Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 7. desember 2013

Mer fra England

Jeg blir aldri vant med hvor uhøflige folk noen ganger er, her i England.

Nå er jeg nettopp tilbake, fra matbutikken, (Tesco Walton).

Jeg var der cirka 20 minutter, før stengetid, (som er klokken 22).

I den gangveien, som jeg har skrevet om tidligere, i 'Mer fra England'.

Så stod det i kveld en kar i 20-årene, med rød allværsjakke, (med hette vel), og en bulldog.

De bare stod rett opp og ned, midt i gangveien.

Det hele var litt truende, (må man vel si).

Vedkommende viste heller ingen antydning, til å stramme inn båndet, til hunden, (når jeg skulle gå forbi)

Og han flyttet heller ikke hunden, inn til 'sin' side, av gangveien.

(Som vel en nordmann vanligvis ville ha gjort, i en lignende situasjon).

Så jeg passerte hunden, med veldig lite klaring, da.

Så det var jo bare flaks, at det gikk bra, liksom.

For den hunden kunne jo ha vært gal, for alt hva jeg visste.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den tiden, som Wayne Rooney byttet klubb, fra Everton til Manchester United.

Så stod det i nettavisene, om at Rooney hadde noen slags gangstere, etter seg.

Så han måtte variere hvilken vei han kjørte, til jobben osv., da.

(Hadde han visst fått råd om, fra Manchester-politiet, tror jeg at det var).

Så jeg har kanskje, (på en eller annen måte), fått de samme gangster-gjengene etter meg.

Så jeg må kanskje også variere hvilken vei, som jeg går, når jeg skal til butikken, osv.

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg kom inn på Tesco, så hostet sikkerhetsvakten, (husker jeg).

Var dette for å gjøre narr av meg, tenkte jeg.

Jeg tok opp en mørkeblå handlekurv.

Og i den lå det et løk-skall, som vel kunne ha vært kastet i søpla, av butikkens personale.

(Skulle man vel tro, ihvertfall).

Jeg snudde handlekurven opp-ned.

Som jeg tror at skikken er, hvis det ligger 'søppel', oppi i handle-kurven.

Men det er mulig at jeg bommet på handlekurven under.

(For jeg var litt stressa).

Og at løk-skallet traff gulvet.

Hvem vet.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Grunnen til at jeg var litt stressa, enda jeg var i butikken, 20 minutter, før stengetid.

Det er fordi at britene ofte er litt uhøflige, når de stenger butikkene sine.

Ikke før jeg hadde kommet inn i selve 'butikk-delen', av butikken.

Så ropte hu i tobakkskiosken, (var det vel), at: 'This store will be closing in ten minutes time, could all remaining customers please make their way to the exit'.

(Noe sånt).

Dette pleier de 'alltid' å si, hvis jeg gå i butikken, cirka 20 minutter, før den stenger.

Dette hørte jeg aldri, i Norge.

I Norge så ville vel ingen ha sagt noe på callinga.

Men de ville kanskje ha stengt inngangsdøra, (for nye kunder), etter klokka 22.

Så denne masinga gjør meg litt stressa, da.

For det var jo også 20 minutter, til butikken stengte, (mener jeg å huske).

Men dette blir altså til 'ten minutes time', da.

Er det bare for å tulle med meg, at de sier dette, på callinga, tenkte jeg.

(Noe sånt.

Siden de bommer på tida.

Og de pleier å mase sånn, hvis man går og handler, cirka 20 minutter før butikken stenger, da.

Så her ser man igjen det, at folk i England, ofte er uhøflige da, vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Når jeg til slutt kom meg til kassa.

Etter å ha stressa rundt i butikken.

(Nesten som en gal.

På grunn av den masinga, (på callinga).

Fra tobakkskiosk-dama, (ei ganske ung dame med lyst hår), må det vel ha vært).

Så gikk jeg til kassa.

Til ei dame, i 40-50 åra, som har lys lugg, vel.

Og de bruker bare en bås, i kassene.

Og der flyter det med bæreposer.

(Som man må løfte på, for å se, om noen av varene ens, har blitt gjemt under, da).

Og hu 40-50-år gamle dama.

Hu tygger vanligvis tyggis, i kassa, (mener jeg å huske).

(Noe som nordmenn vel vanligvis ikke gjør, mener jeg å huske.

For det blir vel sett på som uhøflig, hvis jeg har forstått det riktig.

Jeg pleide ihvertfall å si det, (som Rimi-butikksjef), at det ikke var lov å tygge tyggis, i butikken da).

Og i dag, så tygde hu ganske gamle dama tyggis, igjen.

Og ikke nok med det.

I dag, så blåste hu også en boble.

(Hørte jeg.

Mens jeg pakka varene mine, da).

Så i denne delen av England, så er folk veldig uhøflige, da.

Nesten alle er det, virker det som.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

kvittering tesco

PS 5.

Jeg ble forresten vekket, cirka klokka 11, i dag.

For det var en håndtverker, som reparerte døra, til han i nummer 7.

For da han kom hjem, (rundt midnatt vel), i går.

(Som jeg har postet bilder om, på bloggen).

Så var han drita da, (må man vel si).

Og han brøyt opp døra si, da.

For han hadde vel glemt nøklene sine, (tror jeg).

(Noe sånt).

Men det som var rart.

Det var det, at han i nummer 6.

Han åpna så døra si, (etter at han i nummer 7 hadde tatt kvelden).

Og han i nummer 6, han hadde så inngangsdøra stående åpen, (midt på natta), i en del minutter, da.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter