Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. desember 2013

Min Bok 6 - Kapittel 70: London

Federica flytta kvelden før meg, (var det vel).

Og hu kyssa meg på begge kinna, (av en eller annen grunn), husker jeg.

(Noe som jeg regna med, at var skikken, (eller noe lignende), i de sydlandske landa, (husker jeg).

Noe sånt).

Og Federica ga meg også en juleglede-blomst, (eller noe lignende), som hu hadde hatt stående inne på rommet sitt da, (husker jeg).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men

Jeg pakka de samme to koffertene, som jeg hadde hatt med til Sunderland, 4-5 måneder tidligere.

Og jeg fikk igjen ikke plass til kabinettet, til PC-en.

Men jeg planla å kjøpe et nytt kabinett, (til PC-en), etter at jeg hadde fått etablert meg, i London, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da jeg kasta kabinettet til PC-en, (og en del andre ting, som jeg ikke fikk plass til, i koffertene mine).

Så la jeg merke til det, (husker jeg), at Federica, (må det vel ha vært), hadde kasta den monitoren, som hu hadde dratt meg med for å kjøpe, noen uker tidligere, da.

(Siden at skjermen til laptop-en hennes, jo hadde slutta å virke.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En scanner/printer, som jeg hadde kjøpt meg, like etter at jeg flytta, til Sunderland.

Den fikk jeg heller ikke plass til, (i koffertene mine), husker jeg.

Så den ga jeg til Rosario, (som selv var opptatt med å flytte, til den 'nye' the Forge-leiligheten, den her dagen), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hadde egentlig tenkt å vaske rommet mitt, den siste dagen min, i Sunderland.

(Og så ta toget til London, dagen etter).

Men Rosario, hu fortalte meg det, at vi ikke trengte, å vaske rommene våre, da.

Så da droppet jeg det, å vaske rommet mitt, da.

Selv om det var litt grisete der, (rundt vasken osv.), mener jeg å huske.

Siden jeg hadde pleid å pusse tennene og barbere meg, (med barberskum), inne på rommet mitt, hver dag, (siden at baderommet, i leiligheten, bare var for damer, som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens jeg stod inne på rommet mitt, og pakka tingene mine, osv.

(Den store flyttedagen, må man vel kalle den.

Siden Rosario vel flytta, til den nye the Forge-leiligheten, den samme dagen.

Noe sånt).

Så dukka plutselig hu spanske 'bomulls-joggedress-dama' opp, på rommet mitt, (husker jeg).

Hu var sexy kledd, i en tettsittende olabukse og en topp, som vel visste litt av midjen, (mener jeg å huske).

Hu 'bomulls-joggedress-dama', hu hadde fått vite det, at jeg skulle flytte, til London, da.

Så hu spurte meg, om hu kunne få nøklene, til mitt rom, i den 'nye' the Forge-leiligheten, da.

(Dette var noen nøkler, som jeg vel må ha fått i posten, fra universitetet, vil jeg tippe på.

Noe sånt).

For hu 'bomulls-joggedress-dama', hu ville gjerne bo, på rommet ved siden av han spanske 'kjernekaren' da, (sa hu).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sa til hu spanske 'bomulls-joggedress-dama', at det var greit, at hu fikk nøklene, til det 'nye' the Forge-rommet mitt.

(Et rom som jeg aldri var inne på.

Og jeg var heller ikke inne, i den 'nye' leiligheten.

For hva skulle jeg der, liksom.

Jeg skulle jo flytte til London uansett, (for å si det sånn).

Så jeg syntes at det var like greit, å ikke dukke opp, i den 'nye' leiligheten, (selv om jeg hadde nøklene, til den leiligheten, i et par uker, eller noe lignende), da).

Hvis hu forklarte om dette, til resepsjonen, (på the Forge), da.

(Når hu skulle dit, for å levere tilbake, de leilighetsnøklene, som vel da ble til overs, liksom).

Og det lovte hu, at hu skulle gjøre, da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Både Dörte og Federica, de skulle liksom kysse og/eller klemme da, når de skulle si hadet.

(Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Så jeg regna med det, at Rosario også ville ha en avskjedsklem, da jeg skulle dra, til London.

(For hu og Claire, (og muligens noen fler), var da i lounge-en, vel).

Men Rosario, hu ble litt sur, (mener jeg å huske), når jeg liksom skulle gi henne en avskjedsklem, da.

(Hvis jeg forstod det riktig, ihvertfall.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg ringte etter en taxi, fra hustelefonen muligens, vel.

(Med mitt 'Dog & Bone'-card vel, antagelig).

Og jeg hadde først tenkt å ta taxi-en, til jernbanestasjonen i Sunderland.

Men det var litt trist, (syntes jeg), å dra, fra Sunderland.

Så jeg sa bare til drosjesjåføren, at han skulle kjøre, til jernbanestasjonen i Newcastle da, (selv om dette ble en del dyrere).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På jernbanestasjonen i Newcastle, så gikk jeg bort til en billettautomat, (husker jeg).

Og togbilletten, til London, den var ganske dyr da, (husker jeg).

For den kosta vel omtrent 100 pund, (mener jeg å huske).

Og det er ganske mye penger, i England, (vil jeg si).

Men jeg hadde jo mye penger, på bank-kontoene mine.

(Jeg hadde også en Nordea-konto vel, på den her tida.

Så det er mulig at jeg også hadde noen av Lånekasse-pengene, på den kontoen, etterhvert.

(Og at jeg overførte penger dit, ved å bruke en nettbank, eller noe lignende.

Noe sånt).

Og at jeg brukte et norsk Visa-kort, noen ganger.

For det kortet, som jeg hadde, fra Barclays, (på den her tida).

Det var det ikke Visa på, men kun en sånn magnetstripe da, (mener jeg å huske).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker at jeg var rimelig spent, mens jeg satt på toget, fra Newcastle til London.

Jeg hadde som mål, å prøve å være litt sparsommelig, med disse studielån-pengene, (husker jeg).

Så jeg hadde bestilt hostell, i London, (et par uker tidligere), da.

(For 2-3 uker, vel).

På et hostell, som het Globetrotter Inn, (mener jeg å huske), i Hammersmith.

(For det hostellet, det fikk veldig mye skryt, fra tidligere kunder, da.

På det nettstedet, som jeg brukte, for å søke etter hostell.

For jeg hadde jo bestilt hostell, i Edinburgh, for Pia og dem, noen uker tidligere.

Så jeg litt vant til. å bruke sånne 'hostell-bestillings-nettsteder', da.

Og jeg hadde brukt en del tid, (en kveld på the Forge), for å prøve å finne et hostell, som både var billig og bra, da.

Og dette Hammersmith-hostellet, det kosta det bare cirka femten pund, å bo på, per døgn, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hvordan det var å bo, på dette hostellet.

Det tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Det blir også en del ekstrakapitler, i denne boken.

For det var en del fler ting, som hendte, i Sunderland.

(Som jeg ikke har fått skrevet om ennå, i Min Bok 6, da).

Så vi får se når jeg klarer å få skrevet disse ekstrakapitlene.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter