Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. februar 2014

Mer fra England

I dag, så var jeg og handla, på Tesco og Sainsburys.

Tesco har ganske lave priser, men min lokale Tesco, er ofte utsolgt.

(Siden de har for lite hylleplass.

Eller bestiller for lite, av de varene som jeg pleier å handle.

Noe sånt).

Jeg var først, på Tesco Walton.

(Som jeg tenker på, litt som en basar nå.

Siden de er så ofte utsolgt.

Og siden at butikken er så trang, (må man vel si).

Og siden at de har tre forskellige typer handlekurver.

(Som alle tre har cirka samme volum.

Men som ikke passer oppi hverandre).

Noe som gir butikken et slags preg av u-land, må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Tesco Metro har i det siste vært utsolgt, for 1.5 kilo chips.

Som koster 82 pence vel, (altså cirka 8 kroner).

Men i dag, så lå den en pakke, innerst i fryse-skapet.

Men jeg måtte virkelig jobbe, for å få fatt i den.

For varene var ikke trukket fram, da.

(Noe som man vel helst bør gjorde, hvis man bruker de skapene).

Og døra til fryse-skapet, lukket seg ikke automatisk.

(Noe jeg regna med at den ville).

Så ei dame, som skulle kjøpe frysevarer.

Hu lukka døra jeg hadde åpnet, da.

Før jeg så det, at den ikke lukket seg automatisk.

Antagelig fordi at hu og venninna, dukka opp, etter meg, da.

(Det var to venninner som ropte, mens jeg gikk til Tesco.

De gikk samme veien.

Og oppførte seg besynderlig, (siden at de ropte), må man vel si.

Men jeg tror at det var et annet venninne-par.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Tesco Walton har også slutta med 2 liter Sun Sip-cola nå.

De flaskene kosta cirka 42 pence, (altså cirka 4 kroner).

De har fått en annen type cola istedet.

Men det slaget koster nærmere 90 pence vel.

Men på lablene, foran den nye Tesco-colaen, så står det 57 pence.

Så jeg ble lurt, på lørdag, for den cola-en kosta en del mer.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Kassadama, (ei høy dame, i 20-årene vel).

Hu dreiv og tasta tekstmeldinger, (eller noe sånt), på en privat mobil.

Innimellom at hu scanna varene mine.

Og hu hadde ingen åpne poser liggende, i kassa si.

(For Tesco-posene er vanskelige å åpne.

Så noen kassadamer åpner de for kundene.

Og så ligger det en del åpne poser, i avlukket, hvor varene havner, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og sikkerhetsvakten, hadde bare en svart jakke og blå skjorte.

(Men det kan ikke kalles uniform, vil jeg si.

For det stod ikke Tesco, eller noe, på tøyet hans).

Og han gikk inn i butikken, foran meg.

(Av en eller annen grunn).

Og stod og trykte på en mobil, han og, vel.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

På Sainsburys i Rice Lane.

(Hvor det tidligere har vært zoologisk hage.

Så jeg på en utstilling, av gamle bilder, (som jeg posta om på bloggen), i County Rd., for noen få uker siden).

Så har de mye større butikkareal.

Så de blir sjelden utsolgt.

(For vareutvalget er det ikke like stor forskjell på, som butikkarealet.

På disse to butikkene, da.

Begge er supermarked-størrelse, (når det gjelder vareutvalg), liksom.

Kanskje som Mega i Norge.

(Noe sånt).

Selv om begge kjedene også har andre konsepter.

Begge kjedene har både mindre og større butikker.

Når det gjelder vareutvalg).

Men prisene er ofte litt høyere, på Sainsburys.

Derfor gikk jeg på Tesco først.

Også kjøpte jeg det som var billigere der, (som de ikke var utsolgt for).

(For Tesco Walton er nærbutikken min.

Så det er ikke så stor omvei, å liksom svinge innom, den butikken først, da).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I kassa, så ble det krøll.

Jeg gikk til selvbetjenings-kassene.

Jeg så på skjermen, at noen hadde slått inn varer.

(10 varer, av noe slag, var det vel).

Og så var det en strek, over den linjen.

Jeg blir jo utsatt for falske anmeldelser, og sånn.

Så jeg tenkte at dette er kanskje noe 'mafia-tull'.

Så jeg valgte heller en kasse, som det ikke stod noe, på skjermen til.

Men da begynte ei eldgammal kone, (med Sainsburys uniform), å si det, at jeg kunne bare bruke den kassa.

Men jeg hadde ikke spurt henne om noe.

Så jeg bare ignorerte henne.

Og gikk til en annen ledig selvbetjeningskasse.

(For det mener jeg at kundene må få lov til.

Å velge kasse.

Når det er mange ledige).

Så dukka det opp en krafig kar.

Som valgte samme kasse, som den jeg først valgte.

Og da ble det krøll.

Jeg spurte så hu 'oldemora'.

Om hvorfor hu hadde bedt meg å bruke den kassa.

Når det ble krøll der.

Hu sa at han kunden gjorde noe feil, når han kjøpte såpe.

Så det var ikke sånn, at det feilslaget, (som var korrigert, men lappen var ikke slått ut), gjorde, at det ble krøll, (mente hu kona).

Jeg spurte så, om hvorfor de ikke brukte de andre selvbetjeningskassene, som ikke står så nære hverandre.

Da ropte hu på ei kraftig bygget dame, som hadde et navnskilt, hvor det stod Julie.

Og hu sa det, at de ikke hadde nok folk, til å bruke, de andre selvbetjeningskassene, (hvor folk har bedre plass).

Hu sa at de andre kassene, var for folk, som hadde 'trolleys'.

Jeg svarte så, at folk tok med seg barnevogner og handlevogner, i de selvbetjeningskassene, som var åpne også.

Og da svarte Julie det, at man kunne ta med alt man ville, til de trange selvbetjeningskassene.

(Så da ga jo ikke det noe mening.

At de andre selvbetjeningskassene var for 'trolleys'.

For det var jo lov å ta med trolleys, til de åpne selvbetjeningskassene og.

Og jeg har ofte merket, at det er dårlig plass, i de nevnte kassene.

For man dulter borti andre kunder ofte, da.

Så jeg har tenkt på de selvbetjeningskassene, (som var åpne i dag), som noe 'kommunist-greier'.

Siden man kommer så tett innpå de andre kundene ofte, da).

Julie sa at de trange selvbetjeningskassene, var seks stykker.

Så derfor brukte de heller de, enn de andre, (som bare er fire stykker).

(Og som er i den andre enden, av butikken).

Jeg viste Julie at disse seks kassene, var skrudd fast, i gulvet.

Og jeg spurte hvorfor de var plassert, så nære hverandre.

Og hu svarte da, at de skulle flyttes, (eller at de skulle bytte kassene), i juni.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Disse selvbetjeningskassene, er for 'trolleys', (ifølge Julie, på Sainsburys Rice Lane), og de blir nesten aldri brukt, visstnok grunnet at Sainsburys har for få ansatte:

12421909803_09876e8b23_z

PS 3.

Sainsburys Rice Lane har altså to selvbetjeningskasse-avdelinger.

(Noe som vel er litt rart.

Hm).

Den selvbetjeningskasse-avdelingen, som er i den andre enden av butikken, har kasser, som står veldig trangt, da.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter