(For sånn var det visst i Amerika da, mente hu.

At det var bare å ta øl i kjøleskapet, på fester.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker at Brusk, (like etter at vi dukka opp, på den her festen), spurte ei amerikansk dame, (med lyst hår vel), inne på kjøkkenet, (i denne fest-leiligheten), om hvorfor det stod 'Tracking', på t-skjorta hennes.

Og det var visst fordi at hu drev med organisert sti-gåing, på fritida, (i USA), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg prøvde jo å bedre på 'ferie-tysken' min, i Sunderland, (siden det var så mange tyskere der).

Og byens julemarked, det var fra Tyskland, (av en eller annen grunn), og hadde store skilter, som det stod 'Weinachtsmarkt' på, (altså 'julemarked' på tysk da), av en eller annen grunn.

Og da jeg snakka med ei av de amerikanske student-damene, som var en av vertinnene muligens vel, på den her festen, da.

Så viste det seg det, at hu jobba, på det tyske julemarkedet, i byen, da.

Og jeg hadde prøvd å lære meg det tyske ordet, for julemarked, under et besøk, i nabo-leiligheten, (hvor mye av praten gikk i tysk vel), husker jeg.

(Siden jeg nok hadde reagert litt, på at skiltene til dette julemarkedet, var på tysk, da.

Noe sånt).

Men jeg hadde drukket litt, og husket vel ikke lenger dette ordet, da.

(Noe sånt).

Og spurte derfor hu amerikanske studinna, om hva navnet var, på det her julemarkedet igjen, da.

Og da måtte hu gå bort til en tysk mannsperson vel, (som satt i en stol, like ved der vi stod og pratet), og spørre han, om hva dette markedet het, da.

Og så sa hun det videre til meg.

Nemlig 'Weihnachtsmarkt', da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Like etter at jeg hadde fått en øl, i kjøleskapet der, av Stephanie Madonna, (av en eller annen grunn).

Så stod jeg like ved kjøleskapet der, da.

For jeg lurte vel på, om de hadde kjøpt masse øl, som de skulle fylle opp kjøleskapet med, da.

(Noe sånt).

Siden at Stephanie Madonna hadde sagt det, at dette var skikken, i USA, da.

Men de fylte ikke opp, med noe mer øl, (såvidt jeg husker, ihvertfall).

Så jeg husker at jeg istedet begynte å spise, av noen få godtebiter, som lå i en liten skål vel, inne på kjøkkenet der, da.

Og da stod Nicole Erwin og Javier, (som var som et slags par vel, ihvertfall på denne festen), og liksom lo av meg da, (eller noe), som noen slags nisser, (eller noe lignende), litt lenger vekk fra kjøleskapet, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etterhvert, så dukka hu blonde tyske dama, (som jeg hadde klint med, på den forrige festen), opp der.

(Sammen med en venninne, vel).

Men da ville ikke hu blonde tyske dama prate med meg omtrent da, (av en eller annen grunn).

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dominika, (hu høye polske dama, som jeg noen ganger pleide å møte, på the Sports Centre).

Hu var også på den her festen, da.

Og jeg husker at jeg overhørte det, at hu prata med noen andre studinner, (på engelsk).

Om hu skulle prøve å finne noen å ha sex med, den kvelden.

(Noe sånt).

Og Dominika nevnte vel  meg, som en mulig sex-partner vel, (hvis jeg skjønte det riktig, ihvertfall).

Men da sa hennes venninner det, at: 'Not Erik, he's to drunk', (eller noe sånt).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Av en eller annen grunn, (som jeg ikke husker nå), så var jeg litt irritert, på han Christopher, (fra Tyskland), på den her festen, (husker jeg).

Det kan ha vært det jeg hadde overhørt, fra Dominika, (og hennes venninner), om hvem hu skulle ha sex med, osv.

Eller det kan ha vært skrytinga og 'Mors-bablinga', til Christopher, (som jo er tysk, og jeg er jo kvart dansk), på den greske festen.

(Noe sånt).

Og jeg hadde jo drukket litt og, da.

For å si det sånn.

Så da jeg la merke til det, at Christopher var på vei inn i lounge-en, (etter å ha vært på do, eller noe sånt, vel).

Så tok jeg en skuldertakling, (som når man spiller fotball), på Christopher, (like etter at han gikk inn døra), husker jeg.

Og den taklingen, den satt ganske bra da, (sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Men Christopher sa ikke et ord, da.

(Av en eller annen grunn).

Han bare gikk å satt seg, vel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter det her igjen.

Så gikk jeg lenger inn, i lounge-en.

(For jeg lurte vel på hva Christopher dreiv med, da.

Noe sånt).

Og jeg ble stående ved siden av Berit og en ung mannlig bekjent av henne, (som jeg ikke visste hvem var), husker jeg.

Og Berit begynte å si: 'In the ass', (eller noe lignende).

Og jeg mente det, at hu var uhøflig, da.

Og så sa hu det samme igjen, da.

Så jeg ble irritert på henne, for hu provoserte liksom, da.

Og da ba jeg henne snu seg rundt, (med fingerspråk), for jeg skulle liksom klaske til henne på rumpa, (eller noe sånt), siden hu var uhølig, da.

(For hu var jo oppkalt etter Berit Aunli, liksom.

Sa hu ihvertfall den første gangen, som jeg snakket med henne om det.

Selv om hun kanskje forandret det litt, den andre gangen, som jeg snakket med henne.

Noe sånt).

Men det ble bare til at hu først snudde seg rundt.

Og så snudde seg tilbake igjen, da.

(Noe sånt).

Og så ble hu bare stående helt stille.

Som om hu ville at jeg skulle ta henne med, til rommet mitt, (i det andre boligkomplekset, på the Forge), eller noe sånt.

Men vi ble liksom overvåket, av en gjeng med britiske ungdommer da, som hang i gangen der, liksom.

(Noe sånt).

Så jeg følte meg ikke helt komfortabel, da.

Siden de britiske studentene, (eller hva de var), dreiv og så på oss, (altså Berit, han bekjente av Berit og meg da), og kommenterte det de så at vi gjorde, (på engelsk), da.

(Mener jeg at jeg overhørte, ihvertfall.

Noe sånt).

Så dette ble som noe litt ekkelt da, (for meg), vil jeg si.

At vi liksom ble stirra på, (eller overvåket), på den måten.

(Av de britene).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter