Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 19. mars 2014

Jeg sendte en e-post til Fram





Gmail - Fotballkamp på 70-tallet








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Fotballkamp på 70-tallet











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Wed, Mar 19, 2014 at 11:36 AM




To:
fram@if-fram.no






Hei,



jeg sender til dere, siden Berger IL ikke svarer, (må jeg si).



Jeg flytta fra mora mi, i Larvik, til faren min, på Berger, i 1979.



Og skoleåret før, (må det vel ha vært), nemlig 1978/79.



Da gikk jeg i andre klasse, (sender med kopi om hvilken klasse det

var, som jeg har fått av myndighetene, i forbindelse med

omsorgssviktsak mot min far/rettferdsvederlag-sak), på Torstrand

skole.



To gutter i klassen, (som jeg ikke kjente, for jeg hadde bodd, på

Østre Halsen, før dette skoleåret, og våren/sommeren 1978, så ble jeg

kjent, med de andre ungene, i Rønningen, siden jeg fikk ny

Apache-sykkel, av min morfar, så jeg hadde kamerater i Larvik utenom

klassen, så jeg var ikke så opptatt av klassekameratene mine, kanskje.

Noe sånt).



De spilte, for Fram.



Og jeg overhørte det, at de prata om fotball-trening, en dag, (i et

friminutt, eller noe, i klasserommet).



Og spurte om jeg kunne være, (for jeg ble dratt med på så mange

fritidsaktiviteter, i Larvik, på den tida).



Jeg var på en trenging, (ved Torstrand skole eller om det var i

Farrishallen), og en kamp, vel.



Kampen var i Farrishallen, mot Nanset.



Nanset-gutta var flere år eldre, enn vi på Fram.



Dette var Fram sitt c-lag, (mener jeg å huske).



Og det var et knøttelag, (hvis jeg skulle tippe).



Jeg var innbytter, og spilte høyreving, og skøyt i reklameskiltet,

(for forsvareren fra Nanset var så stor, at jeg hadde ikke sjangs til

å komme forbi han, ved å bruke hurtighet, det ville nok ikke gått bra,

jeg hadde nok blitt takla fælt, og han var nok like hurtig, selv om

han var større).



Vi tapte kampen 6-0, eller noe sånt.



Og jeg var kanskje nærmest scoring, med mitt skudd, som var 10-20

meter utafor, vel.



Jeg har seinere spilt cirka 100 kamper, for Berger IL, (etter at jeg

flytta til faren min, høsten 1979).



(Fra og med knøtte-lag til og med gutte-lag vel).



Men Berger IL sender ikke bekreftelse på dette.



(Jeg vil gjerne ha dokumentasjon, på hobbier, som jeg har/har hatt, på

CV-en min, osv).



Kan dere sende bekreftelse, på at jeg har spilt fotball, for dere,

(selv om det bare var en kamp), siden Berger IL ikke sender?



På forhånd takk for eventuell hjelp!



Mvh.



Erik Ribsskog




2 attachments
u15.jpg
166K
u16.jpg
88K


PS.

u15

u16

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter