Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 18. juni 2014

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: 2014/1416

Erik Ribsskog Wed, Jun 18, 2014 at 1:44 PM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: Nord-Trøndelag Bondelag , Norges Bondelag , Rolf Bremnes <4hnorge h.no="">, post@smabrukarlaget.no
Bcc: Colin Simber , Henrik Wedell-Wedellsborg , "emb.london" , HRW UK , amnestyis , Politikk Høyre , Phso Enquiries , post , Akademikerforbundet , LHT Customer Service , Pia Ribsskog , Bjørn Ribsskog , she , "hv-02.kontakt" , "anne-kathrine.skodvin" , post , "EUteam@amnesty.org" , "SCT@amnesty.org.uk" , hofmarskallatet@kongehuset.dk, Liverpool Direct , Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad , post@slottet.no, Runcorn Office , Info , Benefits Service , "steve.rotheram.mp" , LO Postkasse LO , rcjchancery.judgeslisting@hmcts.gsi.gov.uk, CONTACT-US , Contact-Us , "sande.vgs" , "president@ansa.no" , Google Press
Hei,

jeg har tenkt med på den 'bondesaken' nå, og paster noe fra en
bloggpost, som jeg skrev idag:

'Her var det jeg plukka jordbær, et par somre, på midten av 80-tallet,
(så det var kanskje derfor, at jeg fikk såpass bra dreisen på frukta,
i Rimi, (noe jeg noen ganger fikk høre ihvertfall), og etterhvert vant
en stor driftskonkurranse, som het Rimi Gullårer, i 2001, som
butikksjef, på Rimi Langhus)



http://www.svelviksposten.no/nyheter/rekordtidlige-jordber-1.8469577

PS.

Den første sommeren, som jeg plukka jordbær.

(Det var vel sommeren 1985, hvis jeg skulle tippe.

Hvis ikke det var sommeren før).

Så var det sånn, at den første økten, så skulle jeg plukke, i raden
ved siden av bonden ovenfor, (Harald Sand), som da var bondegutt,
(husker jeg).

Og Harald føyk jo fram, som en rakett, i åkeren.

Og bondekona Sand, måtte si til meg det.

At Harald hadde plukka jordbær, i mange år.

Så jeg måtte finne mitt eget tempo, (og ikke prøve å 'herme' etter Harald), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Bondekona Sand, (var det vel), hu lærte meg også det.

At hvis noen av bæra var råtne, så skulle man bare la de henge.

(For da ble det gjødsel, eller noe sånt.

Og det ble bedre bær, neste år, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Men etter at jeg hadde jobba i åkeren, i en økt eller to, (eller noe i
den duren).

Så var det sånn, at en pjokk av noe slag.

(Det kunne kanskje ha vært Halvor.

Men det var vel antagelig ikke han.

For jeg husker ikke sikkert, om han plukka der, eller ikke).

Sa til meg det.

At hvis noen av bæra var råtne, så skulle man bare legge dem, nederst i kurven.

Men dette var jo det motsatte, av det bondekona Sand, hadde sagt til meg.

Så jeg prøvde fortsatt å plukke fine kurver, da.

(På tross av det han pjokken hadde sagt).

Og jeg fikk seinere skryt, av bondekona Sand, og bestefaren til
Harald, (lurer jeg på om det kan ha vært), siden at jeg plukka, så
fine kurver, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Men nå i de siste dagene.

(For den artikkelen ovenfor, den er vel noen dager gammel).

Så har jeg lurt på det.

Om han pjokken, handla på oppdrag.

Fra bondefamilien Sand.

Og at disse vær noen 'fæle kommunister'.

Som ikke syntes at det gjorde noe, om det lå et par-tre råtne jordbær,
oppi 'menneske-kurvene'.

(For dette var jordbær som ble solgt til forbruker, som spise-jordbær,
(og ikke 'syltetøy-bær'), da.

Det husker jeg.

For da skulle vi nemlig la den grønne hampen, forbli sittende, på bærene.

Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.'.

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/06/her-var-det-jeg-plukket-jordbr-et-par.html


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-05-28 14:53 GMT+01:00
Subject: Re: 2014/1416
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

nå som dere har begynt å svare meg.

Så kan jeg jo ta med om det, at det også var mange saker, fra rundt 2008/2009.

Da fikk jeg beskjed om å sende et kort, skriftlig brev, til dere,
fordi at dere trengte min underskrift, (i tillegg til e-postene mine,
med klager).

(Altså, som en formalitet, virket det som, for meg).

Og så sier dere, at 'formalitets-brevet' var for kort.

Det var jo som noe fra komi-kveld, (som var på TV, på 70-tallet).

Har dere nå noen bedre 'forklarings' på denne saken.

(Nå som dere har begynt å svare meg igjen, mener jeg).

Mvh.

Erik Ribsskog


On Wed, May 28, 2014 at 1:09 PM, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no> wrote:
>
>
>
>
>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter