Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. november 2014

Etter å ha gått litt rundt, på Bergeråsen, i går. Så klarte jeg i dag, å finne hu Sylvia, (fra Min Bok), på nettet

sylvia niese

http://forbruker.dt.no/eiendomsbasen/searchresult/display/s/Kollen/selected_municipality/711/type//price//years//opts/,,,/datesort/desc

PS.

Dette var hu Sylvia, som hadde en lyshåret, slank og 'hot'/deilig, (må man vel si), cirka søtten år gammel niese, som hu hilste meg fra, en gang, som vi møttes, på butikken, på Sand.

(Etter at jeg hadde hilst, på niesa hennes, (som hadde vært på samme språkreise, (til Bournemouth), som Christell og Pia), på en EF 'språkreise-gathering', på Sjølyst, høsten 1988).

Og det var også sånn, at min søster Pia og jeg.

Vi ble nærmest tvunget, (av vår far), til å være hjemme, hos hu Sylvia, (i Kollen 3, på Bergeråsen), en lørdagskveld, rundt midten, av 80-tallet.

Og da, (når jeg var hos Sylvia), så pleide jeg å få, 'Potifar'-potetgull, (med paprika), husker jeg, (i en skål, var det vel).

Og den nevnte lørdagskvelden, så måtte Pia og jeg, ha på oss rare kostymer, (mens vi satt og så på, en kjent føljetong, (muligens 'I Ville Vesten'), på NRK-TV, husker jeg).

Det er mulig at Sylvia var enke.

Og at hennes avdøde ektemann, hadde vært sjømann, (eller noe i den duren), og at Sylvia derfor hadde masse kostymer osv. liggende, fra fjerne verdensdeler.

Hva vet jeg.

Dette, (Sylvia Thrane), var ei dame, som jeg egentlig ikke kjente.

Men det er mulig at faren min kjente henne, (på en eller annen måte).

(Ellers, så var det kanskje sånn, at faren min kjente Sylvia, siden at de begge to bodde, på Nedre, (på Bergeråsen), for å si det sånn.

Og at de dermed nesten var naboer, da.

Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker også det, at jeg var på besøk, hos Sylvia, på to nyttårsaftener, på 80-tallet.

Det var en nyttårsaften, før søstera mi Pia, flytta til Bergeråsen.

Og en nyttårsaften, etter at søstera mi Pia, flytta til Bergeråsen.

Og Pia, hu flytta til Bergeråsen, våren 1982, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, at Sylvia, hu begyne å prate om russiske spioner.

En gang, som jeg var, på besøk, hos henne.

(Det må vel ha vært den gangen, som Pia og meg, måtte ta på oss kostymer, (mens vi så på TV), en lørdagskveld, rundt midten av 80-tallet.

Før kveldens høydepunkt, (en spennende amerikansk TV-serie, var det vel), begynte).

Sylvia sa det.

At en gang, som hu var, på en restaurant, i Oslo.

Så hadde en russisk spion, begynt å prate, til henne, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn.

At en gang, som jeg skulle sitte på med faren min, et eller annet sted, (må det vel ha vært).

Så skulle faren min innom, og besøke, hu Sylvia, da.

Og det var fordi, at hu Sylvia, var opprørt, (husker jeg).

Sylvia 'babla' da om, at hu nesten hadde kjørt over, en unge, (på sykkel), i Svelvik.

(Noe sånt).

Og Sylvia måtte ta seg en drink, (fra barskapet sitt vel), husker jeg.

(Hu sa ihvertfall det, at hu trengte en drink, mener jeg å huske.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at min far, hadde innflyttingsfest, i Leirfaret 4B, våren 1981.

(Enda han vel ikke sov i den leiligheten, så mye som en eneste natt, vel.

Iløpet av alle de årene, som han eide, den leiligheten.

Og det var våren 1981 til våren 1989, (mener jeg å huske).

Det var jeg som bodde der aleine, fra våren 1981.

Og frem til, at min søster Pia, flytta inn der, rundt juletider, i 1988, vel.

Noe sånt).

Og etter den festen, (hvor det var kanskje 30-40 gjester, (som for det meste, var fra Bergeråsen vel), eller noe i den duren).

Så var det hull, i den ene høytaleren, til min fars stereo-anlegg, (husker jeg).

Og det sa min far, at var fordi, at hu Sylvia (Thrane), hadde sparka hull i en av de største høytaler-membranene, (heter det vel), i min fars 'hjemmelagde' høytalere, (som han nok hadde snekret sammen, borte på Strømm Trevare, på Sand).

(Mens hu  hadde dansa, på den her festen, da).

Disse festene, (på Nedre, på Bergeråsen, på 80-tallet), de pleide å være ganske 'fuktige', (sånn som jeg husker det).

(Altså festene, til generasjonen, som var over meg, liksom.

Altså festene til 68-erne, (må man vel kalle dem).

Noe sånt).

Med masse festkledde folk, som pleide å spise litt potetgull, (og muligens noe grillmat), og drikke en god del, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter