Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. mars 2014

Jeg sendte en ny e-post til Riksarkivet





Gmail - Opplysninger om Johannes Ribsskog, aktor under landssvikoppgjøret








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Opplysninger om Johannes Ribsskog, aktor under landssvikoppgjøret











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Tue, Mar 4, 2014 at 3:24 AM




To:
Seksjon for brukertjenester <riksarkivet@arkivverket.no>


Cc:
Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad <vpv.kontakt@mil.no>, she@topdanmark.dk, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune" <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, kirkevergen@kirken-hurum.no, post@filtvetfyr.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>


Bcc:
postmottak@hadsel.kommune.no, postmottak@larvik.kommune.no






Hei,



takk for Deres svar!



Litt rart at dere ikke skriver årstallet, for den boka, som dere kopierte fra.



(Har jeg tenkt her).



Det står at min morfar har et barn.



Og det er jo da min mor, (nemlig Karen Ribsskog, siden hu var førstefødt).



Min tante Ellen, hadde 50 års-dag, i 2001, (mener jeg å huske).



Så hu er vel da født i 1951.



Men hu er ikke nevnt, i 'bokji'.



Mens min mor, som var født, i 1948, var nevnt der, så jeg.



Så boka deres er kanskje fra rundt 1950, da?



Så dere har ikke fått med dere høydepunktet liksom, på min morfars CV.



For han var nemlig rådmann, i Hadsel i Vesterålen, fra midten av

50-tallet, til midten av 60-tallet.



(Det finnes et kåseri, i NRK's arkiver, som heter 'Hav og fjell

farvell', hvor man kan høre at min morfar, forklarer om tiden, som

'regjeringssjef', i Stokmarknes).



Etter dette så jobbet min morfar, som kontorsjef, (mener jeg å ha lest

et sted), i Hurum kommune.



Fram til han ble førtidspensjonert, på begynnelsen, av 70-tallet, (var det vel).



Min morfar fortalte ikke noe, til meg, om sin tid, i byråkratiet.



(For jeg flyttet til min far, som niåring, og hadde lite kontakt, med

min morfar, etter dette).



Men min danskfødte mormor, (Ingeborg Ribsskog), fortalte meg litt,

etter at Johannes døde, (nede i Spania), på midten av 80-tallet.



Hu sa at han hadde sagt, (i telefonen eller noe), at: 'Ble det ikke mer'.



Når han fikk vite, hvor mye pensjon, som han skulle få, som pensjonist.



Så Johannes ble skuffet, over å ikke få så høy pensjon, da.



(Noe sånt).



Og det kan ha vært fordi, at han jobbet som aktor, under landssviker-oppgjøret.



Så det var kanskje hemmelig, hvem som var aktor, under landsviker-oppgjøret.



Og så har dem bare skrivi, at vedkommende var kontorsjef.



Når han egentlig jobba, som aktor, i landssviker-prosessen.



Kan det ha vært sånn.



Det er jo mulig at sånne aktorer, trenger høyere pensjon, siden at de

har jobbet, med å få nazister straffet, osv.



Så trenger de vel, å være uavhengige osv., på sine eldre dager.



Johannes hadde jo Rinnan, i slekten, (blant annet), har jeg sett, i

Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.



Og hans nevø Ola Øivin Ribsskog, (som døde nylig), virka litt som å

være som en nazist, (han sa at jeg måtte 'melde tilbake'), da jeg

prata med han, på telefonen, for noen år siden.



Og min farmor og farfar, hadde mange gamle 'radiorød'-radioer, (som

kan ha vært konfiskert av tyskerne), i kjelleren, på Sand, i Svelvik,

husker jeg, fra 70-tallet, osv.



Så det kan jo ha vært nazister både her og der, i slekta til Johannes,

for å si det sånn.



Men men.



Så da må dere gi ordentlig pensjon, i myndighetene, mener jeg.



Man kan også lure på hva min morfar egentlig jobba med, i Hadsel

kommune, (i Vesterålen), hvis hans kontorsjef-karriere, var falsk.



Og han jobba seinere som kontorsjef, (var det vel), i Hurum kommune.



Fra midten av 60-tallet, til han ble pensjonert, på begynnelsen/midten

av 70-tallet.



Var dette tulle-jobber?



Boka dykkar, ble den siste gang utgikk, i 1950, liksom?



(Hvorfor står det ikke om, at min morfar, var rådmann?).



Jeg blir nektet alle mine rettigheter, fra norske og engelske myndigheter.



Mora mi ba meg sitte på trappa, til Larvik politikammer, da jeg var

8-9 år gammel.



Og så dukka det opp en 'purk', som liksom snuste på meg da, (etter at

jeg hadde sitti der en halvtime, eller noe).



Er det noe stat-tullings?



Jeg vil ha meg frabedt, å bli tulla med, av staten, pga. noe som

kanskje har hendt, da jeg var 7-8 år gammel, i Larvik.



(Hvis det er det som foregår.



Siden min morfar var politimann og aktor under landssviker-oppgjøret,

mener jeg).



Men takk for dykkar skriv uansett.



Mvh.



Erik Ribsskog





2014-03-03 13:00 GMT+00:00 Seksjon for brukertjenester

<riksarkivet@arkivverket.no>:

> Vedlagt følger svar på din henvendelse datert 17.02.2014.

>

> Vennlig hilsen

>

> Rasmus A. Christensen e.f.

> Konsulent

> ______________________________________________________________________

> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.

> For mer informasjon se

> http://www.messagelabs.com/email

> ______________________________________________________________________


PS.

Her er mer om dette:




Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter