Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 26. november 2014

Disse bildene er tatt, fra toppen, av Ulvikfjellet

WP_20141105_363

WP_20141105_364

WP_20141105_369

WP_20141105_371

WP_20141105_376

WP_20141105_383

PS.

Ulvikfjellet, går fra Ulviksletta, og ned til Ulvika, (må man vel si).

Det er kanskje 150-200 meter langt, (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Og kanskje 50-100 meter bredt.

(Noe sånt).

Og cirka ti meter høyt.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg har bare vært, oppå Ulvikfjellet, cirka ti ganger.

(Noe sånt).

Når jeg går ned derfra, så går jeg vel på noen stier, (sånn som jeg husker det).

Men jeg pleier å klatre opp dit.

(Av en eller annen grunn).

Men det er nok mulig, at man også kan gå, på noen stier, opp dit.

(Det tørr jeg ikke å si helt sikkert.

For jeg har ikke vært, oppå det fjellet, så mange ganger.

Så jeg surrer kanskje litt, når jeg skal opp, på det fjellet, da.

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det er et sted, oppå Ulvikfjellet, som heter 'Stikker'n'.

Og derfra, så kan man hoppe, rett ned i Drammensfjorden.

(Noe sånt).

Det blir vel som å hoppe, fra fem-meteren, (eller ti-meteren), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Men jeg er ikke så kjent, oppå Ulvikfjellet.

Så jeg måtte ha gått rundt lenge, for å finne denne utstikkeren, (hvis jeg av en eller annen grunn, ønsket å finne den).

Og jeg har aldri hoppa fra 'Stikker'n', (og ut i fjorden), må jeg innrømme.

Men min klassekamerat Carl Fredrik Fallan, han nevnte vel Stikker'n, en gang, (mens vi gikk på barneskolen), mener jeg å huske.

(Ihvertfall, så var det vel noen, (på Bergeråsen), som fortalte meg det, at det gikk an, å bade, fra Stikker'n, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

En gang, så fortalte min fars stesønn Jan Snoghøj meg, om 'Stikker'n'.

Dette var vel, like etter, at han hadde brukket beinet, (i stien som går fra Hellinga til ved Gamlehjemmet), tror jeg.

(Noe sånt).

Jan er en del år, eldre enn meg.

Så dette var nok mens han gikk, på videregående.

Og mens jeg gikk, på barneskolen.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jan stod i døra, til huset til hans mor Haldis, (min fars dame og samboer, må man vel kalle henne).

Og så spurte Jan meg, om jeg hadde prøvd, å fiske, fra Stikker'n, (husker jeg).

Men Jan lesper litt osv., når han prater, (antagelig siden at han er vokst opp, på Madagaskar og har dansk far.

Noe sånt).

Og jeg var kanskje litt nervøs, for store Jan.

For Jan var ikke bare 7-8 år eldre, enn meg.

Han var også kroppsbygger.

(Og jeg, var bare en tynn barneskole-elev, da.

For å si det sånn).

Og Jan likte å markere seg, blant annet ved å løpe etter meg, på krykker en gang, (utafor huset, til Haldis), husker jeg.

(Et hus, som jeg mente, at jeg hadde liksom 'lov', til å oppholde meg i.

For noe av det første, som min far sa til meg, etter at han ble 'sammen', (og samboer), med Haldis.

Det var, at det var to jenter der, (hos Haldis), nemlig Christell, (Jan sin yngre halvsøster), og Nina Monsen.

Som var på min alder.

Og som jeg kunne leke med der, (i Haldis sitt hus), da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og Jan, han begynte, å mobbe meg, fordi, (som han sa), at jeg hadde fiska, fra Stikker'n, uten å få fisk.

(Noe sånt).

Men det var ikke sånn.

Men jeg hadde vært med, (min onkel Håkon og min far vel), og fiska, utafor Ulvikfjellet.

Altså fra båt.

(Ikke så langt unna Stikker'n, da.

For Stikker'n vender jo ut, mot Drammensfjorden.

Og vi fiska, (etter makrell osv.), fra en båt, som var festet med dregg, til bunnen, av Drammensfjorden, (utafor Ulvikfjellet), da.

For å si det sånn).

Tanken på å ligge oppå Ulvikfjellet, og fiske.

(Og sikkert fryse og kjede seg).

Den tanken, den virka ikke så veldig fristende, for meg, (må jeg innrømme).

(Da syntes jeg det, at det virka artigere, å fiske fra båt, (hvis jeg skal være ærlig).

Og hva hvis det kom noen, som skulle hoppe, (fra Stikker'n), liksom.

Nei, den tanken, (å fiske fra Ulvikfjellet), den hadde aldri streifet meg, (før Jan nevnte dette), hvis jeg skal være ærlig

Men men).

Men det stokka seg litt for meg, (må jeg innrømme), når jeg prata med 'dørvakt/lespe-Jan', om det her.

Så jeg fikk ikke forklart det riktig, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Da jeg klatra opp på Ulvikfjellet.

Og tok noen bilder der.

For noen få uker siden.

(Siden at det er ganske fin utsikt derfra, må man vel si.

Selv om det kanskje er enda finere, om sommeren.

Når vel himmelen og havet, ser blåere ut.

Og når kanskje trærna ser enda grønnere ut.

Noe sånt).

Så merka jeg det, at det faktisk kan være litt farlig, å gå oppå, dette Ulvikfjellet.

For mens jeg stod nesten på kanten, av Ulvikfjellet, (og tok noen bilder, av Drammensfjorden).

Så merka jeg det, at det også er en del skog osv., oppå Ulvikfjellet.

For plutselig, så skvatt jeg, (må jeg innrømme).

For da var det sånn, at en skogsdue, (eller en lignende fugl), plutselig lagde noe skikkelig leven, ikke så langt unna, der jeg stod.

(Mens den fløy ut, (gjennom noen busker osv., vel), fra gjemmestedet sitt, da.

Noe sånt).

Så da kunne man jo forestilt seg det.

At noen kunne ha fått sjokk nesten, av å høre noe sånt bråk, (like ved seg).

Og så kunne denne personen, da liksom ha trådt litt feil, (eller fått 'overvekt'), og mistet balansen, og falt ned av fjellet, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

En gang, så var 'Nedre-gjengen', (eller hva man skal kalle den), oppå Ulvikfjellet, (husker jeg).

Det var Tom-Ivar Myrberg, Gry Stenberg og meg, (som alle tre, gikk i samme klasse, på enten Berger skole eller Svelvik ungdomsskole, på den her tida.

Dette kan ha vært sommeren etter femte klasse, (eller sommeren etter sjette klasse), for oss tre.

Noe sånt).

Og Christell og Pia, var vel også med oss, opp på Ulvikfjellet, (denne dagen), hvis jeg skulle tippe.

Men disse to, hang muligens litt etter, oss tre 'klassekameratene', denne dagen, da.

(Av en eller annen grunn).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det som skjedde, det var, at da Tom Ivar Myrberg, Gry Stenberg og meg.

Hadde gått over nesten hele Ulvikfjellet.

(Vi var ganske nærme Ulvik-stranda, (men oppå fjellet), da).

Så begynte Tom Ivar og Gry, å leke-slåss, (må man vel kalle det).

Og plutselig, så fikk Tom Ivar til et sånt 'grep', (eller hva man skal kalle det), på Gry.

(Han stod bak henne, vel).

Sånn at han klarte det, å rive opp genseren, (og muligens også BH-en), til Gry.

Sånn at jeg; (som stod og så på, denne 'slåss-kampen'), plutselig ble stående og glane, rett på de nakne ungpike-brystene, til Gry Stenberg.

(Puppene hennes, var nesten flate, (vil jeg si).

Men brystvortene, var en god del større, enn gutte-brystvorter da, (for å si det sånn).

Så det var tydelig, at det var noe på gang, med puppene til Gry Stenberg, (på den her tiden), må jeg si).

Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Jeg vet ikke hvorfor, at Tom Ivar Myrberg, absolutt skulle vise meg, puppene til Gry Stenberg, (hvis det var det han prøvde på).

Og jeg husker ikke, hvem sin ide det var, at vi 'Nedre-folka', skulle gå opp, på Ulvikfjellet, denne dagen, (på første halvdel, av 80-tallet).

Men jeg tror nok det, at jeg ville ha huska det, hvis denne 'Ulvikfjellet-turen',  hadde vært min ide.

Så denne turen, det var nok Tom Ivar Myrberg sin ide, (eller noe sånt), hvis jeg skulle tippe.

Men om denne 'puppe-visinga', (av puppene til Gry Stenberg), var planlagt, (av Tom Ivar, eller noen andre).

Det veit jeg ikke.

Men det er det vel kanskje noen andre som veit.

Det er mulig.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

'A' er Ulviksletta.

'B' er Ulvikfjellet.

'C' er Ulvikstranda.

Og 'D' er Ulvika.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

ulvika etc

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter