Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. juni 2014

Jeg sendte en e-post til Larvik tingrett

Erik Ribsskog

Lagmannsrettene/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Hei Tante Ellen

Erik Ribsskog Thu, Jun 26, 2014 at 3:14 PM
To: larvik.tingrett@domstol.no
Cc: agder.lagmannsrett@domstol.no, drammen.tingrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" , Postmottak@domstoladministrasjonen.no
Hei,

er det forresten riktig, at for lagmannsrettene, så er det bare Agder
og Borgarting?

Agder, det er jo Sørlandet.

Og det er noe med Sørlandet.

For jeg husker fra da jeg gikk på Sande videregående, så gjorde en
gang Gro Marit Fjellner, et poeng av, at Svelvik var Norges nordligste
Sørlandsby.

Hu sa A men ikke B, liksom.

Og Borgarting, det kommer jo fra Sarpsborg.

Og da jeg var i militæret, så var jeg i Geværkompaniet, juli 1992-kontingent.

Og der var det også en Pettersen fra Fredrikstad.

Og han holdt med ishockeyklubben Stjernen.

Og de hadde Sparta, i Sarpsborg, som rivaler.

Så det er noe med Sarpsborg og.

For det var visst snakk om noe slags sterkt hat/rivaleri, mellom
Fredrikstad og Sarpsborg.

(Sånn som jeg skjønte det, ihvertfall).

Oslo har visst tidligere vært i Eidsivating lagmannsrett.

Men det er rart at Oslo ikke har sin egen lagsmannsrett, synes jeg.

Oslo virker som å være en liten landsby, (uten noen stor domstol), som
har vokst, til en storby.

Så Oslo fremstår som en forvokst landsby, når man snakker om
lagmannsretter, synes jeg.

Men hva med Vestfold, Buskerud og Akershus.

De skal nå enten være sørlendinger eller spartanske?

Vestfold er ikke Sørlandet.

Jeg vil nesten klage på det, at Buskerud, Vestfold, Telemark,
Akershus, (og Oslo), ikke har noen egen lagmannsrett.

(Virker det som).

Hvordan kan det ha seg, lurer jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-06-26 14:42 GMT+01:00
Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
Hei Tante Ellen
To: larvik.tingrett@domstol.no
Cc: agder.lagmannsrett@domstol.no, drammen.tingrett@domstol.no, "HRET
(postmottak)" <post@hoyesterett.no>,
Postmottak@domstoladministrasjonen.no


Hei,

jeg ble også 'frika ut', av at dere skrev brev til meg, på
skrivemaskin, rundt 2010, var det vel.

Var det da min mormors gamle skrivemaskin, som dere brukte, for å
liksom erte meg?

Og stempelet deres, var visst speilvendt, (som noe fra Russland), stemmer det?

Nei, dette vil jeg klage på.

Vi kan ikke ha sånne tingretter som tøyser sånn med folk, vil jeg si.

Dere får legge ned denne 'dritten'.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-06-26 0:15 GMT+01:00
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Hei Tante Ellen
To: larvik.tingrett@domstol.no
Cc: mail@eisp.org


Hei,

tante Ellen blir visst kalt for 'Elenovitch', på Facebook.

Så hu er visst russisk liksom, virker det som.

Er dere også noen slags hjemme-russere eller hjemme-svensker, eller?

(SIden dere tuller så fælt, mener jeg).

Jeg er veldig skuffet over min at min gamle hjemby Larvik sin tingrett
tuller sånn med meg.

Og ikke lot meg få offentlig skifte, men istedet lot noen fæle
russere, stjele min arv.

Jeg var på Heyerdahl-foredrag i York, for noen måneder siden.

Og så der, at dere også hadde stjålet en Aku-Aku, fra Påskeøya.

Nå får dere skjerpe dere, nede på Sørlandet der.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-06-16 3:03 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Hei Tante Ellen
To: larvik.tingrett@domstol.no
Cc: agder.lagmannsrett@domstol.no


Hei,

beklager at jeg kaller dere stygge ting, (som tatere osv.).

Men jeg har hatt tannpine her, så jeg er i litt dårlig humør, fra før.

Men jeg må innrømme det, at jeg får lyst, til å gi dere ris på rumpa,
dere hos tingretten i Larvik og også disse slektningene mine, (som jeg
ikke vet hva jeg skal si om).

Tante Ellen har jo bodd i Sveits, det meste av mitt liv, så hu kjenner
jeg ikke så bra.

Min søster Pia og jeg var bare på et besøk hos henne, sommeren 1987,
men da var vi bare tenåringer, og ble behandlet cirka som hennes 9-10
år gamle datter Rahel, vil jeg si.

Så jeg kjenner ikke tante Ellen så bra.

Og jeg flyttet fra min mor i Larvik, (min mor sendte meg til min far),
da jeg var ni år gammel.

Og onkel Martin var en attpåklatt, som var en del år yngre, enn min mor.

Så onkel Martin var som mer som en slags bortskjemt storebror, enn en
onkel, må jeg vel si.

Så at dere sender arven min til Ellen og Martin, det synes jeg er rart
og dårlig.

Det blir jo bare tull og tøys.

Min mor og mormor arvet baronesse Magna Adeler f. Nyholm, (min mormors
'moster', som hennes svigersøster Unse Trock-Jansen i Danmark sier).

Og da ble arveoppgjøret gjort ordentlig, med mange sider skrevet på
skrivemaskin, om hvem som fikk hva.

(Jeg har fått papirene i posten, fra et riksarkiv i Danmark.

Etter å ha lest i bestemor Ingeborgs testamente, at hun arvet Adeler).

Og bestemor Ingeborg var også etter en Maren Gjedde, og hun var gift
med hofjægermester L.C. Nyholm.

Og de hadde herregårdene Højriis og Bangsbo, i Danmark, (og muligens
en herregård til).

Og de fikk en sønn, (min tippoldefar), Anders Gjedde Nyholm, som var
chef for generalkommandoen, i Danmark.

Og han var gift med Mary Eva Carla Fog, som var etter Løvenbalk, som
var etter de gamle danske konger, som var etter Karl den store og
Cleopatra, osv.

Så min mormor var i den danske adel, (vil jeg si).

(Jeg har sett at hun og min morfar Johannes, har blitt nevnt, på et
slektsforsknings-nettsted, over alle de danske adelige, startet av en
Sadolin).

Så her burde arveoppgjøret blitt gjort ordentlig, synes jeg.

Kanskje min grandtante Unse, i Danmark, (min mormors svigerinne),
kunne klart å gjort dette, på en ordentlig måte?

For Ellen og Martin virker som å være åndsvake eller evneveike, (eller
mangler vilje), til å klare å gjøre dette, på en ordentlig måte.

Bare et forslag.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Min mormor sa forresten det, da hu levde.

At jeg var den eneste, som hadde interesse, av de gamle bøkene hennes, osv.

Så jeg skulle få alt av sånt som hadde med adel å gjøre, (hadde jeg
inntrykk av, ihvertfall).

De andre etterkommerne, etter Ingeborg, er mer som 'hippier', eller kommunister.

Så de bryr seg kanskje ikke så mye om, disse fine tingene, etter adelen, osv.

Så det var en skam, at jeg ble forbigått, når det gjaldt hvem som fikk
ansvaret, for tingene etter Ingeborg, vil jeg si.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-06-16 2:28 GMT+01:00
Subject: Fwd: Hei Tante Ellen
To: larvik.tingrett@domstol.no
Cc: agder.lagmannsrett@domstol.no


Hei,

dere i Larvik tingrett var 'jøder' og ville ikke la meg ha offentlig
skifte, etter min mormor.

(Enda jeg har gått handel og kontor, (data og
informasjonsbehandlingsøkonom-linje), og mener at jeg har litt
fingerspissfølelse, for sånne her ting).

Fordi jeg ikke hadde 30.000, i cash, til gebyr.

(Enda jeg eier verdier for mye mer i et sameie i Holmsbu).

Og nå gosser tante Ellen seg over at hu har lurt meg for arv.

Når jeg tenker på Larvik nå, så tenker jeg på tater-pakk.

Det gjelder både tante Ellen og sorenskriveren der, må jeg si.

Jeg har lært norsk standard, i rettslære, osv.

Men i Larvik så må man visst kunne dansk standard eller tysk standard,
eller noe lignende.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: ellen ribsskog <ripsen@gmx.ch>
Date: 2014-06-15 22:06 GMT+01:00
Subject: Re: Hei Tante Ellen
To: eribsskog@gmail.com


De behandlet heller ikke folk med psykisk lidelse sa bra under
hekseprosessene, sa du far vare glad vi lever i dag og ikke under
hekseprosessene Erik. Takk for at du hjalp til sa mye med a rydde
etter Ingeborg og at du hjelper familien sa mye. Lykke til videre.

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> schrieb am 2014-06-15 um 18:01 GMT+01:00:

Hei Ellen,

den e-posten var ikke sendt av meg.

Det jeg tenker, når jeg leser skriveriene dine.

Det er at hekse-prosessene, som de hadde i gamle dager, kanskje hadde
noe for seg.

Erik Ribsskog

2014-06-15 17:55 GMT+01:00 ellen ribsskog <ripsen@gmx.ch>:
> Jeg skylder deg ikke arv Erik. Arven etter mor har vi na fordelt. Vi har gitt bort noe av inventaret, siden det ikke var verdt noe sarlig. Dra hjem, og Arne og Pia vil hjelpe deg a fa behandling og se verden, litt klarere.
>
> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> schrieb am 2014-06-14 um 19:47 GMT+01:00:
>
> Hei Ellen
>
> jeg tenkte, jeg kunne flytte inn hos deg.
>
> Siden du skylder meg arv, mener jeg.
>
> Engelskmenna drar meg for retten og vil kaste meg i fengsel, i en konstruert sak.
>
> Jeg får ingen av mine rettigheter, i England og Norge, så jeg tenkte jeg kunne prøve å bo i Sveits.
>
> Håper dette er i orden!
>
> Mvh
>
> Erik Ribsskog


russisk hm.JPG
87K

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter