Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 28. november 2014

Det her er feriehuset, (til adoptivforeldrene), til Øystein 'ØA' Andersen

WP_20141105_588

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

En gang, som jeg gikk denne stien, på 80-tallet.

Så stod bilen til min fars kusine Reidun sin ektemann Kai Andersen, (fra Lørenskog), på 'tunet'.

Og jeg hang på den tida, en del sammen med, deres adoptivsønn, (min 'tremenning'), Øystein Andersen, (som var adoptert fra Sør-Korea).

Og jeg tenkte det, at jeg kunne spørre, (siden at det var Lørenskog-folk der), om Øystein var der.

(For jeg skulle egentlig bort, til min farmor Ågot, på Sand.

Og dette var i sommerhalvåret.

Så jeg tenkte vel det, at jeg kunne gå, langs fjorden bort.

Noe sånt).

Og da jeg ringte eller banka på døra.

Så var det en ung neger, som åpna.

Og Kai stod der, med svetteperler, i panna.

(Dette var høsten 1988.

Hvis jeg husker det riktig).

Negergutten spurte Kai, (på engelsk), om jeg også skulle være med, (eller noe i den duren).

(På noe sex da, antagelig.

Hvis jeg skulle tippe).

Men Kai, (med enda flere svetteperler, i panna, vel).

Han svarte det, (også på engelsk), at jeg ikke skulle være med.

(Noe sånt).

Jeg spurte om Øystein var der.

Kai svarte nei.

Og jeg gikk så videre, (langs fjorden), bort til bestemor Ågot, (på Sand), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Dette at Kai, var homo, med en neger.

(Sånn som det virka som, for meg).

Det kom som et sjokk for meg, (må jeg innrømme).

Dette var på 80-tallet.

Og Kai var jo gift, med min fars kusine Reidun.

Og jeg hadde knapt sett en neger før.

Og jeg hadde vel aldri sett en homo før, (hvis jeg skulle tippe).

Så dette var en stor skandale, (på Berger), syntes jeg selv, (husker jeg).

Så jeg turte ikke annet, enn å fortelle min far, (Arne Mogan Olsen), om hva jeg hadde sett.

(På tross av at forholdet mellom meg og min far, var dårlig, på grunn av at han jo hadde latt meg bo alene, fra jeg var ni år).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Dette hendte, høsten 1988, (mener jeg å huske).

Og det var det året, som jeg var utvekslingselev, (på Gjerdes videregående), i Drammen.

Og det var også russeåret.

Og midt i russefeiringa, (husker jeg).

(Altså i mai 1989, (må det vel ha vært)).

Så var det slektstreff, hos Reidun og Kai, (på eiendommen, på bildet ovenfor).

Og det satt 'gamle tanter', på campingstoler, 'overalt'.

(Spesielt, så satt det mange 'tanter', parallelt med den stien, (var det vel), som bildet ovenfor, er tatt fra.

Noe sånt).

Og det var min far, som spurte om jeg kunne dra, til dette slektstreffet, (husker jeg).

Og hverken Øystein, Christell eller Pia, var der, (sånn som jeg husker det).

Og heller ikke Ove og Heidi og dem.

Men jeg husker at onkel Håkon var der.

(Men ikke hans unger.

Det vil si mine søskenbarn Tommy og Lene).

Og min far og Haldis, var der, da.

Og min tremenning 'Burger-Anita', og hennes fetter vel, (en Bruserud-gutt, lurer jeg på, om det kan ha vært).

(Disse to løp rundt, utafor huset, på bildet ovenfor.

Som om de var noen unger nesten, må jeg si.

Så jeg fikk ikke snakka noe, med hu 'Burger-Anita', (som jeg kjente fra Lørenskog), på dette slektstreffet, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg kjente ingen av de gamle tantene, som var på det her slektstreffet, (vil jeg si).

Jeg husker forresten det, at onkel Runar sin kone Inger var der.

(Hu dro meg med, for å spille badminton der, husker jeg).

Så onkel Runar var nok antagelig der, han og.

Men jeg kan ikke huske det, at deres unger, (mine søskenbarn), Ove og Heidi, (og dem), var der.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Siden jeg var bedt, til det her slektstreffet.

(Av min far).

Så regner jeg med, at dette, må ha vært min fars slekt.

Og Reidun, (min fars kusine), hu var datter, av bestemor Ågot sin lillesøster Ingeborg Zachariassen f. Mogan.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så dette var mye Rollag-folk, (vil jeg nok tippe på), som satt oppover, langs den stien, (som bildet ovenfor er tatt fra), da.

(Noe sånt).

Dette må ha vært slekta, til bestemor Ågot, (vil jeg nok tro).

Og bestemor Ågot, var nok også der, (hvis jeg skulle tippe).

Hu satt nok midt blant de andre gamle damene, (oppover langs den stien, (som nå kalles Kyststien)), hvis jeg skulle tippe.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mens jeg satt i hagen, (på bildet ovenfor).

Og drakk øl, (var det vel).

På en campingstol, (som jeg vel fikk låne av noen), på det her slektstreffet.

(Jeg satt ved siden av min far, (som hadde invitert meg), vel.

Vi satt og så, i retning av den stien, (som bildet er tatt fra da).

Nesten alle satt i den retningen, mener jeg å huske).

Mens jeg satt sånn.

Så dukka plutselig 'homse-Kai' opp, bak ryggen min.

Og tok et hardt grep, rundt skuldrene mine, (husker jeg).

(Mens han sa et eller annet, da).

Han prøvde kanskje, å true meg, på en eller annen måte, (tenkte jeg).

(Siden at jeg jo hadde sett dette, at han var homo med en neger, liksom.

Noen måneder tidligere, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og en gang, (etter at jeg flytta, til Oslo).

(Dette var vel studieåret 1991/92.

Da jeg gikk det andre året, på NHI).

Så var min tremenning Øystein Andersen så slitsom, (husker jeg).

(Øystein, Glenn Hesler og meg.

Vi satt hjemme hos meg, på Ungbo, i Skansen Terrasse 23.

Og spilte kort, (eller så på TV, eller noe sånt), vel).

Øystein var da så slitsom.

At jeg sa til han det, at jeg visste noe om han, (eller som ville såre han), liksom.

For å prøve å få han, til å holde kjeft litt, da.

Men jeg vet ikke hvordan Øystein ville ha taklet det.

Hvis han hadde fått vite det, at faren hans, (eller adoptivfaren hans, er det jo egentlig), hadde vært homo, med en neger.

Så derfor, så fortalte jeg ikke dette likevel, (til Øystein og Glenn), da.

(Men jeg sa det nesten, da.

Før Øystein var så slitsom, husker jeg.

At jeg ble nesten desperat.

Og prøvde derfor, å finne en måte, å få Øystein, til å holde kjeft, (ihvertfall en liten stund), da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter