Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 26. oktober 2014

Her forvansker Winnem det, ved å bruke utrykket 'likhetssamfunn', må man vel si. Hvem vet, hva som menes, med dette utrykket? Ikke jeg, ihvertfall. Men men

WP_20141025_166

PS.
 
Den norske grunnloven, er jo basert på idealene, fra den franske revolusjon, om frihet, _likhet_ og brorskap.

Her, (fra den franske revolusjon),  menes likhet, som i _likhet for loven_.

Og det er vel ikke Høyre imot?

Jeg har lest aviser, hver dag, (må jeg si), siden fra før jeg var tenåring.

Men 'likhetssamfunnet', det har jeg ikke lest mye om.

(Og jeg ikke kan jeg huske, at vi lærte mye om dette, på skolen, heller).

Men Winnem forklarer jo ovenfor, hva han mener.

Og da er jeg enig.

Arbeiderpartiet vil at alle unger skal gå i barnehage, fra de er et år gamle, kanskje.

Og Høyre vil at foreldrene skal få velge.

I Arbeiderpartiets likhetssamfunn, så får foreldrene en mindre rolle, som staten overtar, (må man vel si da).

Så her angriper vel Winnem staten, (må man vel si), og ikke idealene fra den franske revolusjon.

Disse idealene, de nevner han ikke, så man begynner kanskje å lure på, hvor han og Høyre står der.

Men det er vel på grunn av at uttrykket 'likhetssamfunn', kanskje er litt vagt/uklart, siden at det høres ut som noe lignende, av 'likhet', (som i 'likhet for loven').

Her gjelder det nok å holde tunga rett i munnen, (og å være kald i hodet), må man vel si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var kanskje flere som forstod, hva 'likhetssamfunnet' var, på 60-tallet, (så Høyre sitt kursmateriell, er kanskje litt utdatert. Hva vet jeg):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter