Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. november 2014

Her har onkel Håkon/Haakon bodd, siden midten/slutten av 70-tallet

håkon

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

Det røde 'hytte-bygget', (utafor huset, til onkel Håkon).

Det er noe han bygde, rundt midten av 80-tallet.

Og da ville Håkon det, at jeg skulle dukke opp der, og se på 'vidunderet', (hvor onkel Håkon, skulle drive, med elektronikk-hobby-en sin, da).

Og da dro jeg med Kjetil Holshagen.

(For jeg likte ikke onkel Håkon så bra, egentlig.

Og Kjetil Holshagen, han hadde også elektronikk, som hobby, (som onkel Håkon), da).

Og da, så viste onkel Håkon, (til Holshagen og meg), at han hadde, noe som kaltes oscilloskop osv., inne i denne nybygde hytta si, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Men Kjetil Holshagen.

Han sa det.

(Etter at vi hadde vært på besøk, hos onkel Håkon).

At onkel Håkon, ikke hadde noe peil, på elektronikk, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Håkon sin kone, Tone, (som hadde pikenavnet Løff, og som er fra Drammen, vel).

Hu sa til meg det, (på begynnelsen av 80-tallet en gang, var det vel).

At Tone og Håkon sin sønn Tommy.

Han hadde liggi, på bakken, under et tre, i hagen deres.

Og så hadde Tone trodd det, at Tommy var død.

(Noe sånt).

For Tone hadde trodd det, at Tommy, hadde falt ned, fra treet, (mens han dreiv og klatra, eller noe).

Men Tommy bare tulla, (med Tone), da.

For Tommy hadde ikke klatra, i treet.

Han hadde bare lagt seg ned, på bakken, under treet, (for å lure Tone), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Onkel Håkon, han klagde også, på Tommy, på rundt den samme tida, (borte i 'Ågot-huset'), husker jeg.

Håkon, han sa det.

At en gang, som han skulle ha ketchup, på oste-brødskiva si.

Så hadde ketchupen vært så tynn og rar.

Og det var fordi, at Tommy, hadde tissa i ketchup-flaska, (om natta), sa Håkon.

(Noe sånt).

Så Tommy gjorde mye rart da, (må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Onkel Håkon og dem.

De bodde ikke så langt unna meg.

Men jeg likte ikke å besøke dem.

For en gang, så hadde jeg liggi over, hos Tommy og dem.

Og da hadde Håkon og Tone, hatt fest.

Og de hadde krangla.

Og de løp rundt i huset, (mens det fortsatt var fest der), og hylte og skreik, som to ville tenåringer, (husker jeg).

Så etter det, så var jeg ikke så ofte, på besøk, hos dem.

(Og lå ikke over der, noe mer).

Men jeg var på noen få besøk hos dem, også etter dette.

Og da var det sånn, at Tommy, han satt seg oppå sin storesøster, (min kusine), Lene, (som var døv), inne på rommet sitt, (var det vel).

Og så reiv han av alle klærna, til Lene.

(Mens han satt oppå sin fire-fem år eldre søster).

Og til slutt, så lå Lene naken, på gulvet, (på rommet til Tommy), der.

Så det var jo rimelig spesielt, (husker jeg, at jeg syntes).

Så etter dette, så turte jeg omtrent ikke, å nærme meg huset, til Håkon og dem, (husker jeg).

(I tilfelle jeg kom til å få skylda, for det her rare greiene, da).

Så dette huset, det tenkte jeg til slutt på, som et 'gale-hus', (mot midten/slutten av 80-tallet), husker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter