Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. august 2014

Mer fra Facebook

Jeg tenkte jeg kunne prøver å komme med en etterlysning.
Jeg flytta fra min mor i Larvik, til min far på Berger, høsten 1979, (da jeg var ni år gammel).
Og et halvt år etter dette, så ble faren min sammen med ei Haldis Humblen, som jobba, på CC Elektro, i Drammen.
Og da var det sånn, at jeg noen ganger ble spurt, om jeg ville bli med Haldis, til CC, på lørdager.
Og noen ganger, så ville Haldis sin datter Christell, at vi skulle kjøre innom en venninne av henne, i Svelvik, på tilbakeveien.
Christell er født, i 1972, og hu venninna var to-tre år yngre, vel.
(Så hu var kanskje født rundt 1975.
Noe sånt).
Hu venninna hadde langt, lyst hår, (sånn som jeg husker det), og var tynn.
Hu hadde masse venninner, som hu leika med, rundt huset.
Huset hadde en oppkjørsel, hvor Haldis kjørte sin lille, mørkeblå japse-bil, (det var vel en Honda eller Mazda, mener jeg å huske).
Og det lå like ved Samfunnshuset, (mener jeg å huske).
Så adressen var vel rundt Tømmeråsveien 1 kanskje, (kan det virke som, fra Google Maps).
Oppkjørselen deres, var til høyre for villaen, når man kjørte av Tømmeråsveien.
(Sånn som jeg husker det).
Men dette var i 1980/1981 deromkring.
Så de kan jo ha forrandra litt på det, i 'våre dager'.
Bare lurte på om noen visste hvem hu lille lyshåra jenta var.
(Jeg regner med at hu er litt større nå).
For Christell og dem svarer ikke.
Så da tenkte jeg at jeg kunne høre med de Svelvik-folka, om hvorfor vi egentlig dro innom hos dem, på vei hjem fra jobben til Haldis, (for det virka ikke helt klart, kanskje).
På forhånd takk for eventuelt hjelp med å finne ut hvem dette var.
(Jeg gikk jo tre år, på Svelvik ungdomsskole, (fra 1983 til 1986).
Men det var noen år seinere igjen.
Så jeg kan ikke si at jeg kjente igjen hu jenta der.
Men hu var også en del år yngre, enn meg.
Så hu begynte vel ikke på ungdomsskolen, før etter at jeg hadde slutta der, hvis jeg skulle tippe.
Så jeg veit ikke hvem dette var, selv om jeg har gått, på Svelvik ungdomsskole, (for å si det sånn)).
På forhånd takk for eventuell hjelp med dette!
Mvh.
Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Jeg tenkte mer på dette, og lurte på, om hu jenta het Silje.

    Og etter å ha søkt på nettet litt, så lurer jeg på om det kan ha vært Silje With.


    Hm.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Sylvia Wågheim Mulig det er Silje With, hun er jo født i 76 .. ei livlig glad jente som kjenner og skravler med alle
  • Erik Ribsskog Hei,

    ja, jeg skreiv jo det ovenfor, at det kanskje var henne.


    Jeg skravla ikke med henne.

    Jeg er jo seks år eldre enn henne.

    Og jeg skjønte ikke hvorfor, at vi skulle besøke dem, engang.

    Og hu gikk alltid i veldig trange og tynne moteklær, (sånn som jeg husker det), så hu kunne jo like gjerne ha gått rundt naken nesten.

    (Selv om Tina 'Turbo' vel var værre, da hu gikk, på videregående.

    Sånn som jeg husker det, ihvertfall.

    For da sa Snorre Skaug, (fra klassen min, på handel og kontor og ordførersønn), det samme om hu Tina.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Kjenner du ei Sylvia, fra Bergeråsen, forresten?

    Hu er vel rundt 70-80 år gammel nå.

    Og bor/bodde i Kollen, (ei sidegate, til Havnehagen).

    Hennes niese, (fra Oslo), var på spåkreise, sammen med min nevnte stesøster Christell og min søster Pia, til Bournemouth, sommeren 1988, (var det vel).

    PS 2.

    Altså, de gangene, som vi besøkte, den familien, i Svelvik.

    Så hadde Silje så mange venninner, som hu leika med.

    Og jeg kjente jo ikke Haldis og Christell så bra heller.

    (Det var litt anspent, siden faren min lot meg bo aleine, i sin gamle leilighet.

    Mens han selv bodde nede hos Haldis og Christell og dem.

    Så jeg måtte bo aleine, fra jeg var ni år.

    Og uten forvarsel.

    Så da fikk jeg litt sjokk, (må man vel kalle det), husker jeg).

    Så jeg kjeda meg vel mest, på disse uventede besøkene, (hos Silje og dem), og venta vel mest på, at Haldis skulle få fart på bilen igjen, og kjøre oss, tilbake igjen, til Bergeråsen.

    Noe sånt.

https://www.facebook.com/groups/375271652593541/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter