Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. juli 2014

Og enda enda mer fra Facebook

Min far, (Arne Mogan Olsen), arvet trevarebedriften Strømm Trevare, på Sand, sammen med sin yngre bror Håkon, fra sin far, på 80-tallet.
Men min far ville heller drive vannsengbutikk, i Drammen, sammen med sin samboer, (siden 1980), Haldis Humblen.
De drev først vannsengbutikk, litt nærmere Rundtom, (i cirka samme kvartal, som Grans-butikken, var det vel), men kjøpte vel etterhvert denne bygården, i Tordenskiolds gate.
Denne bygården har vært i Drammens Tidende flere ganger, (på 80/90-tallet, ihvertfall, mener jeg å huske, fra da min far pusset opp der).
Dette var nemlig en gammel jugend-bygning, (ifølge DT/BB), og min far hadde visst satt inn feil vinduer.
Noe sånt.
Er det noen som kjenner historien, til denne bygården, (like ved brannstasjonen på Strømsø), fra før 80-tallet osv., lurte jeg.
Mvh.
Erik Ribsskog
  • 4 personer liker dette.
  • Liv-Norunn Stavik Kjenner ikke gårdens historie, men skjønner at det må være din far som spesiallagde sofaseng med uttrekksskuffseng til meg på nittitallet etter beskrivelse og ønsker fra meg
  • Erik Kolstad Jeg kjøpte vannseng her i 1989 ca
  • Anita Amalie Foss Hege vet dere noe historie på huset her ?
  • Lars Petter Anfinsen Ah gode minner, var vel på slutten av 80tallet/begynnelsen av 90 tallet jeg hadde praksisplass der på vannsengbutikken over en lengre periode, husker også trevaren, men husker jeg alltid var imponert over de store flotte vinduene i 1. etasje der
  • Erik Ribsskog Lars Petter: Var det du som bodde 'under Fjell', som du sa?

    Mvh.
    ...Vis mer
  • Erik Ribsskog Liv-Norunn Stavik: Ja, en kraftig kar, på nærmere 1.90, som ser litt ut som et troll, med bustehue, og som er litt på ølflaska, det er faren min

    Mvh.
    ...Vis mer
  • Lars Petter Anfinsen på den tida bodde jeg vel fortsatt hjemme på åssida men besteforeldra mine bodde i wærners gate nedafor Fjell
  • Erik Ribsskog Liv-Norunn Stavik: Jeg var med faren min, onkelen min Håkon og fetteren min Tommy, på å lage en spesiallaget scene, til Berger skole, på begynnelsen av 80-tallet, (en søndag).

    Så det hendte, at han lagde ting etter spesialmål.
    ...Vis mer
  • Erik Ribsskog Lars Petter Arnfinsen: Ok, jeg var utvekslingselev, i Drammen, skoleåret 1988/89.

    Jeg bodde på Bergeråsen i Vestfold, men var russ 89, på Gjerdes videregående, i Drammen, Buskerud.
    ...Vis mer
  • Erik Ribsskog Lars Petter Arnfinsen: Eller jobba Dag Furuheim der, på den tida?

    Det var ihvertfall en arbeider der, med lys lugg vel, i begynnelsen av 20-åra, som var litt kjapp i replikken liksom, og som gliste en del.
    ...Vis mer
  • Svein Erik Tiedemann Erik Ribsskog: Da jeg var guttunge på 50 tallet var det kolonialforretning der. Ugelstad,som drev den, bodde også i gården. Inngangen til butikken var døra på hjørnet.Vet ikke når de sluttet,men kanskje i 60 årene engang...
  • Erik Ribsskog Ok,

    det var artig.

    Jeg tror ikke at min far og Haldis har hatt noe der, siden forrige årtusen, eller noe.

    (Jan har blitt naturmedisiner, i mellomtiden).

    Så jeg har foreslått det, (for noen år siden), at de kunne hatt Deli De Luca der.

    Men Deli De Luca mente, (på Facebook), at det ikke var sentralt nok.

    Men det er jo like ved Drammen brannstasjon, liksom.

    Og brannstasjoner ligger vel oftest sentralt.

    Men nå har jo Deli De Luca hatt dårlige resultater i det siste, har jeg lest.

    Og jeg har ikke hatt mye kontakt med min far og dem, de siste årene.

    Men min søster Pia har sagt det, at min far en gang sa det, (for noen år siden), at alle oss etterkommerne, (Pia og meg, som er min fars avkom), og Christell, Jan og Viggo, som er Haldis sine avkom.

    At alle oss fem, (Pia, Jan, Viggo, Christell og meg), kom til å arve like mye hver.

    Så jeg har blanda meg litt da, for et par-tre år siden, (var det vel), her fra England.

    Og jeg har prøvd å få Deli De Luca inn der.

    (Istedet for at det skal stå tomt, liksom.

    Hvis det gjør det).

    Men Jan kan kanskje ha naturmedisiner-klinikk der og.

    Eller de kan leie det ut, som butikk og/eller leiligheter.

    Eller selge det.

    Det er mange muligeter.

    Men det var artig å høre, at det hadde vært matbutikk der.

    (Jeg har selv jobba som Rimi-butikksjef, på matbutikker som Rimi Lambertseter, som har vært den litt kjente matbutikken Balstad, i gamle dager).

    Strømsø Supermarked, (heter de vel), var ihvertfall en ganske stor og fin butikk, på 80-tallet, husker jeg.

    Og den butikken ligger jo bare et par hundre meter vel, unna vannsengbutikken.

    Så de fikk kanskje for stor konkurranse, i Jugend-bygningen, fra Strømsø Supermarked og CC, osv.

    Hvem vet.

    Men takk for informasjon, ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

https://www.facebook.com/groups/461125483922504/697569903611393/?notif_t=group_comment

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter