Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 21. oktober 2014

Jeg lurer på, om det var i den kafeterian her, at jeg sist så Nina Monsen, (i 1993). Hm

barbermaskin

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/10/fler-bilder-fra-norge_20.html

PS.

Det var sånn.

At jeg ble litt erta, (i Geværkompaniet), under førstegangstjenesten.

For noen av mine medsoldater,'erta meg', og sa ting om min barbermaskin.

De sa, (liksom ironisk), at den var 'ny'.

Men den barbermaskinen, hadde jeg kjøpt, for en av mine første lønninger vel, (fra CC Storkjøp), i Drammen, skoleåret 1988/89.

Så den var altså cirka 4-5 år gammel, under førstegangstjenesten, (i 1992/93).

Dette var en Philips barbermaskin, med to hjul, vel.

Som jeg hadde kjøpt, i en butikk, i Gågata vel, i Drammen.

(Noe sånt).

Og det ene barber-hjulet, hadde begynt å lage en slags støy, når jeg brukte barbermaskinen.

(Dette var et problem, som begynte, i løpet av førstegangstjenesten, (mener jeg å huske).

Så den barbermaskinen hadde vært fin, før jeg måtte inn, til førstegangstjenesten, da.

Men den hadde kanskje fått seg en smell, (eller noe i den duren), når den lå, nede i bagen min, på vei til eller fra Terningmoen, da.

Noe sånt).

Så jeg måtte fjerne det ene barber-hodet, (fra denne barbermaskinen), husker jeg, (for å få den, til å slutte, å lage en ganske høy, (og ubehagelig), ulyd).

Sånn at den barbermaskinen, ble seende, litt 'harry' ut, da.

Og det tok da muligens, litt lengre tid, å barbere seg, (med den).

Og jeg fikk en kommentar, (fra Thomassen, på lag 1, var det vel muligens).

Om at den barbermaskinen, liksom så gammel eller 'harry' ut, da.

(Eller 'ny', som medsoldaten, (vel ironisk), uttrykte det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg hadde jo gått et år, på skole, i Drammen, noen år, tidligere.

(Og jeg var også vant til, å være en del, i Drammen sentrum, som gutt og tenåring.

Siden at min far, (og Haldis), hadde butikk der.

Og siden at min fars samboer Haldis, jobba i Drammen, (før det igjen), osv.

Og siden at min far, 'støtt', dreiv og leverte køyesenger, i Drammens- og Oslo-området, (med meg på 'slep', som 'assistent/hjelper'), på begynnelsen av 80-tallet.

Så jeg var vant med el-butikkene, i Drammen sentrum, (må jeg si).

(Også fordi at jeg hadde en kamerat, (nemlig Kjetil Holshagen), som var interessert, i 'gadgets' osv., på midten av 80-tallet.

Og han hadde også bodd i Drammen, noen år tidligere.

Så han pleide å dra med meg, (ved å mase om, at Gågata i Drammen, feira jubileum, (med bra tilbud), osv.), inn til Drammen.

Istedet for å dra på Svelvik ungdomsskole, (en gang i blant), da).

Det var mange bra el-butikker, i Drammen sentrum.

Det var en stor og fin elbutikk, over Mekka matsenter, på Bragernes-sida.

(Denne el-butikken likte også Kjetil Holshagen, husker jeg.

Han kjøpte en kul walkman her, en gang, som vel hadde innebygde høytalere osv., mener jeg å huske).

Og det var også en stor og fin elbutikk, (en Elkjøp-butikk vel), like ved Drammenshallen, (mener jeg å huske), på Strømsø-sida.

Og det fantes også flere mindre el-butikker, (med greie priser, på ting som vifteovner og barbermaskiner osv., sånn som jeg husker det, ihvertfall), på både Strømsø og Bragernes-sida.

Men i Oslo Sentrum, så var jeg litt skuffa, over el-butikkene, (må jeg innrømme).

Jeg syntes det. at el-butikkene, i Oslo sentrum, var små, trange og 'dårlige', sammenlignet, med de el-butikkene, som jeg visste om, i Drammen.

(Jeg gikk jo litt rundt, og så, i Oslo sentrum, det første året mitt, som NHI-student.

Så jeg hadde litt oversikt, over dette, mente jeg).

Jeg visste at det fantes en ok el-butikk, på Triaden-senteret, (hvor jeg hadde jobbet, på Matland/OBS! Triaden, fra 1990 til 1992).

Men den el-butikken, den lå like ovenfor OBS! Triaden.

Og jeg hadde jo sagt 'hadet', (og 'jeg slutter'), til ei Marit, som var min kollega, i kassa, der.

(For jeg ble liksom fryst ut, fra den butikken, må jeg si).

Så jeg hadde ikke lyst, til å dra til Triaden-senteret, og liksom 'drite meg ut' der, da.

(Etter at jeg hadde slutta, på den største butikken der, (må man vel kalle den), OBS! Triaden).

Men det første året, som jeg gikk, på NHI.

Så dro jeg vel blant annet, med T-banen, til steder, som Lambertseter og Stovner.

For å se på kjøpesenterne, osv.

(Siden at min 'blåruss-kamerat' Magne Winnem og jeg, pleide å diskutere, matbutikker og kjøpesentre, osv.

Og siden at jeg var vant til å være, på CC Brakerøya-kjøpesenteret, i Drammen, under oppveksten, på lørdager, (for min fars samboer Haldis, pleide å dra meg med dit, av en eller annen grunn)).

Så jeg visste det, (også fra å ha vært med, en gang på 80-tallet, da Haldis sin sønn Viggo, hadde 'bodybuilder-show', på treningsstudioet, på Stovner Senter).

At Stovner Senter, det var et av de største kjøpesenterne, i Oslo.

(Mye større enn Furuset Senter, for eksempel.

Må man vel si).

Så jeg regna med det, at de nok hadde en ok el-butikk, på Stovner Senter, (for å si det sånn).

(For det fantes jo en ok el-butikk, på Triaden-senteret, mener jeg.

Så jeg regna med, at det var verdt et forsøk ihvertfall, å prøve å finne en ok, (altså en merke-barbermaskin, (som Philips eller Braun, for eksempel), som ikke var alt for dyr), på Stovner Senter.

Og det er også veldig enkelt, å komme seg, til Stovner Senter, (må jeg si).

(Selv om det tar litt tid, fra Ellingsrudåsen, hvor jeg bodde, på den tida).

For Stovner Senter, det er like ved siden av Stover T-banestasjon.

Så det er bare å sette seg på T-banen, (for jeg pleide alltid å ha månedskort, på den tida, ihvertfall), og liksom halvsove, en stund.

Og så er man på Stovner Senter, da.

(Etter å muligens ha bytta T-bane, på Tøyen.

Litt avhengig, av hvor man starter, sin T-bane-reise).

Uten at man trenger å finne på noe 'hokus pokus', (for å komme seg, til dette kjøpesenteret), liksom.

(Noe sånt).

Og dette var en lørdag, som jeg hadde fri, fra Rimi Munkelia.

(For jeg syntes det, at det var nok, å jobbe annenhver lørdag der.

Ved siden av den rimelig tøffe førstegangstjenesten, som jeg hadde havna på.

Og det hadde vel ikke funka, for meg, å jobbe noe mer, ved siden av militæret.

Siden at det ble nok 'komplikasjoner', av å jobbe, på Rimi, annenhver lørdag.

Noen ganger, så fikk jeg ikke lørdagsfri, fra militæret, (og måtte streve, med å bytte Rimi-vakta mi), grunnet øvelser, osv.

Og noen ganger, (eller ihvertfall en gang), så ville Magne Winnem det, ta jeg skulle ta fri fra militæret, (selv om jeg egentlig hadde vakt vel), en søndag, (var det vel), for å være med Rimi Munkelia, på Osloløpet, våren 1993.

Så det var nok styr, å jobbe på Rimi Munkelia, annenhver lørdag, (ved siden av millitæret), må jeg si.

(Om jeg ikke skulle jobbet der enda mer.

Det hadde nok bare blitt 'surr', tror jeg.

Og jeg ble mobbet, av mine medsoldater, (en som seinere ble tillitsvalg, og som het Bakke, vel), for å være en 'workoholic', husker jeg.

Siden jeg hadde denne 'annenhver lørdag-vakta', på Rimi Munkelia, (i Oslo), ved siden av førstegangstjenesten, i Elverum.

Jeg tror ikke at det var noe av de andre soldatene, i troppen min, (eller ihvertfall ikke mange), som jobba like mye, som meg, (nemlig cirka 20 timer i måneden), ved siden av denne tøffe førstegangstjenesten vår, i Geværkompaniet, (i IR5, Oppland-regiment).

Men jeg var vant til, å jobbe som kasserer heltid, fra et friår, som jeg hadde tatt meg, (for å spare opp penger til videre studier), fra NHI, et par år før dette).

Så det var ikke så slitsomt for meg liksom, å jobbe, på Rimi Munkelia.

(Det gikk ganske mye, på rutine, må jeg si.

Noe sånt).

Siden at jeg var vant til, å jobbe, (i flere roller), på en mye mer travel og større butikk, (nemlig Matland/OBS! Triaden), da).

Men selv om jeg hadde fri, fra både militæret og Rimi Munkelia, denne lørdagen, våren 1993.

Likevel, så tenkte jeg det, at jeg burde prøve, å kanskje finne på noe fornuftig, (denne helgen), da.

Så derfor, så bestemte jeg meg, for å dra en tur, bort til Stovner Senter, da.

For å prøve å se, om de hadde noen greie barbermaskiner der, (siden at jeg syntes det, at jeg nok trengte en ny barbermaskin da, (siden at Thomassen, (fra Bøler), i troppen, (var det vel), hadde klaget, på min gamle barbermaskin)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Men da jeg kom fram, til Stovner Senter.

Og begynte, å gå litt rundt, på det senteret.

(For å prøve å finne, en el-butikk, som solgte barbermaskiner der, da).

Så 'kræsja' jeg plutselig nesten, med gjett hvem?

Jo, Nina Monsen(!).

(Som jeg hadde hatt sex med, i min fars leilighet, (i Leirfaret), på Bergeråsen, cirka 4-5 år tidligere).

Nina Monsen, var der, sammen med en 'kavaler', som prata dialekt, (husker jeg).

Og Nina Monsen, dro meg med, til denne kafeteriaen, på bildet ovenfor, (var det vel), da.

Og det endte med, at Nina Monsen sin kavaler, og meg, vi ble sittende, og diskutere, EU-valgkampen, (høylydt), husker jeg.

(Jeg var _for_ EU.

Og Nina Monsen sin 'dialekt-kavaler', var _mot_ EU, husker jeg).

Og vi satt vel der, i cirka en time, kanskje.

Og krangla, (om EU), da.

Og jeg hadde ikke sett Nina Monsen, siden 1988, (må det vel ha vært).

(Altså mer enn fire år tidligere.

Jeg prøvde å få til, å besøke Nina Monsen, på den tida, da jeg flytta inn, til Oslo, (for å studere), høsten 1989.

Men da jeg ringte Christell, for å få telefonnummeret, til Nina Monsen.

Så fortalte Christell meg det, at Nina Monsen, hadde flytta, til Lillehammer, (av alle steder).

Så jeg fikk ikke besøkt Nina Monsen noe, den tida som jeg bodde, i Oslo.

For jeg var ikke kjent, (i det hele tatt), i Lillehammer, da.

Og jeg var ikke så desperat heller, etter å møte Nina Monsen, (for å være ærlig).

At jeg orka, å dra helt til Lillehammer, for å prøve å finne henne der.

Og ikke vet jeg, om hu ville, at jeg skulle gjøre det, heller.

Jeg hadde jo alt hatt sex med henne, (for å si det sånn).

Og jeg var vel mest på jakt, etter nye damer, å ha sex med.

(For å være ærlig).

Men Nina Monsen, hu var sånn midt på treet, liksom, (vil jeg si), når det gjalt hvor attraktiv, som hu var da, (syntes jeg).

Så hu var bedre enn ingenting, (å 'pule på'), liksom.

Men jeg var mest lysten, på å finne ei, (enda), mer sexy dame, å 'pule på', liksom.

(Noe sånt).

Siden at Nina Monsen var den første dama, som jeg hadde sex med.

Og jeg hadde litt lyst, til å ha sex, med mer enn ei dame, (hvis jeg klarte å få til det), i livet mitt, liksom).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så siden at Nina Monsen og jeg, liksom hadde vært i samme gjeng, (eller hva man skal kalle det), på Bergeråsen, under oppveksten.

Og siden at Nina Monsen og meg, ikke hadde sett hverandre, på fire-fem år, (eller noe i den duren), før denne dagen.

Så ble vi enige om det, at vi tre, (Nina Monsen, 'dialekt-kavaleren' og meg), skulle gå ut på byen sammen, seinere denne dagen, (siden at dette var en lørdag), da.

(På tross av, at Nina Monsen, hadde fått seg, en 'dialekt-kavaler/samboer', da).

Og jeg dro derfor bare rett hjem, etter å ha møtt Nina Monsen og 'dialekt-kavaleren' hennes.

(Uten å få kjøpt meg, noe barbermaskin).

For å forberede meg, på å gå ut på byen, vel.

(Noe sånt).

Og jeg fikk telefonnummeret, til Nina Monsen, (mens vi satt, i den kafeteriaen, på Stovner Senter), husker jeg.

Men jeg hadde ikke telefon, (på Ungbo), da.

Så jeg ringte Nina Monsen, noen timer seinere, fra en telefonkiosk, i tredje etasje, på kjøpesenteret Oslo City, (husker jeg).

(Etter at jeg hadde vært hjemme, på Ellingsrudåsen, (på Ungbo der), og skifta, til noen kulere klær, (til å gå ut på byen med), kanskje.

Noe sånt.

Og jeg hadde vel antagelig spist litt mat, (antagelig en Pizza Grandiosa), hvis jeg skulle tippe.

Noe sånt).

Men da hadde Nina Monsen, (som på den her tida, igjen bodde på Romsås vel, like ved Stovner).

Hu hadde da ombestemt seg.

Og ville likevel ikke møte meg, på byen, (sammen med sin 'dialekt-kavaler'), denne kvelden.

(Uten at hu forklarte hvorfor).

Og da jeg la på røret, (i den telefonkiosken, på Oslo City), så var det siste gang, som jeg hørte stemmen, til Nina Monsen.

For da Pia, (hennes sønn Daniel), og jeg.

Skulle opp til bryllupet, til Jan Snoghøj, (Christells eldre halvbror), og Hege fra Rødgata, i Geilo, sommeren år 2000, (var det vel).

Så var det sånn, at Pia sa til meg det.

(Omtrent da jeg kjørte forbi avkjøringa, til Vassfaret, var det vel).

At Nina Monsen, var død.

(Og at hu hadde tatt selvmord, (eller noe i den duren), på Bergeråsen, (hvor hu igjen hadde flytta til, i mellomtida)).

Så denne 'barbermaskin-lørdagen', våren 1993, (var det vel), det var den siste gangen, som jeg så eller hørte noe, fra Nina Monsen, (min tidligere sex-partner).

Så Nina Monsen og meg, vi prata bare sammen, en gang, (altså på denne 'barbermaskin-lørdagen'), etter at Pia flytta opp til meg, (i min fars leilighet, i Leirfaret, på Bergeråsen), like før jul, i 1988, (var det vel).

(For det at Pia, flytta inn der, det gjorde det litt flauere, (må man vel si), for meg, å eventuelt møte hu Nina Monsen, (i Oslo osv., hvor vi hadde møttes, en gang, mellom 'pule-besøket' hennes hos meg, og at Pia flytta inn, hos meg)), for å si det sånn).

(For for eksempel min tidligere klassekamerat, (som også er død nå), Carl Fredrik Fallan.

Han syntes ikke det, at Nina Monsen var noe pen da, (husker jeg), fra oppveksten.

(De bodde begge, i Ulvikveien, på Bergeråsen, på den tida, som jeg prata med Carl, om blant annet Nina Monsen, (og andre damer), da.

Så jeg var kanskje litt flau over, å 'date', med Nina Monsen, (inne i Oslo), da.

Siden at mine klassekamerater, (som Carl), ikke syntes det, at Nina Monsen var noe pen, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter