Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 5. september 2014

En litt sein frokost i dag, (jeg er b-menneske). Brødskiver med coronation chicken og Asda sin budsjett-versjon av IRN BRU

PIC_5176

PIC_5177

PIC_5178

PS.

Dette, (med Pepsi, ('budsjett-Coca Cola'), istedet for Iron Brew), var det jeg pleide å spise en del, som kveldsmat, på begynnelsen, av Min Bok 2-tida.

Det var det føste året, som jeg bodde, i Oslo.

(Det var da jeg studerte, det første året, på NHI, nemlig studieåret 1989/90).

Og kona i huset, (hvor jeg leide hybel), tålte ikke matlukt.

Og jeg delte hybel-kjøkken, med ei stille, (og vel litt sjenert), blondinne-studine, i begynnelsen av 20-åra, (som leide den andre hybelen, som husvert-ekteparet Jorås, leide ut, i den underste etasjen, i huset deres).

Så jeg pleide å kjøpe et beger kyllingsalat, (som ble pakket, i en betjent ferskvaredisk), hos Oluf Lorentzen.

(Den butikken, som lå i kjelleren, på Oslo City.

Siden at 71-bussen, (til Abildsø), gikk fra ved Jernbanetorget der).

Og også noen slags tea-briks, (eller noe i den duren), pleide jeg å kjøpe.

Og så spiste jeg de, (og smørte de vel også), inne på rommet mitt, i Enebakkveien 239B.

(For kona i huset, (a Berit), tålte ikke matlukt.

Så jeg kunne ikke steike Pizza Grandiosa, for eksempel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

For når jeg spiste det 'coronation chicken'-pålegget, fra Asda, nå.

Så tenkte jeg det, at dette smaker jo cirka likt, som kyllingsalaten, til Oluf Lorentzen.

(Fra studieåret 1989/90).

Kan det ha vært, at Oluf Lorentzen, solgte coronation chicken.

Men så kalte de det bare, for kyllingsalat.

Sånn at nordmenn skulle forstå?

Hm.

Hva vet jeg.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Men da jeg spiste kyllingsalat, på Abildsø.

Så var det mer som ettermiddags/kvelds-mat, må jeg si.

For jeg ville da oftest være rimelig sulten, når jeg skulle, på NHI.

(Siden jeg ikke fikk lov, til å lage, ordentlig middagsmat, på hybelen min.

Siden at kona i huset, ikke tålte matlukt).

Så jeg pleide å kjøpe minst en cheese-burger, i Oslo sentrum.

Enten før eller etter forelesningene.

(Og jeg havna blant annet en del, på en Maliks-restaurant, som lå i en slags bakgate, bak Oslo City.

For de hadde student-vennlige priser, på cheeseburger og en halvliter øl, husker jeg.

Og jeg hadde jo nettopp vært russ.

Så det var ikke sånn, at jeg ble pussa engang, av en halvliter øl, (sånn som jeg husker det).

Og jeg havna også en del, (spesielt før forelesningene).

På hamburger-restauranten Wimpy, inne på Oslo City, (husker jeg).

For jeg bytta buss, ved Oslo City.

Og så var jeg ofte skrubbsulten, (om morgenene), da.

Og stakk da innom Wimpy, (som var åpen hele dagen vel).

Og kjøpte ofte en type cheese-burger, som hadde grovt hamburgerbrød, (husker jeg).

(For jeg prøvde liksom å være sunn, da).

Og så kjøpte jeg kanskje en sånn cheese-burger og halvliter-meny, på Maliks, etter forelesningene.

Men da hadde jeg jo brukt omtrent en hundrelapp allerede, den dagen.

For jeg røyka vel også, cirka ti sigaretter om dagen, på den tida.

Og så en femtilapp kanskje, på Oluf Lorentzen.

(For tea-briks, kyllingsalat, Pepsi og aviser).

Så da gikk studielånet ganske raskt, må jeg si.

Så det var ikke sånn, at det studielånet varte, hele studietida.

(For å si det sånn).

Siden at NHI også krevde ekstra skolepenger, som ikke halvparten engang av, ble dekket, av Lånekassa).

Og jeg måtte jo også være med på en del student-diskoteker, (syntes jeg).

(Samt at jeg gikk en del på byen, med min klassekamerat, fra russetida, nemlig Magne Winnem).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Mer om coronation chicken:

mer om coronation chicken

http://en.wikipedia.org/wiki/Coronation_chicken

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter