Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. oktober 2014

Jeg sendte en e-post til Fondet for dansk-norsk samarbeid

Erik Ribsskog

Stipend for 1957-58

Erik Ribsskog Wed, Oct 22, 2014 at 10:09 PM
To: Fondet for Dansk-Norsk Samarbeid , ellen ribsskog , she
Hei,

takk for svar!

Jeg får sende en kopi e-post, til min mors fetter Steffen Heegaard,
(som er direktør, i Danmark).

Kanskje han husker dette.

Ingeborg, (min mormor), hadde også en halv-fetter, i Klampenborg, (en
sønn av Anna Nyholm, var det vel).

Og han nevnte forresten det, at de pleide å besøke Meme.

Og det var baronesse Magna 'Meme' Adeler f. Nyholm, (min mormors
tante), og hennes ektemann baron Holger Adeler.

Så det kan kanskje ha vært noe med de.

De bodde like utenfor København, hvis jeg ikke tar helt feil.

Takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-10-22 18:31 GMT+02:00 Fondet for Dansk-Norsk Samarbeid
<fondet@dansk-norsk.no>:
> Takk for morsom henvendelse, som du ser av oversikten du sendte, er det mange navn og mange år siden. Vi har dessverre ikke mulighet til å finne fram til dette.
>
> Med vennlig hilsen
> Per Ivar Vaagland
> Generalsekretær
>
>
> FONDET FOR DANSK-NORSK SAMARBEID
> www.dansk-norsk.no
>  E-post: fondet@dansk-norsk.no
>
> Schæffergården. Jægersborg Allé 166, DK-2820 Gentofte. Tlf. +45 39 77 28 08
> Lysebu. Pb 109, Holmenkollen N-0712 Oslo. Tlf. +47 21 51 10 00
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 22. oktober 2014 03:11
> Til: Fondet for Dansk-Norsk Samarbeid
> Emne: Stipend for 1957-58
>
> Hei,
>
> jeg leste i et avisarkiv, i går, (se vedlegg), at min mors foreldre, Ingeborg og Johannes Ribsskog, fikk stipend fra dere, og reiste ned til Danmark, på 50-tallet.
>
> Min mormor, var danskfødt, (hun var født Ingeborg Ankerita Elisabeth Heegaard), og hun hadde to brødre, som bodde, i Danmark.
>
> (Og det er mulig at hennes far fortsatt levde og, på 50-tallet).
>
> Så jeg syntes at det var litt rart, at de måtte bo, hos dere, (i dansk-norsk forening), og ikke hos sine Heegaard-slektninger, nede i Køben.
>
> Jeg undret, om dere fortsatt har min morfars søknad, fra 50-tallet.
>
> Det hadde vært artig, å få vite, hva min mors foreldre, dreiv med, 'nedi der'.
>
> (Det ble nok noen bajere, tenker jeg).
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter