Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. august 2014

Mer om Sand/Roksvold

Det jeg har tenkt på, siden i går, (var det vel).

Angående at det stedet farmora mi bodde, (Roksvold), ble kalt for både Sand og Høyen.

(Farmora mi kalte det Sand.

Men det ligger i Svelvik kommune-kretsen, for Høyen.

Og var tidligere del av en storgård, på Høyen.

Og kuene, ble i gamle dager syke, av jorda der, har jeg lest, i et digitalarkiv, (var det vel).

Og faren min sa en gang det, at man ikke burde spise plommene, fra plommetreet, (i hagen), til Ågot).

Kan Sand være en gravhaug, etter Ragnarok/syndefloden?

Alle som døde under syndefloden, (både mennesker og dyr), ble lagt i en svær massegrav.

Og så fraktet de sand, fra Svelvik-morenen, og lagde en svær haug, på Sand.

Kan det være sånn, som dette henger sammen, (har jeg lurt).

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det er også veldig langgrunt, i Drammensfjorden, nedafor Roksvolden.

Så kanskje Roksvolden har vært en morene, som har gått, på tvers av hele Drammensfjorden?

Det kan man kanskje også lure på, tenker jeg nå.

Hvem vet.

Hm.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter