Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. februar 2014

Min Bok 6 - Kapittel 77: Fler erindringer fra Sunderland VII

Litt ut i 2005, da mange av utvekslingsstudentene, avsluttet sitt opphold, i Sunderland.

(Rundt midten av januar, vel).

Så var det sånn, at Julian, (var det vel), hadde liksom villet besøke meg, (en eller flere ganger), inne på rommet mitt, (av en eller annen grunn).

(Mens jeg satt foran PC-en min, om kvelden, da).

Og Julian, han skreiv opp e-post-adressen sin, på et ark jeg hadde, inne på rommet mitt, (siden jeg hadde printer der).

(Noe sånt).

Og etterhvert, så ble det til, at jeg spurte de folka, som jeg bodde i samme leilighet som.

Om de også kunne skrive opp, sine e-post-adresser, på det samme arket, da.

(Mens de likevel var innom rommet mitt, for å si hadet, liksom.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Dörte, hu skreiv opp en e-postadresse, som het noe med 'black lady'.

Og det var jo rimelig rart, (må man vel si).

For Dörte var jo hvit, (for å si det sånn).

Men Dörte var jo også tysk.

(Hu var jo fra det tidligere Øst-Tyskland, (mener jeg å huske, at hu fortalte)).

Og hu var jo noen år yngre enn meg.

Så jeg kjente ikke henne, (og kulturen hennes), så bra, da.

Så hvorfor hu skreiv noe med 'black lady', i e-post-adressen, det veit jeg ikke.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Federica, (fra Italia).

Hu skreiv også opp adressen sin, på det arket, (husker jeg).

(Enda jeg nok bare ba om e-post-adressen.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På begynnelsen, av oppholdet mitt, på the Forge.

Så ble jeg en gang litt overrumplet, av Dörte, (husker jeg).

For hu spurte meg plutselig en dag, (på kjøkkenet/lounge-en vel), om hu kunne få se på magen min, (husker jeg).

Og det er det aldri noen som har spurt meg om før, (sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så da visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare, (husker jeg).

Men det endte med, at jeg bare løfta opp t-skjorta mi, og viste Dörte magen min, (må jeg innrømme).

Og jeg mener å huske, at Dörte så fortalte om, til en eller flere av våre kvinnelige 'flat-mates', at jeg hadde så mye hår, på magen, osv.

(Noe sånt).

Og Iwo svarte vel ingenting, (til Dörte), tror jeg.

Da hu fortalte han det, at hu hadde sett, på magen min, da.

(Noe sånt).

Og hvorfor Dörte spurte meg, om det her, det skjønner jeg vel fortsatt ikke, (må jeg innrømme).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle skrive mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter