Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. november 2013

Min Bok 6 - Kapittel 53: E-Commerce

I faget E-Commerce, (som var et tredjeårs-fag), så hadde jeg jo en amerikansk foreleser.

Nemlig Harry Erwin.

(Som jeg har skrevet om i et tidligere kapittel).

Og han var veldig oppdatert på norske tema, (selv om han var amerikaner), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

For eksempel, så husker jeg det, at Harry Erwin, i en forelesning, sammenlignet Windows og Linux.

Harry Erwin snakket om temaet anti-virus, og forklarte om en hovedforskjell, mellom disse to operativsystemene da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Harry Erwin mente det, at en hovedforskjell, mellom Linux og Windows.

Det var det, at Window hadde en mye større 'kjerne', enn Linux.

(En kjerne betyr de mest viktige delene, av operativsystemet, vel.

Noe sånt).

Og Harry Erwin mente det, at å forsvare Window mot virus, (og trojaner osv.), det var som å måtte forsvare hele kysten, av England, mot viking-angrep.

Mens å forsvare Linux mot virus, (og trojaner).

Det var som å kun måtte forsvare en liten landsby, mot vikingene, da.

Noe sånt.

(Så Harry Erwin var nok antagelig en stor Linux-fan, da.

Virka det som for meg, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og i en annen time eller forelesning.

(For Harry Erwin foreleste noen ganger i en ganske stor forelesningssal.

Mens andre ganger, så satt vi i et klasserom, (i Vardy Building), vel.

Noe sånt).

Så husker jeg det, at Harry Erwin, 'babla' om Munch-ranet, (på Tøyen), osv.

(Uten at jeg husker hvorfor).

Og det temaet var, det var Harry Erwin rimelig oppdatert på da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Harry Erwin fortalte også det, en gang, (husker jeg).

(I klasserommet, i Vardy Building, en gang.

Må det vel ha vært).

At det var stor forskjell, på graden av personvern, i USA og Storbritannia.

I USA så var det sånn, at for eksempel 'skap-homser', kunne få reklame, for homo-blader, (eller lignende), i posten.

Så det var mindre personvern, i USA, (iforhold til i Storbritannia/Europa da), sa Erwin.

I USA, så var det liksom pengene som regjerte.

Mens i Europa var det folks privatliv, som ble sett på som viktigst, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter