Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. oktober 2014

Det her er fra Høyres Hus, (i Stortingsgata, i Oslo), hvor Magne Winnem, dro meg med, på en kurskveld, (sommeren 1991), for å finne på noe 'sosialt', som han sa. Dette kurset, var om Høyre og konservativ politikk, og ble ledet, av Jan Tore Sanner, (mener jeg at det må ha vært). Kurset må vel ha vært, noe med Oslo Unge Høyre. Men etter kurs-øktene, så ble Winnem og jeg holdt igjen, og spurt om vi kunne hjelpe Sanner og nestlederen, (må det vel ha vært), med noe annet arbeid. Og dette arbeidet var, å finpusse valgkamp-programmet, før skolevalget, høsten 1991, (og det må vel ha vært noe Unge Høyre Landsforbund-greier, antagelig). Når det var valgkampåpning, (høsten 1993), så dro Magne Winnem meg med, ned til Spikersuppa, hvor Sanner tok meg i hånda, og takka meg for hjelpen, og sa det, (når jeg spurte), at programmet ble bra. Men når jeg kontakter Høyre/Unge Høyre, om dette arbeidet nå, så er det ingen, som kan bekrefte dette. Hm

WP_20141003_102

WP_20141003_103

WP_20141003_105

WP_20141003_106

PS.

Winnem 'maste' også en del på meg.

Om at jeg måtte bli med på fler møter, i Høyres Hus.

Men jeg syntes kanskje det, at det ble litt 'svett', at Winnem og jeg, liksom ble en 'klikk', i Høyre/Unge Høyre.

Jeg var ikke sikker på, om det var bra, for Høyre/Unge Høyre, (å ha sånne klikker).

Dessuten, så fikk jeg ingenting, i posten, (som medlemsgiro, eller lignende), fra Høyre/Unge Høyre, (i postkassa, i Skansen Terrasse, på Ellingsrudåsen).

Så jeg syntes kanskje at dette 'Unge Høyre-greiene', virka litt uprofesjonelt.

Og jeg syntes også det, at jeg fikk litt for mye ansvar, for tidlig.

Og at de andre folka, i Oslo Unge Høyre, kanskje ble forbigått, når jeg ble bedt om å være med på noe viktig arbeid, (for Unge Høyres Landsforbund vel), allerede den første gangen, som jeg var der.

Og dette var jo noe, som Winnem dro meg med på, istedet for å gå på kino, eller spille biljard, liksom.

Så det at jeg ble med Winnem, til Høyres Hus, det var aldri ment, fra min side, som noe seriøst.

Winnem prøvde, å dra meg med, til Høyres Hus, både før og etter, den gangen, som jeg faktisk ble med.

Men den gangen, som jeg faktisk ble med Winnem, til Høyres Hus.

Det var like etter, at jeg hadde strøket, på en ex-phil-eksamen, (som privatist), ved UIO.

En eksamen, som jeg tok, i mai 1991.

(Jeg hadde et friår, fra NHI, og jobbet også, på Matland/OBS Triaden, ved siden av UIO-studier).

Og som jeg trodde at jeg hadde svart bra nok på, til å ikke stryke.

Så jeg var kanskje litt nedfor, på den tida, og ga derfor kanskje lett etter, når Winnem, begynte å mase.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så jeg er liksom Høyres Karl Rove, (kan man vel kanskje si).

For det var nok jeg som sa mest, i dette 'valgkampkomite-møtet'.

Og jeg gjorde nok Unge Høyre sitt program, mer moderat, kanskje.

(Og mindre 'Holmenkollåsen', liksom).

Og Unge Høyre/Høyre, har kanskje justert seg litt.

Og blitt ganske moderate.

Etter at jeg liksom gjorde Unge Høyre sitt program, mer moderat, i 1991.

Så jeg er på en måte Unge Høyre/Høyre sin Karl Roke.

Kan man vel kanskje si.

(Eller, Sanner er veldig god på konservativ ideologi.

Så man må vel kanskje si det.

At jeg gjorde Unge Høyre sitt program, mer moderat/norsk.

Fordi at jeg ikke liksom ønsket, at Unge Høyre, skulle bli upopulære.

I resten av landet, (utenfor Oslo Vest), liksom.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så jeg må si det, at jeg var politisk rådgiver, ihvertfall.

(Og valgkampkomite-medlem).

For Unge Høyre, (og deres leder Jan Tore Sanner), i 1991.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og Magne Winnem, han dukka også opp, hjemme hos meg, (i Rimi-leiligheten min), på St. Hanshaugen, i 1997, deromkring.

Og fikk meg med på, å studere HTML-koden, til Høyre sine web-sider.

Og så gikk vi gjennom den koden sammen.

(Fordi at Winnem maste, må jeg vel si).

Og prøvde å finne noen bug-er, da.

(Selv om ingen av oss, hadde noen utdannelse, innen web-design.

For da jeg gikk på datalinja og NHI.

Det var før internett, tok av, for alvor.

Så det, (internett), hadde 'ingen' hørt om, i 1992, (for å si det sånn)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter