Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. april 2014

Og enda mer fra Facebook

  • Samtale startet 26. juni 2013
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hallå Anders,
    long time no see.
    Jeg er jobbsøker i England, og var på møte, på the Jobcentre idag, med min personlige rådgiver, (var det vel), Sarah.
    Hu 'babla' om at datteren hennes ville bli marine-biolog.
    Studerte ikke du noe lignende, på landbrukshøyskoen, i Ås.
    Jeg lovte jeg skulle undersøke om det var mulig, for engelsk-talende folk, å studere 'fiskeoppdrett' osv., ved landbrukshøyskolen.
    På forhånd takk for eventuelt svar, og takk for bra omgjøring av varehyller etter planogram, like før jeg vant Rimi Gullårer, (som butikksjef Rimi Langhus), i 2001.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 27. juni 2013
  • Anders Karlsson
    Anders Karlsson
    Hei Erik,
    Det var en stund siden ja.. Jeg studerte akvakultur på Ås, både bachelor- og mastergrad. Bachelorstudiet i akvakultur går på norsk, mens mastergradsstudiet er engelskspråklig, men krever en relevant bachelor for opptak: http://www.umb.no/study-options/article/master-of-science-in-aquaculture.
    Lykke til!
    Mvh Anders
    UMB | Study Options | Master of Science in Aquaculture
    www.umb.no
    Why study Aquaculture? The aquaculture industry develops fast with an annual increase of 5-10%. Productions are estimated to be doubled within 2020- 2030. New industry with great potential; driven ...
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Ok,
    glimrende Anders.
    Mange takk!
    Jeg hadde et møte i går, på the Jobcentre, og hu rådgiver-dama begynte å 'bable' om at datteren hennes studerer marine-biologi, og så lurte hu på om det var mulig å studere det i Norge, (av en eller annen grunn).
    Husker du forresten at jeg vant Rimi Gullårer som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2001.
    (Dere fikk mange penger som dere dro på byen for, (eller noe sånt), etter at jeg slutta der, sommeren 2002).
    Jobber du ved universitetet i Tromsø nå, forresten?
    Bare ble nysgjerrig, men ikke noe stress.
    I tilfelle det blir mye mas.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 28. juni 2013
  • Anders Karlsson
    Anders Karlsson
    Hei igjen,
    Jepp, jeg jobber på UiT som forsker, har vært her et år nå.
    Har ikke noen minner om at du vant eller festen etterpå, men jeg begynte jo på Ås sommeren/høsten 2001, så jeg var vel sågodt som ferdig på rimi den sommeren.. Tror ikke jeg var med på festen året etter, men man vet jo aldri..
    Mvh Anders
  • 30. juni 2013
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    nei, jeg husker ikke når du sluttet, men det var Anders Berle, som ringte meg, fra festen deres, (i 2002, vel).
    (Mener jeg å huske).
    Så jeg får høre med han.
    Ga hu dama på the Jobcentre utskrift av den Facebook-meldingen din med den linken i, forresten.
    Håper det var i orden.
    Er det fiskeoppdrett du studerer?
    Min onkel Martin, (i Kvelde), har forresten jobbet med merking av dyr osv., for Landbrukshøyskolen i Ås.
    Men det var kanskje før din tid.
    Hans datter Liv Kristin Sundheim er også fra Ås.
    Og før jeg begynte på Matland/OBS Triaden og Rimi, (i 1990), så jobba jeg for Norsk Hagetiden, på praksisplass, et par måneder, til jeg fikk jobb på Matland, i Lørenskog.
    Og på Norsk Tidend, så hadde en kollega ved navn Bergljot Gundersen studert på landbrukshøyskolen, (husker jeg).
    Da lo jeg nesten litt, (husker jeg), for jeg hadde jo studert ved NHI.
    Men Gundersen forklarte at landbrukshøyskolen var bra, da.
    Husker vi spilte fotball mot landbrukshøyskolen og, (på gressbane i Ås), og tapte vel, med Rimi Langhus, selv om din bror Espen scorte.
    Jeg har studert ved tre høskoler/universitet.
    Nemlig NHI, (nå NITH), HiO ingeniørutdanningen og Univesity of Sunderland.
    Men har bare fått en høgskolekandidat-grad fra HiO.
    NITH og University of Sunderland er sære.
    Hvordan er det med universitetet i Tromsø?
    Er de sære?
    Kan jeg sende papirene til dem, også lager de en bachelor-grad ihvertfall ut av det?
    (Regner med det ikke er sånn, men jeg er litt irritert på NITH osv. , da).
    Igjen takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei igjen,
    jeg mente, er fiskeoppdrett du forsker på?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 1. juli 2013
  • Anders Karlsson
    Anders Karlsson
    Hei igjen,
    Jeg forsker blant annet på fiskeoppdrett ja. Jeg tviler sterkt på at det lar seg gjøre å få en grad fra UiT basert på en samling kurs fra andre høgskoler/universiteter.
    Mvh Anders
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    ok, fiskeoppdrett ja.
    Nei, jeg vet ikke om man skal kalle det kurs.
    Det er vel fag, eller 'modules' som de sier i Sunderland.
    Men jeg får heller mase mer på NITH etterhvert.
    Og se om jeg finner Anders Berle på Facebook, for å få han til å bekrefte det med Rimi Gullårer.
    Du sier du ikke jobba på Rimi Langhus etter 2001.
    Men jeg mener å huske at du var innom der ihvertfall, i 2004, og prata med folka i kassa osv.
    Du prata om meg, virka det som.
    Du snakka om at det ikke var noen som var like sterke og smarte som meg, eller noe?
    Hvis jeg hørte det riktig.
    Hva var det om da?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Anders Karlsson
    Anders Karlsson
    Hei,
    Husker ikke alle samtalene jeg har hatt med andre på Rimi, men jeg har vært innom en drøss ganger også etter at jeg slutta. Det kan jo også hende jeg jobba en vakt eller to i løpet av 2002 eller 2003, men det husker jeg ikke. Hvis du slutta i 2002 (som du nevnte over) så vil jeg anta at du ikke var tilstede der i 2004 når du mener jeg var innom. Hvordan hørte du da hva jeg eventuelt sa om deg?
    Mvh Anders
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg jobbet jo som 'sommer-butikksjef' der både sommeren 2003 og sommeren 2004.
    Og som låseansvarlig på fredags-seinvaktene, fra våren 2003 til sommeren 2003.
    Så jeg undres litt om du skaper deg nå, når du skriver at jeg sluttet i 2002.
    Men men.
    Jeg skal skrive mer om det i memoarene mine, som jeg publiserer på min blogg, etterhvert som jeg skriver dem.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei igjen,
    låseansvarlig fra våren 2003 til sommeren 2004, skulle det være.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    ei tidligere kollega av meg, Christine Hansen, (fra Arvato her i Liverpool), er alenemor, (eller noe sånt), i sin hjemby Tromsø nå.
    Er det ikke der du jobber på universitetet?
    Hørte du noe fra min Peronal Advisor Sarah Bamper sin datter, som skulle studere marine-biologi?
    Sarah Bamper, (hos Aintree Jobcenre), klikka, for noen måneder siden.
    Noen, (som leste min blogg antagelig), sendte falske e-poster, til hu mora, i mitt navn.
    Og så kom politiet på døra, og sa at jeg hadde bedt med hu mora, på date, (noe som de sa at var kriminelt), og arresterte meg.
    Så du må ikke nevnte mora, til dattera.
    (Eller noe sånt).
    For hu Sarah Bamper er helt hysterisk da.
    Etter dette, så har the Jobcentre fått 'mensen'.
    Og jeg får ikke arbeidsledighetstrygd lenger, her i England.
    Jeg må leite etter mynter på gata, og stjele mat i butikken, hvis ikke min søster Pia låner meg penger, (men hu svarer ikke alltid på e-post).
    Kan ikke du høre om verneombud Morten Saksgård kan hjelpe meg med min arbeidssak mot Rimi?
    (Siden han vel også var mitt verneombud).
    Det kan godt være Rimi som tuller, i bakgrunnen her, for alt hva jeg vet.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei igjen,
    Sarah Bamber het hu 'skrulla', hos the Jobcentre, forresten.
    (Og ikka Bamper).
    Hva dattera heter, (til fornavn), det fortale hu vel ikke.
    Men jeg printa vel ut Facebook-meldingen din, (for snart et år sida), og ga til henne.
    For hu var så slitsom, da.
    Og jeg syntes det var rart, at hu begynte å 'bale', om dattera si, i et møte, på the Jobcentre.
    Så det er kanskje sånn, at britene har begynt med noe 'new age' greier, på the Jobcentre, eller noe.
    Hva vet jeg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter