Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. oktober 2014

Jeg sendte en e-post til Elkjøp

Erik Ribsskog

Klage

Erik Ribsskog Sun, Oct 12, 2014 at 2:33 AM
To: oystein.schmidt@elkjop.no
Cc: TONO@tono.no, postmottak , post@forbrukerombudet.no, ica@ica.se, postmottak@uhr.no, info@hoyre.no
Hei,

jeg fant ikke noe generell e-post-adresse, til Elkjøp, på deres nettsider.

Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne sende en klage gjennom
presse-kontakt-epost-adressen deres.

Jeg var på Elkjøp Slependen, i dag.

Og jeg var der også, for cirka en uke siden.

Og det var det samme problemet, begge ganger.

Under 'basic'-mobiler, så har dere utstilt en enkel Samsung-mobil, til
99 kroner.

(Jeg har nettopp flytta hjem, etter å ha bodd i mange år, i utlandet.

Og driver og prøver å finne et internett-abonement, som passer for min bruk.

Og ville bare ha en enkel mobil, den første tida, i Norge).

Men deres ekspeditør, (begge ganger en ung mann, med langt hår i
nakken, og han hadde i dag, (lørdag), også tre dagers-skjegg, så det
ut som).

Han sa det, at den mobilen, var utsolgt.

Og for cirka en uke siden, så liksom prakket han på meg, en billig smart-phone.

Og jeg trengte likevel, en enkel mobil, i dag, (på grunn av at jeg
måtte lade opp Telenor kontant, som jeg bruker i en USB-stick, til
internett).

Og mobilen var fortsatt utsolgt.

Og da klagde jeg, (i butikken), for da burde det stått en lapp, (ved
den mobilen), om at den var utsolgt, (og eventuelt når den igjen var å
få tak i, fra Elkjøp sitt hovedlager, som var der den var utsolgt,
sånn som jeg forstod det, på ekspeditøren).

Jeg fikk også ødelagt studiene mine, høsten 2003.

For jeg hadde en nyinnkjøpt Toshiba-laptop, fra Elkjøp Carl Berner.

Og jeg gikk, på HiO IU.

Og jeg ville ikke ha Linux, på min stasjonære PC.

(For jeg var op på #quiz-show, blant annet, på irc.

Og brukte også den PC-en, som multimedia-PC.

Så jeg ønsket ikke, å bruke den PC-en som test/opplærings-PC).

Så jeg installerte Linux, på en laptop, som jeg kjøpte, på Elkjøp Carl
Berner, rundt studiestart, høsten 2003.

Laptop-en var det ventetid på, (den var på tilbud, til cirka 7000, som
var billig, for en vanlig laptop, på den tida).

Jeg måtte betale, på forskudd, og vente i to-tre uker, på å få laptop-en.

Da jeg fikk den, så var det en prikk, på skjermen, som var svart.

Min studiekamerat Dag Anders Rougseth, sa det, at da ville han ha byttet PC-en.

Men hos Elkjøp Carl Berner, så møtte jeg da en 'russer'.

Som sa det, at det var bare byttegrunn, hvis de 'døde' pixlene, målte
en kvadrat-centimeter tilsammen, (eller noe i den duren).

Og noen uker seinere.

Så stoppa bare laptop-en å virke.

(En tidligere russekamerat, Magne Winnem, var innom hos meg, i
'studie-leiligheten min', (som egentlig var Rimi-leilighet, hvor jeg
jobba, som låseansvarlig, mens jeg studerte, og som butikksjef, før
jeg begynte å studere igjen.

Og han mente det, at det var kriminelt, (eller noe i den duren), å
bruke Linux, på en laptop.

Men Deichmanske bibliotek bruker Linux.

Og vi lærte om Linux, på HiO IU.

Så hva er galt med det?

Er Winnem en degenerert jøde, eller noe i den duren?

Han har også tidligere vært rar, og sagt det, at jeg ikke kan
reservere meg mot telefonsalg, siden jeg har jobbet deltid, med
telefonsalg.

Og han har også villet ha hjelp av meg, til å fikse Høyre sine
web-sider, i 1997, enda jeg var ferdig å studere, første gang, i 1992,
og da hadde ingen hørt, om web-design, så jeg jeg kjente ikke det
feltet, på den tida.

Så han, (Winnem), er i det minste historieløs, vil jeg si.

Men han har også mye annet rart, for seg.

Så har er også forvirret, må jeg si.

Kanskje han har klikka, og fått noen til å ødelegge laptop-en, kan man
kanskje lure på.

Siden han også har jobbet, som leder, i ICA, og kanskje kjente noen med nøkkel.

Hm).

Og da brukte Elkjøp Carl Berner, så lang tid, på å fikse min laptop.

Så hverken Rougseth eller meg, fikk tatt eksamen, i Linux, det semesteret.

Så Elkjøp ødela for utdannelsen min, må jeg si.

Og jeg ble ikke tilbudt, å få låne en reserve-laptop/PC, under den
måned-lange reperasjonstiden, i 2003.

Så jeg vil med dette klage, på Elkjøp, på grunn av flere ting.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg gikk ut, fra Elkjøp, i dag, (lørdag), etter å ha snakket, med
han langhåra ekspeditøren deres.

Så stod det to vektere, ved kassene, og bare observerte, inn i butikken.

Det virka truende, (og som noe militært), synes jeg.

De stod bare der, som om de var en Gestapo-vaktpost, eller noe.

Er dette med A-gjengen eller B-gjengen, eller noe sånt?

Noe lignende, kan jeg ikke huske å ha sett, i Norge, før jeg flytta
til England, i 2004.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter