Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 29. september 2014

Min Bok 6 - Kapittel 81: Fler erindringer fra Sunderland XI

En av de første dagene, som jeg bodde, på the Forge.

Så skulle jeg vaske klær, (husker jeg).

Og da fant jeg ut det, at man måtte ha vaskepulver selv.

Og da fikk jeg låne vaskepulver, av en ung engelsk studinne, husker jeg.

(Muligens hu fra Leeds.

Det husker jeg ikke helt nøyaktig).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En av de første ukene, som jeg bodde, i Sunderland.

Så fant jeg en klesbutikk, som het Burton, (husker jeg).

(Inne i the Bridges-senteret).

Og der fant jeg en svart genser blant annet.

Og noen t-skjorter, vel.

Og der var klærna billigere, enn på for eksempel GAP, (husker jeg).

Og jeg fikk også studentrabatt, (mener jeg å huske), siden at jeg var student, ved University of Sunderland, da.

(En mannlig ekspeditør, i 40/50-åra, spurte meg, om jeg var student, (da jeg handla), mener jeg å huske).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg pleide å trene, flere ganger i uka, den tida som jeg bodde, på the Forge.

Og på hjemveien, så gikk jeg forbi, flere gatekjøkken, (husker jeg).

Og på de gatekjøkkenene.

Så hadde de ganske billig mat, da.

Man kunne få en half pound cheeseburger.

(Altså en burger, som er dobbelt så stor, som quarter-pounder, som er en burger, som de selger på McDonalds, (eller de solgte den ihvertfall på 80-tallet, mener jeg å huske).

Og Quarter Pounder, er på størrelsen, med en Big Mac.

Så en Half Pounder, er cirka på den dobbelte størrelsen, av en Big Mac, da.

Vektenheten Pound, er vel cirka 450 gram.

Så en Half Pound burger er vel på cirka 225 gram).

Og en Half Pound burger pluss en boks Dr. Pepper, (for eksempel).

(Og noen ganger, så fulgte det også litt chips med, av en eller annen grunn).

Det kostet bare 2-3 pund, i Sunderland, (på den her tida).

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så selv på den tida, som jeg hadde ganske dårlig råd der.

Så kunne det hende, at jeg kjøpte meg en stor burger, på vei hjem fra trening, på lørdagene.

(Det var cirka halve prisen, av å kjøpe en biff, på Aldi.

Men det var vel cirka like mye kjøtt, (som jo inneholder proteiner, som vel er viktig å få i seg, mens man trener), hvis jeg skulle tippe.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på the Forge.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter