Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 22. februar 2014

Jeg sendte en e-post til John H. Stamnes





Gmail - (no subject)








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








(no subject)











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Sat, Feb 22, 2014 at 5:48 AM




To:
John H Stamnes <john.stamnes@namsos.kommune.no>


Cc:
ellen ribsskog <ripsen@gmx.ch>, she@topdanmark.dk, ove.magne.ribsskog@bondelaget.no






Hei,



takk for e-post!



Jeg blir tullet med av britiske og norske myndigheter, og har ikke mer

enn noen få pence for øyeblikket, så det blir nok en stund til.



Men hvis jeg får bedre kontroll etterhvert så er det ikke umulig.



Jeg har sett at festskriv til Bernhof Ribsskogs 70 årsdag, (var det

vel), har vært mulig å kjøpe, på nettet, fra et antikvariat.



Men har ikke hatt råd til å kjøpe dette.



Heller ikke min grandonkel Øivin Ribsskogs bok om taterspråk osv., har

jeg hatt råd til å kjøpe.



Og ikke en bok som nevner en slektning av min mormor Ingeborg

Ribsskog, i USA, (en bok på engelsk).



Og heller ikke et bokmerke etter min danske tippoldefar Anders Gjedde

Nyholm, (forsvarssjefen), sin bror, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, har

jeg hatt råd til å kjøpe.



Didrik Galtrup Gjedde Nyholm var dommer i Egypt og folkedomstolen i Haag.



På slutten av 80-tallet, så fikk jeg noen memoarer etter han, fra min

søster Pia, som min mormor Ingeborg hadde sendt med til meg.



Men disse tok Ingeborg tilbake, (ifølge min far), på begynnelsen av 90-tallet.



(Før jeg klarte å lese de ordentlig, for det var en sirlig skrift, som

ble brukt).



Jeg har også skrevet memoarer selv, som er på Judu og blogg:



http://free.yudu.com/item/details/1721920/Min-Bok---F--rste-Bind



Det er mulig at min tante Ellen, eller onkel Martin, har memoarene til

Nyholm, (for de har alt i boet, etter bestemor Ingeborg, for de fikk

dette, av Larvik Tingrett, og jeg har ikke fått noe, enda min mor, som

var eldst, er død, og jeg er hennes eldste sønn/avkom.



Men jeg syntes det var interessant lesning, om Ole Konrad Ribsskog

også, (det jeg har fått lest hittil).



Og hvis jeg får tid, så skal jeg lese bøkene, og eventuelt komme med

en mer gjennomtenkt tilbakemelding da.



Jeg ble litt skuffet, siden at Bernhof Ribsskog ikke var nevnt, blant

de hundre viktigste personer, i Norge, siden grunnloven ble skrevet.



Så jeg var kanskje litt vel negativ, i min første kritikk, etter å ha

liksom skumlest litt i Bernhof Ribsskog-biografien.



Det er egentlig veldig bra at du og Høyskolen i Nord-Trøndelag, får

gitt ut så store og bra bøker, om disse sønnenen, til mine

tippoldeforeldre, (Johannes Olsen Ribsskog og Martha Maria

Klemetsdatter Høstland).



Og det er også artig, at det går an å laste ned forarbeid-rapporter

osv., fra den høyskolen sine nettsider.



Ikke dårlig.



Jeg sender kopi til noen andre i slekten, som jeg har e-post-adressen til.



I tilfelle disse kan bidra med evntuelle tilbakemeldinger.



(Jeg vet ikke om det skal skrives enda mer, om disse Ribsskog-brødrene

etterhvert, eventuelt.



Han tredje kjente het jo Adolf til fornavn, (tvillingbror av min

oldefar Johan Ribsskog).



Og Adolf er kanskje et litt stigmatisert navn, etter andre verdenskrig, osv.



Men.men).



Tante Ellen har en tysk e-post-adresse, siden hu har bodd i Sveits/Tyskland.



Steffen Heegaard, (i Top Danmark), er min mors danske fetter, som

kanskje vet mer om memoarene til sin oldfars bror Didrik Galtrup

Gjedde Nyholm, (siden vi er inne på temaet biografier, osv).



Igjen mange takk for e-post, og for bra og innholdsrike

'Ribsskog-bøker', må man vel si.



Mvh.



Erik Ribsskog





2014-02-22 5:26 GMT+00:00 John H Stamnes <john.stamnes@namsos.kommune.no>:

> Hei!

>

>

>

> Håper du vil kjøpe boken / biografien om skolemannen og skoleforskeren

> Bernhof Ribsskog som ble utgitt av Flatanger historielag nå sist høst. Her

> vil du finne noe om oppvekstsvilkår for de som vokste opp på den veiløse og

> øde plassen i Flatanger.  Blir også glad om du kommer med en grundig og

> kritisk bedømmelse av arbeidet. Gleder meg til å høre din vurdering.

>

>

>

> Mvh

>

> John H. Stamnes

>

>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter