Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. november 2013

Min Bok 6 - Kapittel 36: Mer fra jula 2004

Det viste seg, at det ble omtrent umulig for meg, å lese noe, (om mine to 'research-topics'), jula 2004.

Pia og dem, de bodde jo, på to rom, i nabo-leiligheten.

(Pia og Daniel bodde på Brusk sitt rom.

Og Siv og Dennis bodde på Muhammed sitt rom.

Sånn som jeg forstod det, ihvertfall).

Men Julian, (fra Tyskland), han reiste ikke hjem, i jula.

Så Pia og Siv, de delte 'sin' leilighet da, sammen med Julian, (fra Frankfurt i det tidligere Vest-Tyskland).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I 'min' leilighet, så var det sånn, at Iwo, (som var romensk-tysk vel), ikke dro hjem, i juleferien.

Men Iwo hadde sagt at det var greit, at Pia og dem, spiste sammen med meg, i 'vår' leilighet, da.

Så Pia pleide å ha mine nøkler, (i tillegg til Brusk sine nøkler vel), i denne juleferien, da.

Sånn at hun og følget hennes, kunne gå inn og ut, av leiligheten som jeg bodde i, (og som de ganske ofte pleide å spise i), når de ønsket, da.

(For ellers så ville det ha blitt veldig mye mas på dørene, forestilte jeg meg, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men det eneste, som Daniel og Dennis likte å gjøre, i denne juleferien.

Det var å tegne tegninger, i Microsoft-programmet Paint, på den stasjonære PC-en, som stod, inne på mitt rom.

(For Daniel var vant til å ha en laptop, hjemme hos Pia, i Tromsøgata, vel.

(Mener jeg å huske, ihvertfall).

Men de hadde ikke internett der, da.

Så Daniel, han har nok for det meste lært seg å bruke de programmene, som var installert, på den laptopen, da.

(En laptop som vel egentlig var eiet av en norsk dame, mener jeg å huske ihvertfall, fra et av mine besøk, i Tromsøgata, (da jeg av en eller annen grunn prøvde å logge meg på denne laptopen), rundt årtusenskiftet, vel.

Så den laptopen var vel muligens tyvegods da, (uten at jeg tørr å si det hundre prosent sikkert).

Som jeg lurer på om jeg har skrevet om, i Min Bok 5).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Daniel likte forresten også å spille, på et nettsted som het 123 spill, (eiet av Dagbladet vel), mener jeg å huske.

Så Daniel og Dennis, de 'bodde' liksom, inne på mitt rom, det meste av tida, som de var, i Sunderland, da.

Mens jeg selv, satt i lounge-en, da.

Men jeg var ikke vant, til å sitte å lese, i lounge-en.

Så det funka dårlig, må jeg innrømme.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Pia hadde bedt meg om å laste ned en film, for dem, før de dukka opp, (i England), da.

Og det var vel muligens en film som het 'Finding Nemo', (eller noe sånt), mener jeg å huske.

Det var ihvertfall en Pixar eller Disney-tegnefilm, som var ganske ny, på den her tida, da.

(Noe sånt).

Og den filmen, den satt Siv, Dennis og Daniel, og så på, inne på rommet mitt, en av de første dagene, som Pia og dem var på the Forge, vel.

(Mens Pia og jeg satt i lounge-en, vel.

Eller om dette var mens Pia og jeg var i Newcastle, for å finne de bæreposene, som søstera mi hadde klart å rote bort, på en eller annen måte, da.

Noe sånt)

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Pia fikk også møte hu Leyla, (fra Tyrkia og London), på the Forge, (husker jeg).

For hu Leyla hadde klart å rote seg inn i leiligheten til Iwo og meg, da.

(Kanskje fordi at det var så få studenter igjen, på the Forge, i jula.

Siden de fleste skulle hjem, til familiene sine, for å feire jul, vel.

Noe sånt).

Og da, så begynte Pia å klage fælt på meg da, (til hu Leyla), av en eller annen grunn, (husker jeg).

(Mens både Pia, Leyla og jeg, (og vel også enda fler folk), oppholdt seg, i lounge-en, i 'min' leilighet, da).

Pia sa det, (til hu Leyla), at jeg aldri tok oppvasken, (husker jeg).

Enda jeg jo hadde tatt masse oppvask, den første uka, i Sunderland, (enda jeg selv ikke hadde 'laget' denne oppvasken, siden jeg jo brukte engangstallerkener, osv).

(Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Og jeg hadde jo pleid å ta oppvasken, i Mellomhagen, (for mora mi), allerede fra da jeg var fem-seks år gammel.

(Som jeg vel har skrevet om i Min Bok).

Så det at jeg aldri tok oppvasken, det var løgn, vil jeg si.

Det stemmer at jeg nesten aldri tok oppvasken, på den tida som jeg bodde på Ungbo, (etter at jeg lot Pia flytte inn der).

Men det var jo fordi at Pia og jeg hadde en avtale, om at jeg skulle vaske gulvene der, også når det var Pia sin tur til å vaske gulv.

Og så skulle Pia til gjengjeld vaske opp min oppvask også, da.

Så Pia og jeg hadde en samarbeidsordning, (på Ungbo), da.

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 4).

Men denne samarbeidsavtalen, den nevnte ikke Pia noe om, til hu Leyla, da.

Pia bare sa det, at jeg aldri tok oppvasken.

(Av en eller annen grunn).

Så Pia jugde og prata dritt om meg, (i Sunderland), vil jeg si.

Og Pia sin engelsk var forresten forferdelig å høre på, (husker jeg, at jeg syntes).

For Pia prata engelsk med en fæl 'gangster-aksent' da, (må man vel kalle det), viste det seg.

Så jeg husker at jeg ble paff da, (av denne plutselige klaginga og skrikinga, til Pia).

Og jeg jeg lurte på det, (husker jeg), om denne 'skrike-gangster-engelsken', (til Pia), var noe hu hadde lært seg, på den tida, som hu hang sammen med Keyton fra Somalia, (og hans bekjente), i Oslo, (i årene før Daniel ble født, i 1995), da.

Hvem vet.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter