Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. november 2014

Jeg sendte en e-post til Color Line

Erik Ribsskog

Klage

Erik Ribsskog Wed, Nov 12, 2014 at 9:49 AM
To: helge.otto.mathisen@colorline.no
Hei,

jeg var med Color Fantasy, til Kiel, i helga.

Og tenkte det, at jeg måtte, skrive en klage.

Jeg syntes det, at matvarene i Tax-Free-en, var dårlige.

Jeg kjøpte et brett, med 500 gram spansk spekepølse, (Chorizo fra Taga
Food vel).

Og den måtte jeg bare kaste.

Den smakte harsk/beskt, syntes jeg.

Og den var pakket, i Norge(!)

Hadde det ikke vært bedre, å solgt original-produkter, som
Parma-skinke, fra Parma?

Jeg lurer litt på den spanske spekepølsa deres, (for å si det sånn).

Og dere hadde noen norske oppskårede skinke-produkter, fra et norsk
firma, fra Stranda, (hvor de også lager Pizza Grandiosa).

Men bare westfaler-skinke osv., så jeg der, og ikke oppskåret vanlig
'norsk' spekeskinke.

Det var dårlig.

Hvorfor ikke spekemat fra Gilde, for eksempel?

Da jeg kom til kassa, så hadde jeg kjøpt med et brett av Tuborg
juleøl, som det stod reklamert om i magasinet deres.

Og jeg la den på båndet, og la spekepølsa og annet oppå.

Og da sa kasseren, at jeg måtte ikke la brettet med øl, ligge på båndet.

Så jeg måtte ta av det som lå oppå brettet.

Og så legge brettet i handlekurven, (med hjul).

Og så slo han svensken, (som hadde en uniform, med flosshatt omtrent,
vel), inn PLU-koden for AASS juleøl, (enda jeg kjøpte Tuborg
julebrygg).

Makan.

Og det samme hendte dagen etter.

Da var det ei norsk dame, på opplæring.

Og hu slo inn PLU-koden for Cola Zero, (når jeg kjøpte vanlig Coca Cola).

Så det var rart, syntes jeg.

Det stod heller ikke label, for Heedebolcher Speiderhagl, (så jeg).

(Så jeg måtte gå ut av butikken, for å finne en pris-liste, som dere
har i et stativ utafor tax free-en).

Og Bon Bon Søppeldynga 1.4 kilo, var visst utsolgt, (så det ut som).

Det stod i magasinet deres, (som lå på lugaren), at det fulgte med et
shot-glass, når man kjøpte en liter Gammel Dansk.

Men jeg så ikke at det var limt fast noen sånne glass, til Gammel
Dansk-flaskene, i butikken.

Deres selger også 'danskinspirert' salami, som er produsert i Sverige.

Hadde det ikke vært bedre å solgt ekte dansk salami.

(Selv om den svenske var god, jeg kjøpte den, etter å ha kasta den
spanske spekepølsa).

Og i magasinet, på lugaren, så så det ut, som om den juleskinka, (på
rundt en kilo, og som kosta 59 kroner kiloen vel), var ferdig kokt.

Men det var den ikke.

Så den kunne man jo ikke spise, på lugaren.

Det syntes jeg, at var dårlig.

Lureri, må man vel kalle det.

(For den var ferdig kokt, på bildet, i tax free-magasinet, som lå på
lugaren, så jeg).

Når det gjelder diskoteket.

Så stod det noen steder, at det åpna klokka 22.

Og andre steder, at det åpna klokka 23.

Og i show-rommet, så sa de klokka 23.

Så det var surr, vil jeg si.

Det var også surr angående om det var lov å ta bilder, av showet.

Var det blitz som ikke var lov?

Eller var det fotografering, som ikke var lov.

Eller var det filming, som ikke var lov.

Dette var ikke klart, vil jeg si.

Det var også bare 17 grader, på lugaren, da jeg dukka opp der, på lørdagen.

Så det var litt kaldt, syntes jeg.

Og det var ikke så lett å skjønne, at det var kjøleskap, under TV-en.

Det var litt gjemt bort, liksom.

Og at dere bare solgte Hansa, fra fat, på båten.

Jeg har bodd i England, i ti år.

Og der har stort sett hver eneste pub, minst tre-fire ølslag, fra fat,
som man velge mellom.

Selv den minste pub, i England, har vanligvis det, vil jeg si.

Så det blir litt som i Sovjet, at dere bare har et øl, fra fat, (må man vel si).

(Men sånn er det kanskje ofte, i Norge, da).

Jeg klarte heller ikke å finne kino-en, om bord.

Og da jeg etter at jeg hadde duppa av litt, i diskoteket, natt til søndag.

Så tenkte jeg det, at jeg skulle ta meg en tur, i boblebadet og sauna-en.

For det var litt kjedelig, i diskoteket.

Men da var svømmebassenget og det stengt.

(Eller om det bare var boblebad).

Og det blåste mye på dekket.

Jeg gikk en tur på dekk, etter å ha vært i diskoteket, natt til søndag.

(For jeg prøvde å se om det var noe svømmebasseng-greier, som var åpnet.

For sånt er åpent hele døgnet, på DFDS, til København, hvis jeg ikke
tar helt feil).

Og da blåste det så mye, på den ene sida av ferja, (babord side vel).

At jeg ikke turte å gå den veien, men snudde og gikk samme vei
tilbake, (da jeg kom til kiosken der cirka).

Jeg lurer på om dekket burde vært stengt, når det blåser mye.

Vinden tar kanskje fart, langs den lange båten.

Og folk kan kanskje rett og slett bli blåst til sjøss.

Hva vet jeg.

Bare noe jeg tenkte på, som en slags sikkerhetsrisiko.

Så dette vil jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter