Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 1. juni 2014

Mer fra Abildsø

Jeg tenkte på, fra da jeg bodde på Abildsø, studieåret 1989/90.

Jeg fikk ikke lov å røyke, inne på hybelen, (fordi at kona i huset, var så var, mot mat og røyk-lukt, osv.).

Så jeg pleide ganske ofte, å gå bort, til Abildsø-kiosken.

(Som lå noen hundre meter unna.

Ihvertfall den første tida jeg bodde der.

Etterhvert så ble det til, at jeg bare røyka, inne på hybelen, må jeg innrømme).

Og Magne Winnem, han hadde noen kollegaer, fra Blommenholm, på den tida, som vi var russ, (det vil si skoleåret 1988/89).

Da jobbet Winnem på Rimi Asker, sammen med disse Blommenholm-damene, blant annet.

Og to av disse Blommenholm-damene, (var det vel), de var på besøk, hos meg, på Abildsø.

Mens Winnem også var der.

'Vorspiel' ville man vel kalt det, i våre dager.

Vi drakk litt hos meg, og så dro vi til et utested, i samme gata, som spillehallen RA4 der.

(Noe sånt).

Og på det vorspielet, så sa hu ene Blommenholm-dama det.

At hu hadde bodd, på Abildsø, tidligere.

Og en gang, som Winnem og meg, var på besøk, hos hu Blommenholm-dama.

Så spilte vi Geni, (husker jeg).

Og jeg fikk spørsmålet om hvor Ibsen var født, (husker jeg).

Og jeg svarte 'Skjeen', da.

(Som de sier i Larvik.

Jeg vokste jo opp i Larvik, på 70-tallet.

Og ble dratt med på Klosterskogen travbane, blant annet.

Som ligger ikke så langt unna Skien, vel).

Og da fikk jeg feil, på det svaret.

For det skulle være 'Skien' og ikke 'Skjeen' da, (sa ei av de Blommenholm-damene).

Og en gang, ved Abildsø-kiosken.

Så begynte hu Anne-Lise, å si sånn.

At: 'Jeg har vært i Sarsborg'.

(Istedet for å si 'Sarpsborg').

Så jeg lurer på om hu Blommenholm-dama, (som pleide å bo på Abildsø).

Om hu kontakta noen Abildsø-folk, og så liksom dreit ut meg da, siden at jeg ikke sa Skien, (men Skjeen).

Hm.

Hvem vet.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og etter dette igjen.

Så skulle absolutt Lene og Anne Lise, (fra Abildsø), prate om Ibsen, med meg, på bussen.

(En gang vi tilfeldigvis var, på samme buss, fra sentrum til Abildsø.

Våren 1990, vel).

Så det kan ha vært sånn, at den Geni-spillinga mi, ute i Blommenholm.

At den ble kjent, også på Abildsø.

Hvem vet.

Hm.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter