Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. desember 2013

Mer om johncons-forlag





Gmail - Oppdatering/Fwd: Hilsen








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Oppdatering/Fwd: Hilsen










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Dec 25, 2013 at 11:24 AM





To:
Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>








Hei,

jeg ser forresten at du skriver at den er innbundet.

Men den er da en paperback-bok.

Innbundet er det samme som 'hard-back', mener jeg.

Så det er derfor jeg forrandrer det fra 'Bind 1' til 'Del 1'.


Også fordi at bind vel nå for tiden forbindes mest med dame-bind.

Så de selger kanskje mer hvis det ikke står bind, har jeg tenkt.

Ihvertfall, så har jeg bestemt meg for å forrandre det til 'Del'.

Nå mens jeg er i 'publiserings-modus', etter å ha publisert Min Bok 5 på CreateSpace.

Min Bok het nemlig 'Første Bind' og 'Andre Bind'.

Dette var jo noe som begynte på julekvelden.


Så det ble kanskje litt feil.

For jeg er jo både forfatter og forlegger.

Men jeg har nå startet en Facebook-side, og gikk mitt forlag navnet johncons-forlag.

Og du er velkommen til å diskutere 'forlag-greier', på den Facebook-siden:


https://www.facebook.com/johnconsforlag

For jeg har fått en del 'falske' e-poster, de siste årene.

Men på Facebook, så er det enklere å få bekreftet, at vedkommende person, er en ekte person.

(Siden man kan se venner, mm).

Så hvis du lurer på mer, så ta det gjerne på den Facebook-siden.

Håper dette er i orden!

Med johncons-forlag-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/12/25
Subject: Re: Hilsen
To: Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>


Hei,

ja jeg søkte om det på nettet nå, og fant en artikkel hvor det stod at 'brødteksten' liksom, burde være i font-size 10 eller 11:


http://selfpublishingteam.com/fire-your-book-designer/

Det er nå font-size 9, må jeg innrømme.

(Og kapittel-overskriftene er font-size 15).

Men jeg kan gå opp til font-size 11 fra og med Min Bok 6.

Det var en god ide.

Dette er egentlig ikke mitt felt, (å drive med selv-publisering).


Og jeg husker ikke nøyaktig hvordan det ble til, at jeg valgte font-size 9.

For Min Bok 5 tok cirka et års tid, å skrive.

Så jeg rakk å bli litt 'rusten', når det gjaldt selv-publisering.

Fra jeg publiserte Min Bok 4 til jeg publiserte Min Bok 5.

Men jeg skal prøve å gå opp litt i skrifts-størrelse, fra Min Bok 6.

Takk for tips om dette!


Mvh.

Erik Ribsskog




2013/12/24 Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>

Hei,

Ja, boka ble veldig bra. Topp kvalitet på papir, trykk, innbinding og alt. Eneste jeg har å pirke på er at skrifta er litt liten, men det må den kanskje være for at ikke boka skal bli for tykk?


Hilsen Birger


Date: Tue, 24 Dec 2013 22:48:58 +0000
Subject: Re: Hilsen
From: eribsskog@gmail.com

To: birknut@hotmail.no


Hei,

det var artig!

Det er min kusine Rahel Savoldelli, (fra Sveits), som står ved siden av meg der.

Og så er det min søster Pia, i turkis.

Og hennes mulatt-sønn Daniel.

Bildet er tatt i Gurvika, i Nevlunghavn, sommeren 1997, vel.

Det var min bestemor Ingeborg sin 80-års dag, mener jeg å huske.

Hun bodde i Nevlunghavn, og fikk sikkert leie det stedet billig.

Den boken kommer i en nyutgave på nyåret.

For det er et par ting jeg har tenkt å forandre.

(Som at den skal hete Del 1, istedet for Bind 1.

Og jeg skal gjøre om fra 'avisspalte-marg', til venstre marg).

Men innholdet blir det samme.

Artig å se hvordan boka ble i virkeligheten.


(Jeg har bare sett den virtuelt, på CreateSpace sine sider).

Mvh.

Erik Ribsskog


2013/12/24 Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>


Ønsker deg en God Jul og et riktig så Godt Nytt År!

Hilsen en fan fra Norge

PS. Gleder meg til å lese boka di i jula!


















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter