Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. mai 2014

Enda mer fra Facebook

sand 1

PS.

Her er mer om dette:

  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog

    Hei igjen,
    da jeg studerte ved University of Sunderland, i 2004 og 2005.
    Så ble jeg kjent med ei polsk dame, mens jeg trente og var på fester, som heter Dominika Teske.
    Hu er visst sports-kommentator på TV, i Polen nå, ifølge en annen nordmann, (en vestlending), som studerte der.
    Jeg husker det, at en gang, som jeg gikk fra Bergeråsen og bort til Sand.
    Så stod det en liten polsk bil, som var fullstappet av bagasje vel, like ved butikken på Sand.
    (Det må vel ha vært en Lada eller Skoda).
    Var dette noen som plukka jordbær for dere?
    (Dette var rundt 1980 kanskje.
    Altså lenge før murens fall).
    Jeg har ryddet en gård, som heter Løvås, i Farrisdalen.
    Og jeg ble lovt låven der, (var det vel), antagelig fordi at jeg fikk rydda så mye skrot som lå overalt på eiendommen der da, og jeg drenerte en eng osv. der, og hogg opp mye trær som lå her og der, (det var skikkelig mye rot der).
    Jeg fikk ikke studielånet før etter fire måneder, i Sunderland.
    Og jeg måtte bruke så mye tid, på budsjett og lånekasse-problemer, så jeg avbrøt studiene, på grunn av dette tullet.
    Og så endte jeg opp, rundt påsken 2005, på Løvås, hvor min onkel Martin bodde sammen med Grete Ingebrigtsen, som har slekt i Svelvik, visstnok.
    Grete sin datter Andrea, skulle bo i fjøset, sa Martin.
    Og de 'babla' om at jeg skulle få låven.
    (Noe sånt).
    Jeg har bodd i Jegersborggate i Larvik, (det var vel der jeg bodde, når jeg havna på Jarlsberg-veien deres, i jordbæråkeren, i 1978, vel).
    Og da hadde vi så gode moreller, på et tre, som hadde blitt slått ned av lynet, men fortsatt vokst, i hagen.
    Det treet var kanskje hundre år gammelt, eller noe.
    Hvis ikke enda eldre.
    Så jeg kunne tenkt meg å hatt moreller, på Løvås.
    (Istedet for sauer).
    Men hvis dere vil låne hu polske Dominka, (til å plukke epler og sånn), før jeg får fart på moreller fra Farrisdalen, (i egne, salgsfremmende kurver tenkte jeg, for jeg har jobba som Rimi-butikksjef osv.).
    Så kan dere sikkert det.
    Jeg regner med at hu er interessert i det, siden hu er polsk, (og jeg har bodd på Sand, hvor det er tradisjon at polakka hjelper bønda med fruktplukkings).
    Skal jeg prøve å høre med henne om hu kan hjelpe til allerede nå i sommer?
    Jeg nevnte at bursdagen min var i slutten av juli, og at mora di mente at det var jordbærsesong, og at jeg derfor måtte gå sammen med henne, ned til gården.
    Men har dere primstav og sånn, hvor det står mer om sesongene, for jordbær og annen frukt?
    Eller har dere bare drevet gård i noen få generasjoner, så det er liksom bare noe 'husmannspost-greier'.
    Bare lurte.
    (Lersbryggen dreiv jo med noe frukt, der hvor Jensen er nå vel.
    Men Bøhmer satt en stopper for han, ved å ha en slags odels-rettsak under krigen.
    Leste jeg, i et online arkiv).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter